خبرهای داغ:
مسئول معاونت تعلیم‌وتربیت بسیج سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی خبر داد

برگزاری مرحله ناحیه ای مسابقات سراسری قرآن بسیج در دهه فجر

مسئول معاونت تعلیم‌وتربیت بسیج سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی از بیست و هشتمین مرحله مسابقات سراسری قرآن بسیج خبر داد و گفت: مرحله ناحیه‌ای مسابقات سراسری قرآن بسیج دهه فجر از ۱۶ تا ۲۲ بهمن ماه است و مرحله استانی ابتدای اسفند و مرحله کشوری پایان اسفند ماه برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۱۱۸۴۲
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶

حجت‌الاسلام کام‌جو مسئول معاونت تعلیم‌وتربیت بسیج سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: ما در دارالقرآن بسیج دنبال این هستیم که منویات و مطالبات رهبری در حوزه قرآن را پیگیری کنیم رهبر انقلاب در چند محور مطالباتی دارند: گفتمان سازی قرآنی و تبدیل معارف قرآن به گفتمان عمومی مردم، انس با قرآن با بهره گیری اززیبایی‌های لفظی ومعنوی قرآن، معیار گرایی قرآنی و تبعیت از قرآن و هدایت الهی درتمامی زمینه‌ها.


وی بیان داشت: طبق برنامه دارالقرآن بسیج سلسله مسابقات را در طول سال داریم که در سه‌ماهه سوم سال حول محور سوره واقعه و در سه‌ماهه پایانی سال دارالقرآن بسیج پیگیر اجرای بیست و هشتمین مرحله مسابقات سراسری قرآنی بسیج است.


مسئول معاونت تعلیم‌وتربیت بسیج سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی هدف از اجرای این مسابقه را ایجاد حرکتی قرآنی بین آحاد جامعه به‌ویژه تشکل‌های قرآنی، خانواده و جوانان و نوجوانان دانست.


وی خاطرنشان کرد: تاریخ مرحله ناحیه‌ای مسابقات سراسری قرآن بسیج دهه فجر از ۱۶ تا ۲۲ بهمن ماه است، مرحله استانی ابتدای اسفند و مرحله کشوری پایان اسفند ماه برگزار می‌شود.


حجت الاسلام کامجو با اشاره به رشته‌های مسابقات سراسری و محور‌های مسابقات افزود: این مسابقات در چهار محور ایده‌های خلاقانه، مشارکت‌های گروهی، مشارکت فردی و مشارکت خانوادگی در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال در ۱۳ رشته برگزار می‌شود.


این مسئول بیان کرد: در بخش اول ایده‌های خلاقانه و نوآورانه توسط مؤسسات و پایگاه‌های مقاومت بسیج به دبیرخانه مسابقه ارسال خواهد شد و ایده‌هایی که ملاک‌های بیشتری از حیث نوآورانه بودن، خلاقیت و ... دارا باشد، توسط دارالقرآن مورد حمایت قرار می‌گیرد.


وی گفت: بخش دوم مشارکت به‌صورت گروهی (گروه سه نفره) است که هر کدام از اعضای گروه در یک رشته مشخص شرکت دارند و در پایان آن، گروهی که امتیاز بالاتری را کسب کرده وارد مرحله بالاتر می‌شود؛ به این شکل که یک نفر از اعضای گروه سوره مبارکه «صف» را حفظ می‌کند، یک نفر از اعضای گروه ارائه پنج دقیقه‌ای از مفاهیم «خطبه متقین» نهج‌البلاغه را خواهد داشت (استند‌آپ قرآنی)، یک نفر دیگر از اعضای گروه یک عکس نوشته در موضوعات قرآنی و مفاهیم قرآنی آماده می‌کند و به‌صورت جمعی مفاهیم سوره صف از اعضای گروه سؤال خواهد شد؛ همچنین یک جمع‌خوانی آیات ۸ تا ۱۲ سوره صف را هم خواهند داشت.


حجت الاسلام کامجو عنوان کرد: بخش سوم مشارکت به‌صورت خانوادگی است که هر کدام از اعضای خانواده در یکی از رشته‌های مشخص‌شده شرکت می‌کنند و در پایان خانواده‌ای که امتیاز بالاتری را کسب کرده به مرحله بالاتر می‌رسد.


وی توضیح داد: اما بخش چهارم مشارکت فردی است که در رشته‌های حفظ آیات موضوعی عفاف و حجاب ویژه بانوان، مفاهیم سوره حجرات، صف و محمد از تفسیر نور حجت‌الاسلام قرائتی، در رشته‌های حفظ ۳ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء و حفظ ۳۰ جزء از قرآن کریم، ترتیل‌خوانی و قرائت تحقیق و قرائت تقلیدی برگزار خواهد شد.


مسئول دارالقرآن بسیج سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از پایان مهلت ثبت نام در ۱۲ بهمن ماه خبر داد و گفت: بیش از ۱۲۰۰نفر در مسابقات سراسری بسیج استان ثبت نام کرده اند. لینک کانال دارالقرآن بسیج استان جهت اطلاع ازآیین نامه مسابقات و محتوای مورد نیاز آن درپیام رسان ایتا @dqbkhj است.


وی عنوان کرد: در هر مرحله افراد برتر مشخص می‌شوند برترین‌های مرحله ناحیه‌ای برای مرحله استانی و برترین‌های مرحله استانی برای مرحله کشوری انتخاب می‌شوند.


مسئول معاونت تعلیم‌وتربیت بسیج سپاه انصارالرضاعلیه‌السلام خراسان‌جنوبی گفت:هماهنگی‌های مختلفی با مجامع قرآنی سطح استان داریم اطلاع‌رسانی از یک ماه قبل شروع شده‌است وجامعه هدف ما عموم مردم هستند.


وی بیان کرد: این دوره ازمسابقات قرآنی بسیج با توجه به شیوع کروناپس از دوسال وقفه امسال برگزار می‌شود.


حجت الاسلام کامجو گفت: یکی از مباحث مهم در توسعه فرهنگ قرآنی اطلاع‌رسانی است قرآن جاذبه‌هایی دارد که اگر برای مردم تبیین شود همه به سمت قرآن می‌آیند وجذب آن می‌شوند.

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار