معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی:

وضعیت رنگ‌بندی کرونایی نباید موجب غفلت از سویه های جدید شود

اکرمی گفت: وضعیت قابل قبول رنگبندی استان مرکزی نباید موجب غفلت ما از سویه جدید کرونا شود چراکه تجربه دوسال گذشته نشان داده نمی توان به رنگ بندی ها اکتفا کرد و با کوچکترین غفلت شرایط کاملا تغییر پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۹۴۰۰۸۹۱
|
۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی گفت: حضرت زهرا(س) الگویی کامل و به عنوان زن، همسر و مادر در تراز اسلام است و ایام فاطمیه فرصتی مناسب برای معرفی این الگو به دختران و بانوان نسل جدید است.

اکرمی اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری و مشارکت همه جانبه مردم و تلاش گروه های مختلف از کادر درمان تا بسیج و سایر اقشار جامعه امروز در رنگ بندی کرونایی شرایط مطلوبی داریم و امیدواریم با عنایات خداوند و توجهات حضرت زهرا(س) شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم.

وی ادامه داد: وضعیت قابل قبول رنگبندی استان مرکزی نباید موجب غفلت ما از سویه جدید کرونا شود چراکه تجربه دوسال گذشته نشان داده نمی توان به رنگ بندی ها اکتفا کرد و با کوچکترین غفلت شرایط کاملا تغییر پیدا خواهد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: تجربیات مدیریت بیماری کرونا در طی این دوسال نشان داده کوچکترین بی توجهی و عادی انگاری در خصوص رعایت پروتکل ها انجام شود دوباره به روزهای سخت برمی گردیم و لذا باید حساسیت ها کاملا حفظ شوند.

اکرمی بیان کرد: متاسفانه در سطح استان مرکزی استقبال خوبی از دوز سوم واکسن کرونا نشده که باید در این خصوص مشارکت همه جانبه اتفاق بیفتد و همه باید تلاش کنیم مردم دوز سوم را به موقع دریافت کنند.

وی افزود: تجربه نشان داده هر زمان که سویه جدیدی در دنیا مشاهده شده بعد از گذشت یک الی دو ماه وارد کشور ما شده و لذا سویه جدید اومیکرون که هم اکنون به اطراف مرزهای کشور رسیده باید جدی گرفته شود و سخت گیرانه پروتکل ها رعایت شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: جدیت در امر واکسیناسیون عمومی مردم وظیفه همگانی است و استفاده از ظرفیت ائمه جماعت و جمعه و بسیج برای واکسیناسیون عمومی یک اولویت باشد و ابتکار عمل برای اقناع سازی مردم در دستور کار قرار گیرد.

اکرمی بیان کرد: در استان مرکزی جمعیت بالای ۱۲ سال میانگین دوز اول ۹۴.۵ درصد و دوز دوم واکسن ۸۲.۶ درصد است که شهرستان های خنداب، محلات و کمیجان در دوز دوم کمتر از میانگین استانی هستند و باید تلاش بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به ایام عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) انتظار داریم عاشقان فاطمی و عزاداران در مراسمات رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری ها را همچون گذشته جدی بگیرند و مردم هم در دورهمی های شب یلدا نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی حساس باشند و نباید بگذاریم به روزهای سخت و تلخ برگردیم و همه در این خصوص مسئولیت دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: تیم ویژه ای از ستاد مقابله با کرونای استان با همکاری معاونت بهداشت و درمان سپاه روح الله برای ارزیابی شرایط و بررسی نقاط ضعف شهرستان های خنداب، کمیجان و محلات که در واکسیناسیون کمتر از میانگین استانی هستند اعزام می شوند و نتیجه را در جلسه آینده اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها