رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان در گفتگویی با خبرنگار بسیج:

خبر هایی از افتتاح بزرگترین سالن اختصاصی نمایش استان مرکزی در دلیجان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان گفت:با توجه به جمعیت هنری و استعدادهای بالای شهرستان دلیجان در رشته های مختلف هنری جایگاه و مکان مناسبی جهت ارائه آثار فاخر هنری ضروری می باشد.
کد خبر: ۹۴۴۲۱۵۹
|
۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸

حمید صادقی رییس اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی شهرستان دلیجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی بیان داشت:پروژه ساخت سالن چندمنظوره بلک باکس تئاتر دلیجان از تیر ماه سال 1399 آغاز گردید.

وی افزود:این سالن به عنوان بزرگترین سالن بلک باکس استان مرکزی ، ظرفیتی بسیار خوب برای شهرستان بوده و می تواند نیاز هنرمندان انجمن های نمایش ، تجسمی ، خوشنویسی ، ادبی و موسیقی را برای تمرین و اجراهای عمومی تئاتر و همچنین برگزاری نمایشگاههای مختلف هنری و برنامه هایی چون عصر شعر ، کنسرت موسیقی محلی و همایش های مختلف تامین نماید. تجهیز این سالن با توجه به وجود گروههای هنری فعال و مردم هنردوست دلیجان از ضروریات است.

وی در مورد ضرورت طرح سالن باکس تئاتر افزود:با توجه به جمعیت هنری و استعدادهای بالای شهرستان دلیجان در رشته های مختلف هنری از جمله انجمن هنرهای نمایشی ، انجمن هنرهای تجسمی ، انجمن خوشنویسان ، انجمن موسیقی ، انجمن مجریان و گویندگان ، انجمن ادبی ،انجمن داستان و سایر گروههای هنری جایگاه و مکان مناسبی جهت ارائه آثار فاخر هنری ضروری می باشد.

صادقی در مورد مشخصات و ویژگی های سالن بیان داشت :متراژ سالن اصلی : 180 متر مربع ، متراژ سالن انتظار: 40 متر مربع ومتراژ اتاق فرمان : 8 متر مربع که روی هم رفته متراژ ان (۲۲۰متر مربع) می باشد.این سالن داری اتاق فرمان تخصصی تنظیم نور و صوت،شبکه فلزی سقف با قابلیت نصب یکصد پرژکتور در همه نقاط سالن،مجهز به دستگاه تنظیم و 12 پرژکتور نور ،دارای صندلی متحرک قابل تنظیم به تعداد 150 نفر
آگوستیک کامل صدا جهت تئاتر و موسیقی می باشد.

وی افزود:  این سالن، قابلیت جابجایی و تنظیم صندلی ها و سکوها، بر اساس نوع برنامه فرهنگی هنری مقرر می باشد ،که این سالن را به یک مجموعه چند منظوره تبدیل می کند . همچنبن اتاق فرمان تخصصی تنطیم نور و صوت این سالن در خارج از سالن واقع گردیده و دارای اتاق انتظار و باجه فروش بلیط مجرا می باشد .سالن بلک باکس دلیجان، بزرگترین سالن بلک باکس استان از نظر ظرفیت صندلی (۱۵۰ نفر) و سومین سالن پس از شهرهای اراک و ساوه می باشد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها