خبرهای داغ:
در یادواره شهدای سوادآموزی استان عنوان شد:

فرهنگیان پرچمدار عرصه جهاد کبیر هستند

سردار حید بابااحمدی در اولین یادواره شهدای سوادآموزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: فرهنگیان پرچمدار عرصه جهاد کبیر هستند.
کد خبر: ۹۴۰۲۱۷۶
|
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ اولین یادواره شهدای سوادآموزی آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

سردار بابااحمدی، مسئول بسیج مساجد و محلات و کشور در یادواره شهدای سوادآموزی آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه، دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار دلها، با اشاره به تقابل همیشگی حق و باطل ، اظهار کرد: خداوند متعال در آیه شریفه 217 سوره مبارکه بقره فرموده اند« وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىٰ يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا ...» یعنی اینکه کارزار دشمنان با شما تمامی ندارد، مگر اینکه مرتد شوید یا از دینتان دست بردارید.

سردار حیدر بابااحمدی، افزود: علت دشمنی ها فقط به خاطر اسلام ناب و جمهوریت مبتنی بر اسلام ناب است.

وی، با اشاره به برخی از توطئه ها و تاکتیک های دشمنان انقلاب اسلامی اظهار کرد: ترور بیش از 17هزار نفر از اقشار مختلف به دست گروهک های ضد انقلاب با پشتیبانی استکبار جهانی، تحمیل جنگ هشت ساله از سوی رژیم بعثی عراق، فتنه های نرم و اجتماعی، سیاسی ، تحریم اقتصادی و ... ، گوشه ای از توطئه های دشمنان انقلاب در 43سال گذشته است.

مسئول بسیج مساجد و محلات کشور، افزود: حضرت ابراهیم علیه السلام  به دو  صورت  قرار گرفتن در آتش و گذشتن از جان فرزندش امتحان شد و ملت بزرگ ایران اسلامی هم به انحاء مختلف آزموده شدند.

وی، مصادیقی از پیروزی ملت بزرگ ایران در صحنه های مختلف امتحان الهی از دوران دفاع مقدس تا امروز را بیان کرد و با اشاره به نقش معلمان در کسب افتخارات بزرگ و معنویت رزمندگان اسلام و تحقق گام اول انقلاب،  گفت: 5هزار شهید فرهنگی، 36 هزار دانش آموز شهید، نتیجه تربیت و پرورش جوانان مؤمن و انقلابی توسط معلمان است.

سردار بابااحمدی، با اشاره به توانمندی دفاعی و قدرت بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی در حال حاضر و شکست دشمنان انقلاب در حوزه جنگ سخت را مرهون ایثارگری و خون شهدا دانست و افزود: گام دوم انقلاب راهبرد قرآنی دارد که همانا آیه شریفه«واعدوا لهم مااستطعتم من قوه» می باشد.

وی، ادامه داد:  به تعبیر مقام معظم رهبری، تنها راه نجات، قوی شدن است و امروز در جنگ نرم که ابعاد مختلف دارد، باید به تربیت جوانان در حوزه علم بپردازیم.

بابااحمدی، در پایان، فرهنگیان را پرچمدار عرصه جهاد کبیر نامید و خاطرنشان کرد: فرهنگیان باید با ایجاد وحدت، نسل دوم را با بصیرت تربیت نمایند تا این نسل بتواند بین حق و باطل را تمیز بدهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری هم در این یادواره با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بزرگداشت سالگرد شهادت سردار دلها، گفت: مکتب حاج قاسم  به ما عمل گرایی آموخت.

فرحناز قائدامینی تصریح کرد: حاج قاسم، سرباز ولایت و مطیع محض رهبری بود. کار را برای رضای خدا انجام می داد و از تعلقات دنیا عبور می کرد .

فرحناز قائدامینی در ادامه ابتکار حضرت امام(ره) برای راه اندازی نهضت سوادآموزی را یادآوری کرد و افزود: سالها باید بگذرد تا به عمق ابتکارات حضرت امام برسیم.

وی، ادامه داد: رشد و توسعه کشور با استفاده از بازوان توانمند محقق می شود و دستیابی به بازوهای علمی و توانمند شرط اصلی می باشد.

این مقام مسئول، با مقایسه جمعیت باسواد قبل و بعد از انقلاب در استان چهارمحال و بختیاری ، رشد 7/96درصدی جمعیت استان را مرهون ابتکار حضرت امام(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی و برکت خون شهدا دانست.

تلاوت قران، رونمایی از کتاب شهدای سوادآموزی،  اجرای سرود، مداحی، و تجلیل از خانواده شهدای سوادآموزی از دیگر برنامه های این مراسم یادواره بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار