خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بازدید از محل احداث باغ موزه دفاع مقدس قزوین؛

فرهنگ مقاومت اسلامی، قدمتی به بلندای تاریخ دارد

آیت اله عابدینی عنوان کرد: موضوع مقاومت اسلامی بسیار حائز اهمیت است و شاید به تازگی بر سرزبان‌ها افتاده باشد اما فرهنگ آن بسیار ریشه‌ای است.
کد خبر: ۹۴۲۰۳۳۷
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در بازدید از مجتمع باغ موزه دفاع مقدس استان قزوین اظهار کرد: در آموزه‌های دینی تاکید شده است هر موضوع قابل اهمیتی اگر دقیق با خدا هماهنگ نشود، ابتر می‌ماند و فعالیت در عرصه دفاع مقدس نیز همین گونه است و می‌بایست دقیق با آرمان‌های الهی و دینی هماهنگ شود.

وی افزود: اگر کارها خدایی شود، تماشایی و اثرگذار می‌شود و برکت پیدا می‌کند چرا که خداوند فرموده هر چیزی به خداوند متصل شود، ماندگاری پیدا می‌کند و هر چیزی که با آدم‌ها شکل بگیرد، تاریخ مصرف دارد و پایان می‌پذیرد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در احداث باغ موزه دفاع مقدس این معنا می‌بایست در تمام جزئیات کار دیده شود و همه مراحل را هماهنگ با آرمان‌های خدایی احداث کنیم و در تمام مراحل ساخت‌وساز هم معنویت را مدنظر قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: همه ما وظیفه داریم یاد و خاطره رزمندگان دفاع مقدس را زنده نگهداریم و در برجسته کردن دفاع مقدس سهم خودمان را ایفا کنیم که در مسیر تعظیم شعائر الهی قرار دارد و هر چه بتوانیم عظمت دفاع مقدس را نشان دهیم، باز هم ظرفیت این معنا وجود دارد.

وی عنوان کرد: فضایی که برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس در قزوین انتخاب شده، مناسب است و همه مناطق عملیاتی جنگ را می‌توان در این منطقه ایجاد کرد و این ظرفیت وجود دارد.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: ما اگر انقلاب را بررسی کنیم، زمانی پیش از انقلاب اسلامی زیر سلطه طاغوت قرار داشتیم و الحمدلله دوران انقلاب پیش آمد و انقلاب پیروز شد، بعد از آن دفاع مقدس پیش آمد و امروز در دوران مقاومت اسلامی قرار داریم و پایه‌ها و زیرساخت‌های آن را ایجاد کردیم و روزبه‌روز درحال‌توسعه است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: اگر این موضوع باور عمیق ما باشد و ظهور و انتظار را درک کنیم، می‌بایست در این مجموعه به موضوع ظهور و انتظار توجه‌ای داشته باشیم تا پایگاه مؤمنانه‌ای برای انتظار ظهور بر اساس آیات، روایات، رهنمودهای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب ایجاد کنیم و اگر با این محور کار کنیم هیچگاه به انحراف کشیده نمی‌شویم.

وی اظهار کرد: موضوع مقاومت اسلامی بسیار حائز اهمیت است و شاید به تازگی بر سرزبان‌ها افتاده باشد اما فرهنگ آن بسیار ریشه‌ای است. در سوره نساء آمده است کجا هستید که مستضعفان در حال آسیب هستند و شما را چه شده است که به آن‌ها توجه ای ندارید و این‌ها پشتوانه‌های مقاومت اسلامی و دفاع از مظلومان است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: کاری کنیم که مردم مسلمان ملت‌های دیگر مانند مردم مسلمان فلسطین، لبنان و یمن نیز در این فضا دیده شوند و فضایی برای انتقال فداکاری‌ها و رشادت‌های آن عزیزان برای جبهه مقاومت اسلامی ایجاد شود.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: می توان گوشه‌ای از این 17 هکتار را به چهره‌های برجسته، جانبازان و مفاخر استان اختصاص داد و بهترین فضا نیز همین فضایی است که شهدای گمنام و باغ موزه دفاع مقدس قرار دارد.

وی بیان کرد: استفاده از تجربه‌های استان‌های دیگری که باغ موزه ایجاد کرده‌اند راهگشاست و هر چه با کارشناسی و دقت استان‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم، یقیناً کیفیت کار بیشتر خواهد بود.

امام جمعه قزوین گفت: نظرخواهی از مردم و رزمندگان در مسیر احداث باغ موزه دفاع مقدس بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود و دعوت کنیم که رزمندگان و مردم به این فضا بیایند و ایده ها و نظرات آن ها را دریافت کنید.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها