سیستان و بلوچستان رتبه برتر کشور در حوزه مسکن را داراست

زاهدان/ استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جایگاه این استان بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در تامین زمین و سایر شاخص های حوزه طرح نهضت ملی مسکن در کشور برتر است.
کد خبر: ۹۴۲۰۶۱۵
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حسین‌مدرس خیابانی در پنجمین جلسه شورای تامین مسکن استان که با محوریت طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد، اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن مهمترین و محوری ترین برنامه دولت سیزدهم است که تامین مسکن اقشار آسیب پذیر، ایجاد اشتغال، فعال شدن بخش قابل توجه ای از زنجیره صنایع و توسعه مهارت کسب و کار را به همراه دارد.

وی بر تداوم کسب رتبه برتر سیستان و بلوچستان در طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود: همه دستگاههای اجرایی استان موکلف اند این طرح را در استان پیگیری نمایند.

استاندار سیستان و بلوچستان استفاده از مصالح و کالاهای تولید استان در ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن را ضروری دانست و گفت: با توجه به ظرفیت های استان علاوه بر استفاده از مصالح تولید داخل به دنبال توسعه واحدها و کارخانه های تولیدی در این زمینه هستیم.

مدرس خیابانی بر مهارت آموزی نیروهای بومی، تامین مسکن نیروهای مسلح و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی تاکید کرد و گفت: اختلاف نظری در زمینه تامین خدمات زیربنایی نظیر آب و برق در طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد که مقرر گردیده در قالب یک تفاهمنامه مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و نیرو این مشکل برطرف شود.

وی گفت: همچنین مقرر گردید ۵۴ جانباز بالای ۷۰ درصد سیستان و بلوچستان بدون در نظر گرفتن بند ج در قالب طرح نهضت ملی مسکن صاحب واحد مسکونی شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان و دبیر شورای مسکن استان نیز در این جلسه گفت: تاکنون ۱۸۲ هزار و ۵۹۷ نفر در کل استان در حوزه ادارات راه و شهرسازی شمال و جنوب، بنیاد مسکن و شهرهای جدید تیس و رامشار در قالب طرح نهضت ملی مسکن اقدام به نام نویسی کرده اند که اطلاعات ۱۹ هزار و ۵۵۷ نفر از آنها تاکنون به تایید نهایی رسیده است.

عطاءاله اکبری افزود: همچنین تاکنون ۱۱ هزار و ۸۰۹ نفر نیز در سراسر استان اقدام به واریز وجه برای احداث واحدهای مسکونی و ۱۰ هزار و ۵۸۳ متقاضی نیز تخصیص به پروژه در طرح نهضت ملی مسکن شده اند.
وی تاکید کرد: اجرای این طرح در سیستان و بلوچستان به عنوان جوانترین استان تاکنون اشتغالزایی ۴ هزار و ۱۶۰ نفر را به همراه داشته است و پیش بینی می شود در تداوم اجرای آن در مدت چهار سال آینده این تعداد افزایش چشمگیری یابد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: با اقدامات مطلوب انجام شده در حوزه تحت پوشش این اداره کل این استان رتبه نخست عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن اعم از نسبت تعداد واحدهای در مرحله اسکلت و هم نسبت تعداد واحدهای در مرحله فنداسیون به تعداد کل واحدها را در کشور از آن خود کرد.

اکبری کسب رتبه نخست نسبت تعداد متقاضیان تخصیص داده شده به تعداد کل واحدها را از دیگر افتخارات این استان در حوزه تحت پوشش این اداره کل عنوان کرد و است و افزود: همچنین این استان در تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن نیز رتبه دوم کشور را کسب نمود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار