خبرهای داغ:
حجت الاسلام آل هاشم:

نقش سواد آموزی در کاهش آسیب های اجتماعی تعیین کننده است

تبریز- نمانیده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سوادآموزی در رشد و تکامل جوامع در حال توسعه نقش اساسی ایفا می‌کند، ادامه داد: نقش سوادآموزی و آموزش در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی تعیین کننده است.
کد خبر: ۹۴۰۲۸۰۰
|
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در دیدار کارکنان معاونت سوادآموزی اداره‌ی کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی که به مناسبت فرارسیدن هفته سوادآموزی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های استعمارگران برای بردگی فکری ملت‌ها در طول تاریخ، بی‌سواد نگه داشتن آن‌ها بود و چون استعمارگران سوادآموزی را به ضرر منافع خود می‌دانستند، به همین دلیل تنها طبقه‌ی اشراف حق ادامه‌ی تحصیل داشتند.

وی افزود: سوادآموزان پیش از یادگیری مهارت خواندن و نوشتن به موضوعاتی نیاز دارند که در زندگی آنها کاربرد داشته باشد و از جمله نیازهای این بخش شامل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه نقش تکنولوژی و بهره‌گیری از سبک‌های نوین آموزشی (مخصوصا) در دوران شیوع ویروس کرونا بیش از پیش احساس شد، خاطر نشان کرد: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی تولید محتوای آموزشی برای انتشار در شبکه‌های مجازی و شاد گامی ارزشمند در فعال نگه داشتن بحث آموزش بود.

امام جمعه تبریز ابتکار، خلاقیت و تلاش فعالان عرصه‌ی آموزش در دوران کرونا را ماندگار دانست و مشارکت تمامی دستگاه‌ها از جمله رسانه ها را در ترغیب و تشویق بی سوادان به شرکت در کلاس‌ها، خواستار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار