خبرهای داغ:
امام جمعه صالح‌آباد:

گفتن «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» ریشه در تولی و تبری دارد

بهار-امام جمعه صالح‌آباد گفت: گفتن «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» ریشه در تولی و تبری دارد که از ارکان دین ما است.
کد خبر: ۹۴۰۸۸۶۸
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام حمید افتخاری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه صالح‌آباد بیان داشت: تولی و تبری از ارکان دین ما است و اظهار دشمنی با دولت‌های آمریکا و اسرائیل و آن سران جنایتکار و خیانتکار که به مردم ظلم روا می‌دارند به معنای دوری از افکار پلید آنان است و با مردم آن کشورها ارتباطی ندارد.

وی افزود: روشنفکرنماهای کم سواد بدانند دلیل «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» گفتن ما همین است و البته کلمه «ویل» ریشه‌ای تاریخی و قرآنی دارد که در طول تاریخ تداوم داشته است.

امام جمعه صالح‌آباد با اشاره به پنج فرمان ریاست جمهوری به بانک‌ها در بحث سختگیری به بدهکاران کلان بدحساب که با روابط خاص وام‌های سر به فلک کشیده گرفته‌اند، تسهیل پرداخت وام به مردم، واگذاری یا راه‌اندازی بنگاه‌های تولیدی تملیک شده توسط بانک‌ها، استرداد سود مازاد دریافتی از مردم  هرچند که بعید است بانک‌ها این کار را انجام دهند که توسط مراجع تقلید بارها به نام ربا مطرح شده است، گفت: این موارد وقتی رخ می‌دهد که خود رییس جمهور شخصاً پیگیر این مسائل باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با جاری شدن حق آبه‌ ایران از هیرمند بعد از چندین سال این مهم از جمله نکات مثبت دیدار اخیر هیات افغانستانی است.

افتخاری با اشاره به حمله انصارالله یمن به امارات و با بیان اینکه حق مردم خود را از آن دولت گرفت، ابراز داشت: این مهم نقطه عطف و تحولی در آینده منطقه است.

وی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) به بیان ویژگی‌های مکتب فاطمی پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار