خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

هجوم فرهنگی دشمن بعد از انقلاب بیشتر شده است / توجه به اقتصاد مقاومتی و روحیه جهادی در بدنه دولت تقویت شود

همدان-امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر امروز ۸۰۰ هزار نفر جوان در اعتکاف شرکت می‌کنند این‌ها برکات انقلاب اسلامی است، گفت: اما با تهاجم فرهنگی مواجه هستیم و هجوم فرهنگی دشمن بعد از انقلاب بیشتر شده است.
کد خبر: ۹۴۱۲۴۲۵
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه همدان، با تبریک و گرامیداشت ایام دهه فجر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی که مردم در آن حضور پیدا کردند و رقم زدند انگیزه‌های مختلفی برای قیام علیه رژیم پهلوی داشتند.

وی با بیان اینکه فساد سیستمی گسترده‌ای در رژیم پهلوی حاکم شده بود، تصریح کرد: از جوانان می‌خواهم خاطرات پهلوی را مطالعه کنند.

امام جمعه همدان افزود: جوانان خاطرات پهلوی را مطالعه کنند تا بدانند در مدت ۵۷ سالی که پدر و پسر بر این کشور حاکم بودند چه اتفاقاتی رخ داده است، ما در کجا بودیم چه وضعیتی داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی طرفدار پهلوی است خاطرات پهلوی را مطالعه کند می‌فهمد بر ما چه گذشته است، تصریح کرد: ملت زمانی که احساس کردند رژیم پهلوی ضد دینی و اسلام است علیه این ضدیت رژیم قیام کردند.

شعبانی با اشاره به اینکه رضا شاه که به حکومت رسید از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۰۷ یک چهره مذهبی داشت، عنوان کرد: حتی به قرآن قسم یاد می‌کرد، روحانیون را دعوت می‌کرد و می‌خواست مسئله ارتباطش با روحانیت را مطرح کند. حتی اسم بچه‌های خود را مذهبی انتخاب می‌کرد.

وی افزود: رضا شاه وقتی سلطنتش تقویت شد احساس کرد قدرت گرفته و جریان کشف حجاب و اجبار جامعه اسلامی برای کشف حجاب را ترویج کرد.

امام جمعه همدان گفت: دورانی که روحانی شدن جرم تلقی می‌شد، آنقدر شرایط اسلام و دین سخت شد که حوزه‌های علمیه با محدودیت مواجه شدند.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که ۱۳۰۰ سال جامعه مذهبی بوده با حاکم شدن رضا شاه کشف حجاب مطرح شد و حوزه علمیه و روحانیت را محدود کرد، اظهار داشت: اگر این حاکمیت استمرار پیدا می‌کرد امروز اسلامی وجود نداشت.

شعبانی تصریح کرد: در سال ۱۳۱۶ دستور علنی وزارت داخله مبنی بر جلوگیری از روضه خوانی‌ها صادر شد و دستور دادند در ایام محرم کاروان‌های شادی و مطبی راه بیندازند، نمونه این هتک حرمت را در سال ۱۳۸۸ دیدیم که وقتی جسارت کردند کشور تکان خورد.

وی گفت: علت مانع شدن از برگزاری مراسم روضه خوانی، زدودن خرافات از ذهن مردم با این استدلال که نگذارید روضه بگیرند، چون باید به تفکر غربی نزدیک شویم، بود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه سینما‌ها و رسانه‌های پهلوی سراسر فحشا و فساد بود، اظهار داشت: حتی تقویم کشور را از تقویم مذهبی به شاهنشاهی و پهلوی تغییر دادند.

وی با بیان اینکه امام (ره) فریاد زد که علمای اسلام به داد اسلام برسید، افزود: شاه می‌خواست بهائیت را تقویت کند تا اسلام را زمین بزند.

شعبانی با تاکید بر اینکه یکی از انگیزه‌های مهم مردم از انقلاب، حفظ اسلام بوده است، تصریح کرد: وقتی امام (ره) آمد توجه به عبودیت و توسعه عبودیت را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه امروز میزان فعالیت‌های قرآنی را در کشور ببینید و قضاوت کنید، گفت: رسانه‌های ما امروز از سالم‌ترین رسانه‌ها است.

امام جمعه همدان افزود: البته انتقادات و مشکلاتی هم در حوزه رسانه و صدا و سیمای ما وجود دارد، اما در بحث مقایسه، رسانه‌های ما سالم‌ترین است.

وی با بیان اینکه اگر امروز ۸۰۰ هزار نفر جوان در اعتکاف شرکت می‌کنند این‌ها برکات انقلاب اسلامی است، تصریح کرد:، اما با تهاجم فرهنگی مواجه هستیم و هجوم فرهنگی دشمن بعد از انقلاب بیشتر شده است.

شعبانی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با همکاری مردم اسلام را زنده کرد، گفت: نترسی و شجاعت امام (ره) و خلوص ایشان همراه با همکاری مردم و شهدا این اسلام را ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور وجود دارد و آمار‌های اقتصادی ما در دهه ۹۰ رضایتمندی مردم را همراه نداشته است، اظهار داشت: اگرچه در مقاطعی دولت همکاری نکرده، اما راه حلش همان چیزی است که انقلاب کردیم، باید همه با هم متحد باشیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه چرا در عرصه نظامی رشد کردیم، اما در خودرو سازی کیفیت پایین است، تصریح کرد: دقیقا آن‌جایی که روی پای خود ایستادیم پیشرفت کردیم.

وی با بیان اینکه در حل مسائل اقتصادی منتظر برداشتن تحریم‌ها هستیم، گفت: دولت از دولت‌های گذشته درس بگیرد و در عرصه پیشرفت اقتصادی هم یک تیم منسجم و هم افزا لازم است.

شعبانی با تاکید بر اینکه دولت قول‌هایی را به مردم داده است، عنوان کرد:، اما انتظار داریم توجه به اقتصاد مقاومتی و روحیه جهادی در بدنه دولت تقویت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار