امام جمعه فردیس:

فکر سازش با آمریکا را از ذهنتان بیرون کنید

امام جمعه فردیس گفت: تقابل ایران و آمریکا، بنیادی و راهبری است نه تاکتیکی، بنابراین اگر کسانی به فکر حل مشکلات جامعه هستند، فکر سازش و مصالحه با آمریکا را از ذهنشان بیرون کنند.
کد خبر: ۹۴۰۵۹۸۳
|
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: نزاع ایران و آمریکا، یک نزاع هویتی است، ایران با مشخصات یک نظام انقلابی و ضدسلطه با آمریکا که نظامی سلطه‌گر و استکباری است ممکن نیست معامله یا مفاهمه کند.

فکر سازش با آمریکا را از ذهنتان بیرون کنید

وی افزود: تاکتیک نرمش قهرمانانه نشان داد که آمریکا یک نظام استکباری و شیطان بزرگ است لذا امکان صلح و سازش با آن وجود ندارد مگر اینکه ما دست از هویت ایمانی و استقلال و شرافت خود برداریم.

این مسئول با بیان اینکه نقشه راه ما براساس بیانیه گام دوم، دفاع ابدی از نظریه نظام انقلابی است، گفت: تلاش آمریکا برای استحاله ایران و تغییر هویت انقلابی و تسلیم‌کردن ما به روش‌های گوناگون ادامه دارد.

حسینی اظهار کرد: دشمن آمریکایی گاهی از طریق فشار حداکثری و تحمیل برجام جامع هسته‌ای، موشکی، منطقه‌ای و حقوق بشری، گاهی از طریق مهار منطقه‌ای جمهوری اسلامی و بیداری اسلامی با ایران‌هراسی و دامن‌زدن به اختلافات قومی- قبیله‌ای و مذهبی و حمایت از اپوزیسیون نظام، گاهی با ناکارآمد نشان‌دادن حکومت اسلامی، از طریق بزرگ نمایی مشکلات و نقص‌ها و سیاه نمایی‌ها و مشروعیت‌زدایی از نظام اسلامی و انقلابی همه مشکلات را به اسلام و روحانیت نسبت دهد به جای مدیران ناسالم و لیبرال و فشارتحریم ظالمانه خودشان.

وی با بیان اینکه مقاومت و تدبیر در مذاکرات هسته‌ای؛ زیاده‌خواهی و گستاخی غربی‌ها را متوقف کرد، افزود: متاسفانه تیم دیپلماسی ضعیف که هم جاسوس در آن بود و هم فضول و مشی آن نیز وادادگی بود کشور ما را در وضعیت اره قرار دادند؛ چه در برجام بمانیم و چه خارج شویم با تهدید مکانیسم ماشه، ضرر می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: این وضعیت نابسامان معیشتی و اقتصاد امروز عمدتاً ناشی از دولت قبل و برجام آن دیپلمات‌ها با رویکرد وادادگی بود که تمام مسائل کشور را به مذاکره با آمریکا و اروپا و موافقت کدخدا گره زده بود.

حسینی افزود: ولی اکنون میدان بازی در دولت انقلابی و مردمی آیت‌الله رئیسی عوض شده و به نفع ملت است، درحال حاضر موضوع بحث در وین رفع تحریم است ضمن اینکه دولت در مسیر خنثی‌کردن تحریم‌ها با تقویت تولید و دور زدن تحریم‌ها موفقیت خوبی داشته است.

وی در بخش دیگر خطبه‌ها به ضرورت دروازه‌بانی در مقابله با استبداد اطلاعاتی و ابتذال هیجانی اشاره کرد و گفت: اکنون دشمنان ما با سلطه بر رسانه‌ها و فضای مجازی شرایط را اداره می‌کنند که چه صدایی، چه پیامی و چه محتوایی، در چه زمانی و چگونه به گوش مخاطبان برسد؛ یعنی دشمنان افکارعمومی جامعه را مدیریت می‌کنند.

حسینی گفت: در چنین وضعیتی باید به خاطر دفاع از ملت و مملکت و دین و دیانت مردم، رسانه‌ها را درواز‌ه‌بانی کرد وگرنه آسیب‌های فراوانی به لحاظ اخلاقی، امنیتی و اجتماعی بر جامعه وارد می‌شود.

امام جمعه فردیس تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید از قدرت مجازی دشمن سلب اراده کرد و نفوذ سایبرنتیک غربی را خنثی کرد که راهکار آن تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ارتقای سواد رسانه‌ای در افکارعمومی است تا تحریف و سانسور دشمنان را خنثی شود.

این مسئول بیان کرد: فضای مجازی بی‌سامان محلی و ابزاری برای عقده‌گشایی و کینه‌ورزی علیه دین و ارزش‌های دینی و انقلابی شده است، فضای مجازی هم یک فرصت است هم یک تهدید، مقصود ما انسداد آن نیست بلکه مدیریت و ساماندهی آن است.

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار