خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در تبیین مولفه مدیریت راهبردی در پیشبرد امور؛

باز تعریف جبهه مقاومت، مولفه مدیریت راهبردی مکتب سلیمانی است

حجت الاسلام عدالتی گفت: شهید سلیمانی جبهه مقاومت را بازتعریف کرد، در مکتب سلیمانی جبهه مقاومت از شرق مدیترانه تا غرب آسیا تا جنوب امریکا گسترده است.
کد خبر: ۹۴۰۴۴۹۷
|
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، با تحولاتی که پس از چهل سال استقامت و پایداری انقلاب اسلامی در عرصه های ملی و فراملی روی داده است و با ورود به گام دوم این انقلاب مبارک، به نظر می رسد الگوهای سنتی رهبری در سازمان ها، پاسخگوی همه نیازهای انقلاب اسلامی نیست و بیش از هر زمان، نیاز به سبک های رهبری بومی و موثر احساس می شود.

یکی از اشکال رهبری که به رابطه قلبی بین رهبر و پیروان توجه دارد و رهبر را در کنار خدمتگزاری به اهداف سازمان، خدمتگزار پیروان خود می داند، رهبری خدمتگزار است. سبک رهبری سردار شهید قاسم سلیمانی به عنوان مصداقی متعالی از رهبری خدمتگزار، سبکی بومی و موثر است که موفقیت های شگرف از جمله نابودی داعش را پدید آورد، بعد از شهادت ایشان و روشن ترشدن ابعاد گسترده تری از شخصیت و ماموریت وی، سبک رهبری ایشان به عنوان سبکی متناسب با ذات انقلاب اسلامی، بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در میزگرد خبرگزاری بسیج با محوریت مولفه های مکتب حاج قاسم بیان کرد: شخصیت شهید سلیمانی به‌حق و به‌واقع یک شخصیت انقلابی، ملی و فراجناحی بود. نگاهی عام به مردم داشت و هرجا هرکسی نگاه عام به قضایا داشته باشد و رنگ و سلیقه، جناح، قومیت و حتی دین را برنتابد، به‌گونه‌ای نگاه خدایی به عالم کرده است و همین، به تنهایی عامل جریان ساز در ارائه خدمت به ملت است.

وی گفت: مکتب حاج قاسم برگرفته از شخصیت برجسته مردی است که عام‌گرا، فراقومی، فراملی بود و همین امر موجب گرایش همه بشر به شخصیت و منش سردار سلیمانی دارند و پذیرای پیام و راه و مشی وی هستند. ریشه کنی داعش به فرماندهی حاج قاسم تحت لوای ولایت دو مولفه مهم دشمن شناسی و ولایت پذیری وی را به طور برجسته ای آشکار می کند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز عنوان کرد: سردار سلیمانی یک استراتژیست به معنای واقعی کلمه بود. زبان دیپلماسی به معنای کوتاه آمدن نیست بلکه زبان دیپلماسی زبان اقتدار و قدرت است. قدرتی که با نیروهای مردمی ساخته شده، نظام مقتدر جمهوری اسلامی را برپا کرده و پیامش برای عالم آن است که منطقه باید بدون حضور آمریکایی ها باشد و از حضور مستکبرین پاکسازی شود.

وی با ارائه تعریفی از مکتب شهید سلیمانی افزود: مکتب سلیمانی یعنی مکتب اسلام ناب محمدی(ص) که در عصر حاضر مصداق این مکتب، رهبری و ایدئولوژی و پرچمداری این مکتب را حضرت امام خمینی(ره) و هم اکنون حضرت امام خامنه‌ای عهده دار هستند. مهمترین کارکرد و عمکرد این مکتب تربیت و ساختن ملت جوانی است که توانستند تحت تأثیر این ایدئولوژی و مکتب چهار رخداد راهبردی را در ۴۲ سال گذشته رقم بزنند و شهید سلیمانی تربیت شده مکتب اسلام ناب محمدی(ص) است و این سه رکن اساسی در اندیشه و تفکر و اخلاق و رفتار اجتماعی، جهادی، مدیریت و فرماندهی‌اش، اساس کار او بود.

حجت الاسلام عدالتی اضافه کرد: با بیان اینکه «شهید سلیمانی یک فرد انقلابی بود که در مکتب سپاه پاسداران و دفاع مقدس آموزش دید»، اما او پاسدار واقعی اسلام و امام حسین(ع) و سرباز امام زمان(عج) بود. او نشان داد در چارچوب مکتب اسلام و رهبری امامین انقلاب فکر و عمل می‌کند و عملیات‌های جهادی و انقلابی‌اش را در سطح راهبردی و در منطقه غرب آسیا و تحت تاثیر این مکتب آسمانی اجرا کرد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان البرز با اشاره به مؤلفه‌ دشمن شناسی در مکتب حاج قاسم خاطرنشان کرد: یکی از اصول حاکم بر مکتب سلیمانی دشمن شناسی و اقدام به موقع علیه دشمنان، التزام عملی و قلبی به تدابیر رهبری است. در مکتب سلیمانی، مردم داری و مردم یاری و خدمت به عموم انسانها از هر ملت و آئینی حتی انسان‌های غیر مذهبی دارای یک اصل است و این جزو مکتب سلیمانی و اسلام ناب است.

وی در ادامه به اصول حاکم بر فرماندهی و مدیریت راهبردی مکتب سلیمانی پرداخت و ادامه داد: شناخت عمیق آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و راهبردهای آنان در منطقه و وابستگان ضعیف آنها در برخی از کشورهای عربی، شناخت راهبرد آنها برای منطقه و اسلام، شناخت ظرفیت‌های مردمی و خلق قدرت از این ظرفیت‌ها در فرماندهی و مدیریت شهید سلیمانی برجسته بود.

حجت الاسلام عدالتی با اشاره به قابلیت‌های سردار سلیمانی در ظرفیت سازی جبهه بین الملل مقاومت اسلامی گفت: فرماندهی و مدیریت و ساماندهی نیروهای مردمی کشورهای مختلف در جبهه مقاومت، از جمله حیدریون و زینبیون و فاطمیون هنر بالایی بود

که توسط شهید سلیمانی انجام شد. شهید سلیمانی جبهه مقاومت را بازتعریف کرد، در مکتب سلیمانی جبهه مقاومت از شرق مدیترانه تا غرب آسیا تا جنوب امریکا گسترده است.

به گزارش بسیج، قدرت و اقتداری که به دست توانای مجاهدان راه خدا ساخته شده موجب تقویت نظام مقتدر جمهوری اسلامی شده است و پیام این نظام مقتدر این است که باید منطقه به برکت خون مطهر حاج قاسم از وجود امریکایی ها پاکسازی شود و مکتب حاج قاسم به عنوان نقشه راهی که تحت لوای ولایت است، پرورش دهنده نسلی انقلابی در گستره گیتی باشد تا زمانی که اداره زمین از جانب خدا و تحت رهبری موعود(عج) به صالحین واگذار شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار