ساخت انیمیشنی با موضوع بحران آب و مشکلات زیست محیطی

هنرمند جوان ایلامی اظهار کرد: بحران آب در کشور و دغدغه مشکلات کم آبی در جهان، موجب شد تا فکرش را متمرکز ساخت این انیمیشن کند تا شاید بتواند با زبان هنر، مردم را نسبت به این پدیده زیست محیطی آگاه کند.
کد خبر: ۹۳۹۹۹۳۶
|
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،مهدی ایوانی از جوانان موفق و آینده دار عرصه انیمیشن استان ایلام است که در جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری بسیج در بخش فرهنگ و هنر حائز رتبه برتر شده است. خبرنگار خبرگزاری بسیج استان ایلام به بهانه تبریک این موفقیت، به گفتگو با ایشان پرداخته است.

مهدی ایوانی می گوید؛ متولد سال 1381 و دانشجوی رشته روانشناسی است که علاقه وافری به فعالیت در حوزه های هنری از جمله استاپ موشن، عکاسی، طراحی چهره، نقاشی، شعر و گویندگی دارد.

ساخت انیمیشن با موضوع بحران آب در کشور

وی در خصوص اثر پذیرفته جشنواره استانی بیان کرد: این انیمیشن با موضوع حفاظت از محیط زیست ساخته شده و علاوه بر خودش 3 نفر از هنردوستان این رشته نیز در طراحی و ساخت انیمیشن همراه و همیار او بوده اند.

ایوانی، خانه جوانان استان را آغازگر فعالیت هنری خود معرفی و اظهار کرد: امکانات لازم جهت ساخت انیمیشن به سبک استاپ موشن را در اختیار داشته و با تشکیل یک تیم کاری موفق، فعالیت این عرصه را در خانه جوانان ایلام آغاز کرده است.

نخبه جوان ایلامی بیان کرد: بحران آب در کشور و دغدغه مشکلات کم آبی در جهان،  موجب شد تا فکرش را متمرکز ساخت این انیمیشن کند تا شاید بتواند با زبان هنر، مردم را نسبت به این پدیده زیست محیطی آگاه کند.

وی می گوید:علاوه بر حوزه هنر در امورات فرهنگی و ورزشی نیز فعالیت دارد و در رشته هایی همچون تکواندو، سرود، عکاسی، اذان و مسابقات فرهنگی و هنری عناوین ارزشمندی را در سطح استان کسب کرده است.

مسئولان به نخبگان توجه ویژه ای داشته باشند

ایوانی در بخش دیگری از این گفتگو خطاب به مسئولان اظهار کرد: توجه به قشر جوان و بکارگیری نبوغ و استعدادهای آنان قطعاً راهگشای بسیاری از مشکلات خواهد بود و امیدواریم با درایت مسئولان و بکارگیری نخبگان در عرصه های مختلف، شاهد رونق تولید و رفع محرومیت ها و محدودیت ها باشیم.

وی زبان هنر را بهترین وسیله برای انتقال یک پیام به جوامع مختلف دانست و  بیان کرد: انیمیشن،  یک هنر نوپا در استان اما ریشه دار است که با توجه به استعدادهای موجود در استان و حضور نخبگان فعال در این عرصه می توان به موفقیت و تحول در این عرصه امیدوار بود.

ایوانی افزود: طراحی انیمیشن را با استفاده از لگو انجام می دهد چون برای کودکان جذاب بوده و معمولا هنرمندان کمتری از این سبک استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون در چندین جشنواره از جمله ماه نگار ، ایده شو کشاورزی و مسابقات هنری حضور داشته بیان کرد: جهان در حال پیشرفت در همه عرصه هاست و حتی هنر انیمیشن نیز در کشورهای توسعه یافته با استفاده از سبک های نوین صورت می گیرد و در این راستا لازم است به این هنر و اهمیت آن برای تفهیم بسیاری از مسائل به مردم، بخصوص کودکان و نوجوانان استفاده شود .

جوان هنرمند ایلامی، با ابراز علاقه به این رشته هنری اذعان کرد: یادگیری بیشتر و آموزش هنر به دیگران را در خود پرورش داده و از اینکه توانسته است علم و هنر خود را در اختیار دیگران قرار دهد احساس رضایت دارد.

وی در پایان اظهارات خود، با تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جهادگران علم و فناوری بیان کرد: هرچند که در اذهان عامه مردم این حرفه تنها یک رشته هنری است، اما در واقع انیمیشن یک علم است که می تواند در رشد ، کنجکاوی و یادگیری سریع کودکان نقش بسزایی داشته و با این زبان می توان بسیاری از مسائل را به مردم جامعه منتقل کرد.

خبرنگار: فرشته نیازی

ارسال نظرات