خبرهای داغ:
سرپرست فرمانداری نهاوند:

مرکز علم و فناوری نهاوند توانایی تبدیل شدن به یک مرکز قوی در کشور را دارد

نهاوند-سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: مرکز علم و فناوری نهاوند این توانایی را دارد که به یک مرکز علم و فناوری قوی در کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۹۴۲۸۰۷۷
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، جعفر سلگی در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان شهرستان نهاوند بیان کرد: کشورهای بیگانه تاکنون اجازه دسترسی به تکنولوژی‌های روز را به کشور ما نداده است، اما رهبر معظم انقلاب با هوش و ذکاوت خود شعار امسال را برای پیشبرد نظام مقدس جمهوری اسلامي ارائه دادند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب،سال ۱۴۰۱ را با عنوان سال «تولید دانش‌بنیان واشتغال‌ آفرین»  نامگذاری کردند و امیدواریم بتوانیم در راستای شعار سال و منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

سرپرست فرمانداری نهاوند افزود: جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان شهرستان را باید در راستای اجرایی کردن شعار سال و منویات مقام معظم رهبری، هر دو ماه یکبار تشکیل می‌دهیم.

وی گفت: در استان همدان پارک علم و فناوری و در شهرستان نهاوند مرکز علم و فناوری در حال فعالیت هستند که مرکز نهاوند زیر مجموعه پارک علم و فناوری استان است و فعالیت‌های خاص و ویژه انجام می‌دهند و در حال حاضر دارای رتبه برتر را در استان داراست و امیدواریم شاهد رشد و پیشرفت هر چه بیشتر این مرکز باشیم .

سلگی اظهار داشت: مرکز علم و فناوری نهاوند در دانشکده فنی و حرفه‌ای حاج حشمت شهبازی، با هدف حمایت از استارت اپ‌ها و ایده‌های فناورانه و بر اساس تفاهم‌نامه چند جانبه بین دانشکده فنی و حرفه‌ای نهاوند، پارک علم و فناوری استان همدان راه‌اندازی شد.

وی افزود: مهمترین برنامه‌های مرکز نوآوری نهاوند شناسایی نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی و خدماتی مرتبط با حوزه فعالیت، شناسایی ایده‌های مناسب و کمک به اجرایی شدن ایده‌های تقاضا محور، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مورد نیاز، برگزاری رویدادهای مورد نیاز مرکز، کمک به استقرار واحدهای استارت آپ و ارائه خدمات مشاوره به این واحدها، تسهیل فرایند بازاریابی محصولات استارت آپ مستقر در مرکز است .

سرپرست فرمانداری نهاوند تصریح کرد: مرکز علم و فناوری نهاوند این توانایی را دارد که به یک مرکز علم و فناوری قوی در کشور تبدیل شود.

وی اظهار داشت: این مرکز پیرامون مراکز دانشگاهی است و با همت اداره میراث فرهنگی فعالیت می‌کنند و امیدواریم در راستای تحقق شعار سال گام های اساسی برداریم.

سلگی در ادامه بیان داشت: دانشگاه دختران نهاوند افتتاح مرکز علم و فناوری این دانشگاه را در دستور کار خود قرار دهد .

وی افزود: تحقیق در زمینه منابع متنوع گیاهی و راه اندازی مرکز تولید و فرآوری گیاهان دارویی، ایجاد پژوهشگاه گشنیز، راه‌اندازی مرکز تشخیص کیفیت عسل در دانشگاه، رشد مقالات علمی اعضای هیئت علمی در نشریات بین‌المللی و پذیرش دانشجویان دانشگاه در مقاطع ارشد دانشگاه‌های مطرح کشور از دیگر برنامه‌های این دانشگاه بوده است که امیدواریم با افتتاح این مرکز علم و فناوری در این دانشگاه شاهد رشد و پیشرفت دانشگاه و شهر نهاوند باشیم .

سرپرست فرمانداری نهاوند خاطرنشان کرد: با وجود اینکه مرکز علم و فناوری دانشگاه دختران هم در دستور کار برای افتتاح قرار گرفته شده، طرحها و ایده ها به دبیرخانه مراکز علم و فناوری نهاوند واقع در فرمانداری ارائه داده شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان نهاوند قطب کشاورزی است می طلبد که مرکز علم و فناوری در این راستا گام بردارد .

سلگی گفت: پیگیر جشنواره گشنیز در شهرستان هستیم که این جشنواره در فصل برداشت گشنیز برگزار شود .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار