استاندار مرکزی:

بنیاد کربلایی کاظم ساروقی در استان مرکزی راه اندازی می‌شود

مخلص الائمه گفت: راه اندازی بنیاد کربلایی کاظم ساروقی به عنوان مرکز حفظ قرآن کریم در حال پیگیری است.
کد خبر: ۹۴۴۱۹۴۱
|
۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در همایش علمی،تبلیغی و تکریمی زکات گفت: طبق اصول موجود، تامین چندین مقوله مهم بر عهده دولت به معنای عام قرار دارد، حکومت اسلامی وظیفه تامین و تضمین مقولات مهم از جمله امنیت، رفاه، آزادی،هدایت و در راس عدالت را بر عهده دارد.

مخلص الائمه اظهار کرد: دولت موظف است امنیت و رفاه را برای آحاد جامعه تامین و تضمین کند همچنین اساسا حکومت اسلامی دینی اسلامی در چهارچوب نظام ولایت فقیه باید در کنار هدایت و اداره مالی جامعه ،هدایت و تربیت مردم را در مسیر صحیح بر عهده داشته باشد.

وی افزود: عدالت نیز مقوله ای است که در راس قرار داشته و باید تامین و تضمین شود و می تواند توحید را نیز تضمین کند، عدالت جز اهداف عالی حکومت اسلامی است و با پیشرفت مکمل یکدیگر بوده و ۲ روی یک سکه هستند.

استاندار مرکزی گفت: بر خلاف نگاه برخی اقتصاددانان نئو کلاسیک،پیشرفت بدون عدالت محقق نمی شود و عدالت نیز تضمین کننده پیشرفت است و نقش مهمی در توسعه و تعالی جامعه دارد.

وی یادآور شد: می توان به عدالت در زمینه مصرف و تولید و توزیع اشاره کرد و به نظر می رسد زکات از عوامل عدالت در توزیع و مصرف است و جایگاهش در نظام راهبری و کلان جامعه ذیل بحث هدایت و تربیت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه زکات نمی تواند جایگزین مالیات شود و بنا به دلایل متعدد مشخص است که نقش مالیات دولتی را ندارد، گفت: جایگاه خمس و زکات در حوزه عدالت مهم و رفیع و در بحث کلان جامعه نقش آفرین هستند.

مخلص الائمه خاطر نشان کرد: راه اندازی بنیاد کربلایی کاظم ساروقی به عنوان مرکز حفظ قرآن کریم در حال پیگیری است.

انتهای پیام 

ارسال نظرات
پر بیننده ها