خبرهای داغ:
دادستان شهرستان نهاوند:

نقش مردم در حماسه ۹ دی رمز ماندگاری آن است

نهاوند-دادستان شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه نقش مردم در حماسه ۹ دی رمز ماندگاری آن است، ادامه داد: این حماسه توسط مردم خلق شده بنابراین متعلق به آنها است و همواره در حافظه تاریخی ملت ایران زنده خواهد ماند.
کد خبر: ۹۴۰۳۰۳۱
|
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷

عباس آزادبخت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند ضمن گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی و روز بصیرت اظهار داشت: یوم الله ۹ دی روز بصیرت و آگاهی مردمی است و باید همواره در جامعه ماندگار شود.

وی افزود: در این روز مردم به بصیرت رسیدند چراکه با تأمل چراها و اتفاقات یوم الله نهم دی را مورد بررسی قرار می‌دهند، به همین دلیل ضرورت دارد که در این روز مهم بزرگداشت باشکوه برگزار شود.

دادستان نهاوند با بیان اینکه هدف از فتنه ۸۸ زیر سوال بردن نظام اسلامی و اصل ولایت فقیه بود، گفت: افرادی که پایبند به ارزش‌های انقلاب اسلامی و عاشورا نبودند، روز عزای سید و سالار شهیدان را به جشن و شادی تبدیل کردند و موجب جریحه‌دار شدن احساسات مردم شدند و مردم با بصیرت انقلابی در ۹ دی ۱۳۸۸ با آگاهی و بصیرت حماسه‌ای به یاد ماندنی آفریدند.

وی با اشاره به اینکه نقش مردم در حماسه ۹ دی رمز ماندگاری آن است، ادامه داد: این حماسه توسط مردم خلق شده بنابراین متعلق به آنها است و همواره در حافظه تاریخی ملت ایران زنده خواهد ماند.

آزادبخت عنوان کرد: حضور گسترده مردم در دفاع از انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف قابل انکار نیست و ملت ایران با حضور در حماسه ۹دی بصیرت خود را به دشمنان نشان دادند.

وی با بیان اینکه لازمه جلوگیری از چنین فتنه‌هایی، بصیرت افزایی و تبعیت از ولایت برای مهار خیانت‌های آمریکا و استکبار جهانی است، افزود: بسیج در دوران انقلاب اسلامی هر کجا لازم بوده برای حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن پا به عرصه گذاشته و در فتنه ۸۸ نیز با مدیریت سرلشکر شهید «حاج حسین همدانی: به موقع و به هنگام در مقابل فتنه‌ها ایستاد و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد و باعث امنیت و آرامش در جامعه شد.

دادستان شهرستان نهاوند ابراز داشت: در فتنه ۸۸ دشمنان روی پروژه براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی کرده بودند که حضور مردم در ۹ دی تمام برنامه‌ریزی آنان را برهم زد و تیر دشمن به سنگ خورد.

وی با بیان اینکه مهمترین پیام ۹ دی دشمن‌شناسی است، تصریح کرد: هدف از یادآوری وقایع سال ۱۳۸۸و حماسه ۹ دی این است که نسل جوان عبرت گرفته و از ظلمات به سوی نور خارج شده و اینکه در مسیر تعالی توشه برگیریم.

آزادبخت عنوان کرد: بیشتر جنبه‌های بزرگداشت این روز عاطفی است حال آن که این روز کانونی است که اگر به خوبی به آن توجه کنیم، می‌توانیم برای آیندگان توشه برداریم.

وی در پایان گفت: اگر امروز ‌توانسته‌ایم به ثبات برسیم و مستقل راه خود ادامه دهیم برای این است که جمهوری اسلامی ایران قدرتمند و با اقتدار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات