خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی:

اعزام 150دانشجو به اردوی زیارتی معرفتی راهیان نور

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی از اعزام 150دانشجوی بسیجی به اردوی راهیان نور در اولین مرحله خبر داد و گفت: دانشجویان در مرحله دوم روز جمعه اعزام می شوند.
کد خبر: ۹۴۱۹۶۳۴
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، صبح امروز دوشنبه (16 اسفند ماه) اولین کاروان راهیان‌نور دانشجویی خراسان‌جنوبی از مزار شهدای باقریه بیرجند اعزام شد.

 سید مصطفی موسوی زاهد مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: اعزام اردوی زیارتی معرفتی راهیان‌نور دانشجویی امسال با شعار «دانشجویان مکتب سلیمانی» در دو مرحله انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در مرحله اول امروز برادران اعزام شدند و در مرحله دوم روز جمعه (20اسفندماه) خواهران اعزام خواهند شد و در ایام عید دیگر اعزام راهیان‌نور نخواهیم داشت.

 موسوی زاهد افزود: کاروان امروز 150 دانشجوی برادر در قالب چهار دستگاه اتوبوس یک دستگاه از دانشگاه بیرجند، یک دستگاه از دانشگاه صنعتی و و فنی، یک دستگاه از دانشگاه آزاد، یک دستگاه از دانشگاه فرهنگیان، یک دستگاه از دانشگاه قائن و یک دستگاه از دانشگاه فردوس است.

وی با بیان اینکه جمعه نیز بیش‌از 200 نفر از دانشجویان خواهر به اردوی راهیان نور اعزام خواهند شد گفت: هنوز ثبت‌نام برای اعزام خواهران ادامه دارد و استقبال بسیار خوب بوده‌است.

مسئول بسیج دانشجویی استان افزود: به دلیل شیوع کرونا دو سال اخیر اردوی راهیان‌نور برگزار نشد و طبق دستورالعمل ستادملی مبارزه با کرونا و احساس نیاز تجدید قوای معنوی در بین دانشجویان امسال اردوی راهیان نور به صورت محدود برگزار می شود و تمهیدات بهداشتی در طول مسیر و اردوگاه‌ها در بالاترین حد خودش پیش‌بینی‌شده است.

 وی ادامه داد: رعایت کامل دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا در تمامی مراحل اردو الزامی بوده و ثبت‌نام فقط از دانشجویانی به عمل خواهد آمد که سه دوز واکسن کرونا را تزریق کرده و دارای کارت واکسن باشند.

وی خاطرنشان کرد: این دانشجویان به مدت هفت روز در سفر زیارتی معرفتی راهیان نور امشب در مزار سردار سلیمانی و بیت‌الزهرا(س) در کرمان حضور پیدا می‌کنند و در اهواز سه روز یادمان‌های را زیارت خواهند کرد و دو روز نیز در مسیر برگشت خواهند بود.

 موسوی زاهد اضافه کرد: از برنامه‌های این اردو که فردا شب شروع می‌شود بازدید از یادمان‌های فکه، شوش، فتح‌المبین و ... به مدت سه روز و زیارت حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران در مسیر برگشت است.

وی، اردوی راهیان نور را یک نوع خانه‌تکانی دلی دانست که با توجه به نزدیک شدن به ‌سال جدید نیاز است احسن‌الحال صورت گیرد گفت: آشنا شدن و نزدیک شدن دانشجویان با آرمان‌های انقلاب اسلامی و سیره شهدای دفاع مقدس توسط راویان همراه کاروان‌ها دنبال می شود.

 مسئول بسیج دانشجویی استان، جهاد تبیین را از دیگر اهداف برگزاری راهیان‌نور دانست و افزود: در این برنامه دانشجویان با ایثارگری‌ها و سرگذشت جوانان سرزمین خود بیشتر آشنا می شوند جوانانی که آن دوران در سن‌وسال خودشان بودند و برای دفاع از آرمان‌های انقلاب جان‌فشانی کردند.

 انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار