نقش بی‌بدیل تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در احصاء و رفع مشکلات جامعه

معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تشکل‌ها، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های دانشجویی نقش بسزایی در احصاء نیازها، شناسایی و رفع مشکلات حوزه‌های مختلف دارند.
کد خبر: ۹۴۱۷۸۰۰
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست فعالان فرهنگی دانشگاه‌های استان با حضور معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سالن اجلاس دانشگاه ایلام برگزار شد.

عبدالحسین کلانتری در این نشست عنوان کرد: تشکل‌ها، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های دانشجویی نقش بسزایی در احصاء نیازها، شناسایی و رفع مشکلات حوزه‌های مختلف دارند.

 وی اظهار کرد: جریان عظیم دانشگاهی که متشکل از 3 میلیون دانشجوی پویا و فعال کشور است، در توسعه کشور تأثیرگذار بوده و بی‌تردید نقش اعضای این تشکل‌ها در حرکت کشور در مسیر آبادانی و پیشرفت بی‌بدیل خواهد بود.

معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اذعان کرد: وزارت علوم تمام تلاش خود را در حمایت از طرح‌ها و برنامه‌هایی که بر اساس پژوهش و نیازسنجی علمی صورت گیرد به کار خواهد بست و امیدواریم با هم‌افزایی جامعه دانشگاهی و همیاری سایر نهادهای متولی علم و پژوهش، شاهد به بار نشستن تلاش‌های کانون‌ها و تشکل‌های دانشگاهی باشیم.

وی با بیان اینکه جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند بیان کرد: گروه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی به‌عنوان گروه‌های اجتماعی منسجم، مشکلات و مسائل کشور را رصد و زمینه پویایی و نشاط جامعه را فراهم آورند.

کلانتری تصریح کرد: امیدواریم با آغاز فعالیت حضوری نظام آموزش عالی، ضمن رونق گروه‌ها و تشکل‌های اجتماعی، مطالبه‌گری و رفع مشکلات دانشگاهیان در عرصه‌های مختلف را شاهد باشیم.

گفتنی است در این نشست ضمن بیان دیدگاه‌ها و نظرات نمایندگان دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی، از 3 نفر از دانشجویان برتر علمی و فناوری با اهدای لوح قدردانی شد.

خبرنگار : فرشته نیازی

ارسال نظرات
آخرین اخبار