نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

خواسته اصلی شهدا از ما غیرت دینی است/ مبادا خود را شهدایی بدانیم، ولی بی تفاوت باشیم

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ، غیرت دینی را خواسته شهدا از ما دانست و گفت: شهدا با خود پیام دارند، باید پیام آن‌ها را دریابیم، تا جامعه و زندگی خود را زنده نگه داریم.
کد خبر: ۹۴۰۴۹۸۵
|
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ صبح امروز پیکر مطهر 8شهید گمنام دوران د فاع مقدس با استقبال مسئولان ارشد استانی وارد فرودگاه شهرکرد شد تا همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در نقاط مختلف استان خاکسپاری شوند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در آیین استقبال از شهدای گمنام در شهرکرد، گفت: امروز مردم شهر توفیق پیدا کردند تا در محضر شهدای گمنام باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام افزود: شهدا آمده‌اند تا دل‌ها را بار دیگر شهدایی کنند، شهدای گمنام در ایامی وارد چهارمحال و بختیاری شدند، که با شهادت فرمانده دلیر و عزیز قهرمان سردار شهید قاسم سلیمانی و همچنین ایام فاطمیه، مصادف است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: همزمانی ورود شهدای گمنام به استان با ایام فاطمیه این پیام را به دنبال دارد که این شهیدان همچون حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها ) به دنبال نام و نشان نیستند و آمدند تا به مردم یاد دهند، که هر کس در پی بزرگ کردن خود نباشد از سوی خدا بزرگ می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: مردم از شهدا تبرک می‌جویند و این همان تحول و اثری است که شهیدان بر دل‌های آن‌ها ایجاد کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خطاب به پیکر پاک شهدای گمنام، غربت و گمنامی تمام‌عیار را به‌ظاهر اعلام کرد و افزود: مردم توفیق دارند تا در محضر شما باشند و آمدید تا دل‌ها را بار دیگر شهدایی کنید و برکاتی را که خداوند برای شما به‌عنوان شهید قرار داده به منصه ظهور برسانید و استان را سر سفره خود بنشانید.

وی تاکید کرد: مراقب باشیم این مراسم‌ها تشریفات نباشد و فقط به ظواهر توجه نکنیم، بلکه لازم است بین خود و شهدا پیوند ایجاد کنیم، چرا که شهادت آنان برای ارزش‌های دین، انقلاب اسلامی، مکتب مهدوی و حاکم شدن دین خدا بر روی زمین بود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: مبادا در مجموعه‌ای که کار یا زندگی می‌کنیم فساد رخنه کند؛ مبادا خود را شهدایی بدانیم، ولی بی تفاوت باشیم و مبادا انقلاب، امام، رهبر معظم انقلاب، راه‌های ارزش‌های انسانی ، زیر سوال برود و ما به آنها توجه نداشته باشیم.

امام جمعه شهرکرد غیرت دینی را خواسته شهدا از ما دانست و گفت: شهدا با خود پیام دارند، باید پیام آن‌ها را دریابیم، تا جامعه و زندگی خود را زنده نگه داریم.

وی در پایان گفت: آمدن شهدا جامعه را زنده و پویا می‌کند به شرط آنکه پیام آن‌ها را بگیریم، شهدا از سوی خدا روزی می‌گیرند و به جامعه روزی می‌دهند، ایشان ره‌گشا برای هدایت انسان‌ها هستند.

به گزارش بسیج؛ سن این شهدا از ۱۸ سال تا ۲۵ سال است و دو تن از این شهدای گمنام برای تدفین در شهر آلونی به خانمیرزا اعزام می‌شوند، دو شهید در ناغان از توابع شهرستان کیار به خاک سپرده خواهد شد و شهرکرد هم میزبان چهار شهید است که سه شهید در موزه دفاع مقدس و یک شهید در حوزه علمیه خواهران دفن می‌شود.

از بین پیکر مطهر شهدای وارد شده به استان چهارمحال و بختیاری در این روز، چهار شهید گمنام در عملیات کربلای ۵، ۲ شهید در عملیات رمضان، یکی از شهدا در عملیات والفجر ۴ و یکی از شهدا در تک دشمن در سال ۶۷ در منطقه شلمچه به شهادت رسیدند.

ارسال نظرات