خبرهای داغ:
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین؛

سامانه توزیع جهیزیه تا یک ماه آینده راه اندازی می شود/۸۱ سازمان مردم نهاد در استان فعالیت می کنند

علایی گفت: سامانه توزیع جهیزیه با مشارکت یک سازمان مردم نهاد به سازمان ورزش و جوانان سپرده شده است که تا ماه آینده این سامانه استارت می‌خورد.
کد خبر: ۹۴۰۱۶۱۶
|
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، عباس علايی مقدم، مدیر کل سازمان جوانان استان قزوین در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان قزوین مطرح کرد: در گذشته ستاد ساماندهی جوانان استان در ذیل کار گروه فرهنگی اجتماعی زنان و سلامت خانواده برگزار شد.

علایی با اشاره به گزارش تکمیلی نتایج جلسات این ستاد بیان کرد: جلسه این ستاد در سال ۱۳۹۹ و با حضور استاندار وقت، ذیل همین کار گروه برگزار شد که تقریبا ۶۷ درصد این مصوبات تحقق یافته است و کمیته‌های تخصصی ذیل این کار گروه را در استان داشتیم.

وی در ادامه افزود: همچنین از ۱۸ جلسه در شهرستان ها، ۹ جلسه با حضور فرمانداران برگزار شد که تقریبا ۵۰ درصد مصوبات جلسات تحقق یافته است.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: با توجه به مصوبات ستاد، ما باید ۱۰۸ سازمان مردم نهاد ثبت شده داشته باشیم که هم‌اکنون ۹۴ سازمان مردم نهاد ثبت شده داریم و ۸ سازمان دیگر تا پایان سال به ثبت می‌رسد و در حال حاضر ۸۱ سازمان مردم نهاد فعال در استان وجود دارد.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: سازمانهای مردم نهاد، ظرفیت های استان برای بومی سازی و به کارگیری جوانان در سطح استان هستند. همچنین این سازمان ها در طرح های گندزدایی، تهیه و توزیع ماسک و گان، کمک‌های مومنانه حضور فعال و جهادی داشتند. همچنین مسئولیت برگزاری کلاس های آموزشی هم به عهده‌ این سازمان های مردم نهاد واگذار شده است.
 
علایی مقدم در ادامه یادآور شد: مراکز مشاوره با همکاری نظام روانشناسی کشور و حوزه جوانان وزارت ورزش و جوانان در حال فعالیت هستند. تعداد این مراکز مشاوره تا سال ۱۳۹۹ سه واحد بود که در سال ۱۳۹۹ سه واحد دیگر به آن افزوده شد. سال جاری ۲ واحد دیگر هم به این تعداد اضافه خواهد شد. اکنون جمعا ۶ مرکز مشاوره تخصصی خانواده در حوزه سازمان جوانان داریم.
 
مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین اذعان کرد: میزبان دو دوره ملی در سال ۱۴۰۰ بودیم. دوره اول با محوریت دانش افزایی شبکه سلامت اجتماعی سازمان های مردم نهاد کشور در استان قزوین به صورت پایلوت که توسط سازمان های مردم نهاد راهبری و برگزار شد. همچنین میزبان دوره ملی دانش‌افزایی مدیران، مشاوران و مدیران  مراکز مشاوره سراسر کشور بودیم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج به عهده مجموعه ما است و برگزاری دوره آموزشی حین و بعد از ازدواج به عهده بهزیستی و دادگستری است.
 
علایی بیان کرد: ایجاد سامانه توزیع جهیزیه و دستورالعمل اجرای بیانیه گام دوم انقلاب از مصوبات جلسه دوم ستاد ساماندهی ۱۴۰۰ است. موضوع بیانیه گام دوم ابلاغیه از سوی اداره ورزش و جوانان بود که طبق تفاهم‌نامه با اتحادیه انجمن های اسلامی منعقد شده بود ۳۷۰ جلد کتاب بیانیه گام دوم در کل شهرستان بین جوانان توزیع شد و برای آنها مسابقه برگزار شد. هدف، ایجاد شرایط گفتمان‌سازی و اطلاع جوان انقلابی از مفاد بیانیه گام دوم انقلاب است.
 
مدیرکل ورزش و جوانان قزوین دو خیریه فعال بنیاد ملی ازدواج و آبشار عاطفه ها در استان قزوین مشغول فعالیت هستند. مشکل اصلی عدم اطلاع این خیریه ها در جریان چگونگی تهیه و توزیع جهیزیه است. به علت موازی کاری های به عمل آمده برخی از زوج های جوان از دو مسیر متفاوت به موضوع جهیزیه رسیدگی کرده اند.

علایی در پایان گفت: سامانه توزیع جهیزیه با مشارکت یک سازمان مردم نهاد به سازمان ورزش و جوانان سپرده شده است که تا ماه آینده این سامانه استارت می‌خورد. در این طرح باید خیرین و سازمان‌های مردم نهاد جهت جلوگیری از موازی کاری موارد پرداختی را در سامانه ثبت کنند.

 انتهای پیام/۱۰۱۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار