خبرهای داغ:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛

اختصاص هزار میلیارد تومان جهت احداث فاز اول بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین

عین اللهی عنوان کرد: اختصاص مبلغ ۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲۰ پروژه بهداشتی استان و اختصاص هزار میلیارد تومان برای احداث فاز اول بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین، از مصوبات سفر رییس جمهور به استان قزوین است.
کد خبر: ۹۴۲۸۴۷۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

قروین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، بهرام عین‌اللهی در جلسه شورای اداری استان قزوین که به ریاست آیت اله رییسی و با حضور مسوولان استانی شب گذشته در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) قزوین برگزار شد بیان کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین دارای ۵ دانشکده است که کمبود هیئت علمی کاملاً به چشم می‌خورد و باید در جهت ترمیم آن اقدام شود.

وی گفت: این دانشگاه دارای ۷ مرکز تحقیقاتی و یک پژوهشکده زیست‌فناوری است. تعداد تخت‌های بیمارستانی دولتی فعال در استان قزوین هزار و ۳۸۸ تخت است و که با توجه به جمعیت استان، تعداد تخت بیمارستانی در استان نسبت به جمعیت، کمتر از متوسط کشور است و که نیاز به تقویت دارد و این پیش بینی انجام شده است. همچنین ۴۵۰ خانه بهداشت در استان قزوین مشغول فعالیت هستند.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از مردم استان در همراهی با وزارت بهداشت و ستاد پیشگیری از کرونا اظهار کرد: میزان واکسیناسیون نوبت اول در استان قزوین ۹۶ درصد، نوبت دوم ۸۶ درصد و نوبت سوم ۵۰ درصد است که بسیار قابل تقدیر است. همچنین طرح مراقبت در منزل از اقدامات خوب علوم پزشکی قزوین در استان است که به صورت آزمایشی در استان اجرا شد و نتایج خوبی به همراه داشت.

عین‌اللهی در ادامه با اشاره به مصوبات سفر ریاست‌ جمهوری به استان قزوین در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ساختمان آموزشی پژوهشی و کتابخانه مرکزی پردیس، ۲۰۰ میلیارد تومان جهت مرکز ترومای بیمارستان شهید رجایی، ۴۰ میلیارد تومان برای مرکز دیالیز محمدزاده قروین، تسهیل در صدور مجوز ماده ۲۳ جهت توسعه بیمارستان های تاکستان و آبیک، از جمله مصوبات این سفر بود.

وی افزود: همچنین تسهیل در صدور مجوز احداث بیمارستان هزار تختخوابی خصوصی در قزوین، تسریع در بررسی و صدور مجوز ماده ۲۳ جهت ساخت دانشکده‌های داروسازی و طب سنتی، اختصاص مبلغ ۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲۰ پروژه بهداشتی در استان، اختصاص مبلغ هزار میلیارد تومان برای احداث فاز اول بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قروین، از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان قزوین بود.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به سفر خود به شهرستان آبیک گفت: توسعه بیمارستان ابیک، چالش آلودگی هوا و عملکرد کارخانه سیمان آبیک، لزوم اجرای طرح جنگل‌کاری در آبیک، اختصاص خودروی آتش‌نشانی و حمل مکانیکی زباله، از نیازهای شهرستان آبیک است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار