خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین؛

ارایه راهبرد مناسب نیاز امروز در رفع مسائل فرهنگی خانواده است

سرهنگ حسینی در کارگاه مهارت زندگی حوزه امام جواد (ع) سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز گفت: موضوعاتی مثل سبک زندگی اسلامی و مهارت های زندگی، موضوعات تربیت فرزندان، سواد رسانه‌ای ،فضای مجازی و سایر ارتباطات جمعی بیش از پیش امروز مورد نیاز جامعه است. 
کد خبر: ۹۴۱۶۶۰۵
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، کارگاه مهارت زندگی با حضور سرهنگ حسینی معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین به همت حوزه امام جواد(ع) سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در نصرت آباد و با رعایت دستوالعمل های کرونایی برگزار شد.

 

سرهنگ حسینی در این جلسه بیان کرد: امروز مسائل فرهنگی خانواده از مسائل مهم در کشور است.‌ موضوعاتی همچون سبک زندگی اسلامی و مهارت های زندگی، موضوعات تربیت فرزندان، سواد رسانه‌ای، فضای مجازی و سایر ارتباطات جمعی بیش از پیش مورد نیاز جامعه است. 

 

وی با اشاره به انواع روابط انسان که در اسلام مورد توجه قرار گرفته گفت: رابطه یک فرد با خدا، رابطه انسان با خودش، رابطه یک فرد با جامعه، رابطه یک فرد با انسان های دیگر، از جمله روابطی است که دین مبین اسلام برای هریک از آنها ضوابط خاصی بیان کرده است.

 

سرهنگ حسینی در ادامه با اشاره به حدیث «هر کس میان خود و خدای خود را اصلاح کند خداوند میان او و جامعه را اصلاح می کند و هر کس آخرتش را اصلاح کند خداوند دنیای اش را اصلاح می کند» که از فرمایشات امام علی(ع) است اظهار کرد: انسان ها در عصر فعلی با پیشرفت‌هایی که بشر کسب کرده در حال تغییر و تحول هستند. لذا اگر می خواهیم آسیب‌های اجتماعی را کم کنیم در این خصوص نیاز به مهارت ها و بحث های جدی داریم.

 

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین با اشاره به شش مورد از سوادهای لازم جهت مهارت زندگی را برشمرد و افزود: اولین سواد، موضوع «تربیت» است که توانایی تربیت سالم فرزندان را در نظر دارد. دومین سواد، «سواد رسانه» است. یعنی فرد بداند که کدام رسانه برای رشد فکری و اخلاقی مفید نامناسب و کدام مفید و معتبر است.

 

سرهنگ حسینی سومین سواد را «سواد رایانه» عنوان کرد و افزود: سواد رایانه یعنی دانستن مهارت های کار با کامپیوتر در سطح مطلوب و سواد چهارم، «سواد عاطفی» به این معناست که فرد بتواند روابط عاطفی با خانواده، دوستان و آشنایان را برقرار نماید.

 

وی افزود: سواد پنجم «سواد ارتباطی» است. سواد ارتباطی، عرصه ارتباطات را پوشش می دهد. یعنی بتواند ارتباط های صحیح و درست و معتبر را برقرار کند. ششمین سواد، «سواد اقتصادی» است. سواد اقتصادی یعنی یک فرد بتواند درآمد ها و مخارج زندگی خود را محاسبه و هزینه های روزمره را برطرف نماید. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار