خبرهای داغ:
مخترع پرینتر سه بعدی:

ضرورت تولید و تجاری سازی دستگاه جهت رفع بسیاری از نیازهای استان

مخترع بسیجی با بیان اینکه اگر این دستگاه در استان به مرحله تولید و تجاری سازی برسد باعث میشود که برای یک قطعه نیاز به گشتن در بازار تهران یا خارج از کشور نداشته باشیم، گفت: ساخت این دستگاه می تواند نیازها و تمام کمبود های استان را در عرصه های مختلف رفع کند.
کد خبر: ۹۴۰۸۵۹۱
|
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، " میثم هاشمی "مخترع و کارشناس رشته عمران توانسته است پرینتر سه بعدی را اختراع کند.

این نخبه بسیجی اظهارداشت: کارایی پرینتر این است که هر جسمی توسط کامپیوتر طراحی شود را با پلاستیک می سازد.

وی با اشاره به کاربردهای این پرینتر سه بعدی، گفت: کاربرد های زیادی در زمینه صنعت، پزشکی، ساختمان، قالب گیری، جواهر سازی، ساخت بدنه ربات ها و پهباد ها و ... دارد دقت خیلی بالا، سرعت بالاتر نسبت به قالب سازی و صرفه جویی در هزینه و زمان از مزیت های این دستگاه است.

تحقیق برای ساخت پرینتر سه بعدی را از سال 1397 آغاز کردم

وی با بیان اینکه اولین بار این دستگاه را در فضای اینترنت رامشاهده کردم  وچون کارایی زیادی داشت تصمیم گرفتم خودم آن را بسازم، گفت: تحقیقم را از سال ۹۷ بر روی  چند دستگاه و همینطور پرینتر سه بعدی  آغاز کردم ولی ساخت آنها به دلیل مشکلاتی به تعویق افتاد و بلاخره امسال توانستم این پرینتر سه بعدی را بسازم.

این جوان مخترع بیرجندی گفت: مهمترین مشکلی که در این زمینه وجود دارد بعد از گذشت چند سال از ورود این دستگاه به کشور هنوز فراگیر نشده است و نوپا و ساخت این دستگاه پر از چالش ومشکلاتی است.

وی با بیان اینکه اگر این دستگاه در استان به مرحله تولید و تجاری سازی برسد باعث میشود که برای یک قطعه هرچند خیلی کوچک نیاز به گشتن در بازار تهران یا خارج از کشور نباشیم، گفت: ساخت این دستگاه می تواند نیازها و تمام کمبود های استان را در عرصه های مختلف رفع کند.

هاشمی با اشاره به حمایت های مادی و معنوی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی نیز عنوان کرد: بسیج علمی با برگذاری نمایشگاه و فرصت ارائه برای حمایت از طرح نقش خیلی مفیدی نسبت به گذشته در حمایت از نخبه ها ایفا کرده و میتواند با ادامه این روند به طرح ها و ایده شتاب دهد.

وظیفه نخبگان و دانشجویان حرکت کردن به سمت رفع مشکلات مردم است

این نخبه وجوان بیرجندی با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در توسعه همه جانبه کشور و استان، عنوان کرد: وظیفه نخبگان و دانشجویان حرکت کردن به سمت رفع مشکلات مردم و جهاد در راه علم حتی با کمترین امکانات و نبود درآمد است و باید در این راه از تمام ظرفیت ها استفاده کنند.

وی تاکید کرد: هیچ توسعه ای بدون دانش امکان پذیر نیست به همین دلیل شرکت های دانش بنیان نیاز اصلی هر کشوری هستند لذا مشکل اصلی خراسان جنوبی نیز  بها ندادن به طرح های فناورانه است  و اگر از طرح ها نهایت حمایت انجام شود خیلی از مشکلات استان حل خواهدشد.

انتهای پیام/ 

علم و فناوری

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار