خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری استان قزوین؛

ترک فعل عامدانه مدیران به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست/ارزش های جامعه برای ما خط قرمز است

رییس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد؛ ترک فعل عامدانه مدیران به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
کد خبر: ۹۴۲۵۵۵۷
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ علی شعبانی در اولین نشست کمیته جرائم خاص استان قزوین، که با محوریت پیشگیری و مقابله با هنجارشکنی و روزه خواری در ملاء عام در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: متاسفانه مظاهر فساد و بی توجهی به احکام دینی و الهی، روز به روز بیشتر می شود و ما مسئولان نیز غفلت می کنیم و باید به تکالیف خود در این حوزه عمل کنیم.

وی افزود: تظاهر به روزه‌خواری به صورت علنی از سر بی‌تفاوتی یا تعمداً انجام می شود و اینکه به شکل علنی اتفاق می افتد ناشی از آن است که اقدامات ما موثر نبوده و همه مقصر هستیم.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان کرد: متاسفانه در برخی حوزه‌های حساس به درستی به وظایف خود عمل نمی کنیم و کوتاهی داریم که اصلا پذیرفتنی نیست و هیچ توجیهی ندارد.

شعبانی با تاکید بر پذیرفته نبودن کوتاهی مدیران در مقابله با روزه خواری، اذعان داشت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگان است و قطعاً مسئولان وظیفه سنگین‌تری در این زمینه بر عهده دارند، چون ارزش های جامعه برای ما خط قرمز است.

وی یادآور شد: متاسفانه در سطح جامعه، روزه‌خواری علناً اتفاق می افتد و قبح روزه‌خواری شکسته شده که نباید از کنار این موضوع بی تفاوت بگذریم، چون ارزش ها و مقدسات و نظام مقدس جمهوری اسلامی به راحتی به دست نیامده که به آسانی آن را از دست بدهیم.

این مقام قضایی استان تاکید کرد: مدیرانی که ترک فعل عامدانه در این حوزه داشته باشند، یقیناً با آنها برخورد قانونی خواهد شد، چون مردم و متشرعان از ما مدیران برای مقابله با پدیده روزه‌خواری در ملاءعام شاکی هستند و باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشیم.

علی شعبانی با بیان اینکه معیار در این زمینه قانون است، افزود: باید بسترها و سامانه هایی را فراهم کنیم، تا مردم از محل های روزه‌خواری گزارش دهند تا بساط آنها جمع‌آوری شود.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: هیچ کشوری اجازه نمی دهد هنجارها و مقرراتش هتک شود و اگر دستگاه ها به وظیفه خود عمل کنند نیازی به برگزاری جلسات این چنینی نیست و اصلا بحث انتظامی و قضایی پیش نمی آید.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها