در جمع طلاب و فضلای بام ایران بیان شد؛

پاسخ مقتدرانه سپاه از ویژگی های بارز انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: پاسخ مقتدرانه سپاه به شرارت‌های رژیم صهیونیستی از ویژگی های بارز دوران باشکوه انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۲۱۵۸۰
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ گردهمایی طلاب و فضلای استان چهارمحال و بختیاری مقیم حوزه علمیه قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام و حیدری استاندار این استان در قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در جمع طلاب و فضلای استان چهارمحال و بختیاری مقیم قم، با تبریک اعیاد ماه مبارک شعبان، به اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پاسخ مقتدرانه سپاه به شرارت‌های رژیم صهیونیستی از ویژگی های بارز دوران باشکوه انقلاب اسلامی است.

امام جمعه شهرکرد،ضمن افتخار به حضور در جمع طلاب و فضلا به روایت "حُبُّ الدنیا راس کُلِّ خَطیئَهٍ" اشاره کرد و افزود: حب دنیا بزرگترین آفت برای هر انسان و برجسته ترین مانع در رسیدن به کمال است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، ماه شعبان را ماه ریاضت و تهذیب نفس به معنای واقعی کلمه و نزدیک شدن به جایگاه بلند رسالت و ولایت توصیف کرد و اظهار داشت: ماه شعبان ماه پیچیده شده به رحمت و رضوان الهی است؛ در این ماه، راه برای توجه به این معنا و رسیدن به این قله فراهم تر است.

امام جمعه شهرکرد، با اشاره به روایتی از امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام بر اهمیت جایگاه توجه انسان به خودشناسی اشاره کرد و ابراز داشت: توجه انسان به نفس و تهدیدهای آن امر مهمی است که باید خود را برای روبروشدن مجدانه با آن آماده نموده، دست خود را از توشه مسیر سعادت پر نماید.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با بیان این که باید مراقب باشیم که دنیا ما را مبهوت و وابسته خود و زمین گیر نکند، اظهار داشت: حتی فقیرترین و مستمندترین افراد نیز مستعد اسیر دنیا شدن هستند؛ چرا که دنیا وادی مکاری است که با فریب و حیله کار خود را پیش می‌برد.

نماینده ولی فقیه در استان، در ادامه به فرازهایی از بیانات امیر ولایت حضرت علی علیه السلام اشاره و با تأکید بر این که راحتی‌های دنیا دوامی ندارد و نباید به آسودگی‌هایش دل بست، افزود: مشکلات دنیا بی پایان بوده، بلای آن همیشگی و مستمر است؛ هرکسی به نوعی گرفتار دنیاست.

امام جمعه شهرکرد، با تاکید بر این که میان مهذب و عالم فاصله زیادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر عالم مهذب نشده، در مرکز علم خود را اصلاح نکند، هرجا که برود مردم را به گمراهی کشانده، به اسلام و مسلمین ضرر خواهد رساند، باید مراقب باشیم که حضور ۵۰ ساله ما در حوزه های علمیه و عرق جبین کسب علم، با دوری از تهذیب به هیزم‌های آتش جهنم تبدیل نگردد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با بیان این که خدا نکند پیش از این که خود را بسازیم، جامعه به ما روی آورد، اظهارداشت: اگر انسان خود را مهذب نکند، بیم آن می رود که هنگام مرگ با قلبی لبریز از بغض نسبت به ذات اقدس الهی جان سپارد.

نماینده ولی فقیه در استان،در بخش پایانی سخنان خود به سیره برخی از علمای تراز اسلام و سبک مواجهه ایشان با آزمون های الهی اشاره کرد و یادآور شد: بهره مندی از ویژگی های ماه مبارک شعبان توفیقی است که ضمن نورانیت بخشی به دل، انسان را برای استقبال و پیشوازی از ماه مبارک رمضان و کسب معارف الهی آماده می سازد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار