خبرهای داغ:
منتخب جشنواره جهادگران علم و فناوری خراسان جنوبی در گفت وگو با 《 خبرنگار بسیج》:

حمایت مالی برای راه اندازی خط تولید و اجرایی کردن طرح خواسته ما از مسئولین است

مخترع بسیجی با بیان اينکه ما از مسئولین درخواست میکنیم که حمایت مالی از ما در اجرای این طرح را داشته باشند گفت: ما برای اجرایی کردن این طرح علاوه بر حمایت مالی برای ایجاد خط تولید این کارخانه در استانمان درخواست دیدارهای بدون واسطه با مسئولین کشوری و استانی را داریم.
کد خبر: ۹۴۰۰۰۵۴
|
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، نازنین زهرا نظری فرد مخترع و پژوهشگر بسیجی منتخب از شهرستان نهبندان چهارشنبه (۲۴ آذر) در اختتامیه جشنواره جهادگران علم و فناوری استان حائز رتبه دوم شده است.

این دانشجوی مبتکر و خلاق با اختراع دستگاه تهیه غذای خشک فوری یا جیره غذایی سربازان همچنین رتبه دوم جشنواره " ایده شو" در شهرستان نهبندان را کسب کرده است.

نازنین زهرا نظری فرد مخترع و پژوهشگر بسیجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج بابیان اینکه طرحی که در این جشنواره برگزیده شد دستگاه تهیه غذای خشک فوری یا جیره غذایی سربازان است افزود: ما در این جشنواره با دو طرح شرکت کردیم طرح رادار الکترو مغناطیس گسترده بدون نیاز به فرستنده و طرح دستگاه تهیه غذای خشک فوری یا جیره غذایی سربازان است.

وی گفت: طرح ما طرحی گسترده و وسیع است و نیاز به حمایت‌های مالی برای اجرایی شدن دارد.

مخترع بسیجی با بیان اینکه ما از مسئولین محترم درخواست میکنیم که حمایت مالی از ما در اجرای این طرح را داشته باشند عنوان کرد: ما برای اجرایی کردن این طرح علاوه بر حمایت مالی برای ایجاد خط تولید این کارخانه در استانمان درخواست دیدار‌های بدون واسطه با مسئولین کشوری و استانی را داریم.

منتخب جشنواره جهادگران علم حمایت مالی برای  خط تولید کارخانه و اجرایی کردن طرح خواسته ما از مسئولین است

وی افزود: جرقه‌ای که باعث شد ما این طرح را اجرا کنیم نبود غذای مناسب در هنگام بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و... در مناطق جنگی و عملیاتی بود.

نظری فرد با این عنوان که در این شرایط اگر بنا به تهیه غذای گرم باشد نیاز به زمان طولانی، حمل و نقل سخت دارد و حتی امکان فاسد شدن غذا وجود دارد اذعان کرد: حتی غذا‌های کنسروی هم تعداد محدودی داریم که می‌توان استفاده کرد و حتی دارای مواد نگهدارنده و شیمیایی می‌باشد و ممکن است برای خیلی از افراد حساسیت زا باشد.

وی گفت: ایده غذای خشک ایده‌ای است که غذا را خشک می‌کند و تمام فیبر‌ها و مواد مغذی و ویتامین‌ها را حفظ می‌کند و در هنگام آماده شدن هم زمان طولانی نمیخواد و ما با داشتن یک غذای خشک می‌توانیم یک لیوان آب در درون آن بریزیم و غذا را به صورت تازه مصرف کنیم.

پژوهشگر بسیجی افزود: این غذا نیازی به ظرف برای گرم کردن ندارد و حجم و کاربردش آسان است و برای تمام این عنوان‌هایی که گفتم قابل استفاده است.

وی بابیان اینکه ما علاوه بر این طرح‌ها دو طرح دیگر هم به این همایش ارائه دادیم اظهار کرد: این دو طرح یکی سیستم ریموت کنترل دیدبانی، اخطار و شلیک اسلحه‌های نیمه سبک و سنگین و دیگری سیستم پرتابل ترکیبی آبکش هیدروفونیک هواکش و پرورش آبزیان در بلاک‌های ۸ تا ۱۲ مترمکعبی قابل اتصال و افزایش بود.

منتخب جشنواره جهادگران علم و فناوری استان افزود: این طرح‌ها در ابعاد صنعتی هم می‌تواند انجام شود برای استان ما که استانی خشک است و چندسال هم در خشکسالی بوده این طرح می‌تواند طرحی بسیار مفید برای تولید علوفه دام، سبزیجات و صیفی‌جات باشد.

وی بیان داشت: در این طرح امکان پرورش آبزیان هم وجود دارد و این یکی از طرح‌هایی است که می‌تواند در زمینه اقتصاد مقاومتی بسیار موثر باشد.

وی در پایان گفت: دیگر اعضای این تیم آقای مهریال و آقای نظری فرد هستند که ما سه نفر به نمایندگی از تیممان در این نمایشگاه شرکت کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار