مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد خبر داد؛

تجلیل از ۲۶ نمونه شهرستانی و استانی بخش کشاورزی و دامداری خلیل آباد

شبان گفت: ۲۶ نمونه بخش کشاورزی و دامداری در سطح شهرستان داشته ایم که 3 نفر از این افراد نمونه استانی شده اند و همچنین نامزد نمونه کشوری هم هستند.
کد خبر: ۹۴۰۵۷۰۷
|
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸

محمود شبان، مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در حاشیه مراسم تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی و دامداری شهرستان در گفتگو با خبرنگار بسیج از خراسان رضوی، اظهار داشت: ۲۶ نمونه بخش کشاورزی و دامداری در سطح شهرستان داشته ایم که ۳ نفر از این افراد نمونه استانی شده اند و همچنین نامزد نمونه کشوری هم هستند.

وی با بیان اینکه میزان تولید و میزان مصرف آب از مولفه های اصلی انتخاب نمونه های بخش کشاورزی و دامداری بوده است، خاطرنشان کرد: نمونه های کشوری شهرستان هنوز قطعی نشده که بسیاری از این نمونه هایی که به صورت شهرستانی یا استانی تجلیل شدند امکان دارد جزو برگزیدگان کشوری باشند.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با بیان اینکه نمونه های استانی در حوزه های مجری اجرای طرح تجمیع و یکپارچه سازی اراضی، مجری طرح تولید انگور در گلخانه و مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولید به عنوان نمونه های استانی تجلیل شدند، تصریح کرد: شهرستان خلیل آباد بالغ ۱۴۸ هزار تن تولیدات کشاورزی دارد که انگور بیشترین سطح زیر کشت این شهرستان را دارا است.

وی با بیان اینکه ۳۰ رقم انگور مرغوب در این شهرستان تولید می شود، اذعان کرد: نمونه های کشاورزی این شهرستان تولیدکنندگانی هستند که در این شرایط سخت و دشوار و خشکسالی که در منطقه و دشوار وجود داشته هم تولید داشتند و هم با فکر و ایده خود چندین برابر میانگین شهرستان تولید داشتند.

شبان با تاکید بر اینکه جوانان شهرستان خلیل آباد امروزه بیشتر به سمت کشاورزی سوق پیدا کرده اند و این یک افتخار برای مجموعه جهاد کشاورزی محسوب می شود، عنوان کرد: جوانان از فکر و ایده خود در راستای کاهش مصرف آب استفاده می کنند و باید بدانیم راهی جز افزایش بهره وری در بخش کشاورزی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه میانگین مصرف آب در هر کیلو انگور ۳۰۰ لیتر است و جوانان با روش های نوین و اجرای طرح گلخانه به ۹۰ لیتر کاهش داده اند، تشریح کرد: خلیل آباد قطب تولید انگور استان خراسان رضوی است و درجه کیفی کشمش شهرستان به مراتب بهتر از سال های گذشته است و این با دقت کشاورزان در مبارزه با کرم خوشه خوار انگور و زمان های سم پاشی حاصل شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار