خبرهای داغ:
رئیس مجمع خیرین کشور؛  

خواستار حذف تراکنش مالی و مالیات در قبال کمک های نقدی خیرین هستیم/ ایجاد بنیاد ملی خانواده، مهمترین اقدام مجمع خیرین است

بوربور بیان کرد: از وظایف مهم مجمع خیرین کشور، ایجاد بنیاد ملی خانواده است. در بودجه امسال مجلس خواستار حذف تراکنش مالی و مالیات در قبال کمکهای نقدی به خیرین هستیم.  
کد خبر: ۹۴۰۱۷۰۹
|
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حبیب اله بور بور، رئیس مجمع خیرین کشور در جلسه برگزاری انتخابات مجمع خیرین استان تصریح کرد: خداوند در ذات هر موجودی این موهبت را گذاشته که با کمک کردن به همدیگر لذت می‌‌برد. فرد خیر، اولین کسی که از کار خود لذت می برد. انسان نمی‌تواند ببیند خودش در آرامش باشد ولی دیگران در سختی باشند. حضور شما در این جلسه علاقه مندی شما به کار خیر را نشان می‌دهد.

رئیس مجمع خیرین کشور در ادامه یادآور شد: در طول تاریخ افراد خیر وجود داشتند و این گونه نبود که در عصر حاضر خیرین شناخته شده اند. بعد از دیدار با مقام معظم رهبری و گزارش از مشکلات و کمبود مکان برای تاسیس مدارس و دو شیفت بودن مدارس، ایشان دستور تخصیص بودجه جهت ساخت مدارس در قزوین را دادند که با همکاری نمایندگان مجلس و دولت مقدار بودجه ابلاغ شده به ۴ میلیارد دلار افزایش یافت.

وی یادآور شد: نمایندگانی را از ۳۰ استان کشور انتخاب و به آنها دستور تشکیل مجمع خیرین در استان خود را داریم. حدود ۲۵ درصد از بودجه ساخت مدارس استان قزوین در زمان تشکیل مجمع مردمی و توسط خیرین بوده است.
 
بوربور اظهار داشت: همچنین با همکاری و همراهی وزارت مسکن، جامعه خیرین مسکن‌ساز را راه اندازی کردیم. ساخت ۴۲ هزار مسکن تا کنون آغاز شده است و حدود ۱۲ هزار مسکن به خانواده های دارای ۲ فرزند معلول و بیشتر تعلق می‌گیرد.
 
رئیس مجمع خیرین کشور اضافه کرد: جامعه خیرین حوزه علمیه خواهران را با هدف رشد و تعالی خواهران طلبه و خانواده هایشان راه اندازی کردیم. جامعه خیرین مسجد ساز و مدرسه ساز به طور رسمی ایجاد و ثبت شد. این گروه زمانی که کشور شاهد بروز مشکلات و حوادث غیرمترقبه و بزرگ است پای کار هستند.

وی در ادامه مطرح کرد: همچنین مجمع خیرین دانشگاه علوم پزشکی، علامه طباطبایی و دانشگاه تربیت مدرس را به عنوان پشتوانه علمی خود تاسیس کردیم. این ۱۹ مجموعه خیر با ۱۹ مدیر معرفی شد و شروع به کار کرد.

بوربور تصریح کرد: دولت، مجمع خیرین استان قزوین را به علت ارتقاء جایگاه عضو شورای اجتماعی با حق رای معرفی کرد.در این شورا مشکلات اجتماعی استان را در حضور وزیر کشور و سایر مسئولین کشوری ارائه می‌دهیم.

رئیس مجمع خیرین کشور گفت: یکی از وظایفی که از سوی مجمع خیرین کشور در این شورا به ما ابلاغ شد، ایجاد بنیاد ملی خانواده است. در این بنیاد به مسائلی مانند، خانواده، ازدواج،  طلاق، فرزند‌پروری، پیری جمعیت، اعتیاد و سایر مشکلات خانواده پرداخته می‌شود.
 
وی اذعان کرد: ما اکنون ۱۰ میلیون سالمند داریم. در آینده حداقل ۳۰ میلیون سالمند داریم. به هیچ عنوان نمی‌شود برای ۳۰ میلیون سالمند سرای سالمندان احداث کرد. بنابراین از حالا باید به فکر جلوگیری از بحران پیری جمعیت در ۲۰ سال آینده باشیم.

بوربور در ادامه یادآور شد: انگلیس بیش از ۱۰۳ سال پیش به فکر آینده سالمندی افراد بوده است. ما اگر دو فرزند داشته باشیم،جمعیتمان ثابت می ماند و اگر یک فرزند داشته باشیم جمعیت کشور نصف جمعیت فعلی می‌شود‌.

رئیس مجمع خیرین کشور بیان کرد: ۲۰ درصد متوسط هزینه های دانشگاه های مطرح دنیا توسط مردم تامین می‌شود همچنین ۲۸ درصد هزینه دانشگاه هاروارد را خیرین تامین می‌کنند. افراد ثروتمند و خیر در اقصی نقاط جهان فعالیت های بشردوستانه خود را با ذکر سند اعلام می‌کنند که این به عنوان مالیات به حساب درآمد می‌شود‌ ولی برخلاف آن در ایران، دولت در قبال کار خیر مردم ۱۰ درصد از این کار خیر را به عنوان مالیات بر درآمد دریافت می‌کنند.
 
بوربور تصریح کرد: در بودجه امسال درخواست حذف تراکنش مالی و مالیات در قبال کمک های نقدی به خیرین هستیم. ما باید قدم به قدم به سمت فرد خیر برویم. پرداخت جریمه توسط خیرین جرم و از بی تدبیری مسئولین در قبال کار خیر است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۲۸۸ بیمارستان مجمع خیرین را تشکیل دادند. در این بیمارستانها مکانی با عنوان همراه سرا جهت آسایش همراهان بیماران ایجاد شده است این مجمع با هدف کمک به خانواده هایی که در تامین تجهیزات و قطعات پزشکی دچار مشکل هستند ایجاد شده است.

 انتهای پیام/۱۰۱۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار