توصیه اخلاقی به معنای کنار گذاشتن قانون نیست

حجت الاسلام والمسلمین جواد طاهری،امام جمعه کاشمر گفت: توصیه اخلاقی به معنای مخالفت با علم و کنار گذاشتن قانون نیست، بلکه اخلاق زمینه اجرای شیرین قوانین را نیز فراهم می‌کند.
کد خبر: ۹۴۴۲۸۹۸
|
۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی،حجت الاسلام والمسلمین جواد طاهری،امام جمعه کاشمر گفت: توصیه اخلاقی به معنای مخالفت با علم و کنار گذاشتن قانون نیست، بلکه اخلاق زمینه اجرای شیرین قوانین را نیز فراهم می‌کند.

 

حجت الاسلام جواد طاهری در جلسه شورای اداری کاشمر افزود: توجه به اخلاق در بیانیه گام دوم انقلاب پیشبرنده است.

 

وی با اشاره به اهمیت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، افزود: مساله حجاب یکی از مواردی است که مردم از ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دفتر امام جمعه انتظار دارند ولی برخی از افراد طوری با این مساله برخورد می کنند که حجاب به حاشیه برود.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی، عنوان کرد: ایران ۱۷ هزار شهید ترور دارد که در تمام این ترورها ردپای آمریکا وجود دارد و این نشان از حقوق بشر آمریکایی است، با این حال عده ای به دنبال تطهیر آمریکا هستند.

 

فرماندار کاشمر نیز در این نشست بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشیم، به طور یقین جای معروف و منکر در نگاه ما هم تغییر خواهد کرد.

 

امیر دایی صراف افزود: عادی شدن، علنی شدن و کوچک شدن گناه به طور یقین خطرساز است و اگر در جامعه ای عدم امر به معروف عادی شد، آن جامعه به سمت آسیب های بیشتر حرکت می کند.

 

وی با تاکید بر انجام این فریضه واجب فوری گفت: در جامعه ای که امر به معروف نباشد آن جامعه ، جامعه ایمانی نیست.

 

دادستان کاشمر نیز در این نشست با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در کلام خدا و قرآن کریم و روایات ائمه معصومین و فقه شیعه به عنوان یکی از فرایض مهم مورد تاکید است، گفت: در شرع مقدس و در قانونی اساسی نیز بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده است.

 

غلامرضا طالعی با اشاره به اینکه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر یکی از قوانین است، افزود: تذکر لسانی وظیفه آحاد مردم و دولت است ولی مرحله عملی امر به معروف و نهی از منکر تنها وظیفه دولت است.

 

وی گفت: هیچ شخص یا گروهی حق ندارد به عنوان امر به معروف و نهی از منکر در مواردی مثل ضرب و جرح وارد شود، اذعان کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی حق ندارند در برابر امر به معروف و نهی از منکر موانع ایجاد کنند، اگر این موانع جرم باشد به طور یقین با شدت بیشتری دنبال می‌شود.

 

طالعی گفت: امروزه احساس می شود بی تفاوتی ها نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در حال افزایش است و حتی در برخی از موارد برخی از گناهان تبدیل به ارزش شده اند.

 

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر تحت نظر قوانین شرعی و اساسی مورد حمایت جدی دستگاه قضا است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار