امام جمعه مهرشهر:

گره زدن نجات اقتصاد به مذاکرات جنگی روانی برای ملتهب کردن جامعه است

امام جمعه مهرشهر گفت: لذا گره زدن نجات اقتصاد به مذاکرات یک جنگ روانی و ادراکی برای ملتهب کردن جامعه است.
کد خبر: ۹۳۹۸۹۶۱
|
۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام والمسلمین یدالله رضایی، امام جمعه مهرشهر در خطبه های نماز جمعه مهرشهر حضرت زینب را اسوه معرفت، بصیرت و شجاعت‌ دانست و گفت: هرچند وجود مبارک حضرت عقیله بنی‌هاشم، مستجمع همه خوبی ‌های انسانی و زیبایی‌های الهی بوده و در فرهنگ اسلام ناب، ایشان مصداق بارز انسان کامل است اما می‌توان برخی از ویژگی‌های آن حضرت را به‌عنوان الگو، به‌صورت برجسته‌تر و عینی‌تر مورد دقت نظر قرار داد.

گره زدن نجات اقتصاد به مذاکرات جنگی روانی برای ملتهب کردن جامعه است

وی افزود: به این بیان، می توان شخصیت الهی حضرت زینب کبری (س) را در سه فضیلت متعالی خلاصه کرد: «معرفت»، «بصیرت» و «شجاعت». نام گذاری سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) به نام روز پرستار افتخار بزرگی برای پرستاران کشور به حساب می‌آید چراکه آن حضرت در دشت کربلا با به نمایش گذاشتن شکوه صبر و استقامت پیام عاشورا را زنده نگه داشت و سرو قامت از حجت خدا، دین خدا و یادگاران برادر پرستاری و پاسداری کرد؛ پرستاران به تأسی از این الگوی بی ‌بدیل، نمونه‌ای از صبر و ایثار در نظام سلامت جامعه هستند.

امام جمعه مهرشهر مطرح کرد: ایده‌ توافق موقت ایده‌ای طراحی شده از سوی آمریکا با اهداف مشخصی بوده که نمی‌تواند اهداف ایران از مذاکرات جاری را تأمین کند و لذا گره زدن نجات اقتصاد به مذاکرات یک جنگ روانی و ادراکی برای ملتهب کردن جامعه است. بارها گفته‌ایم و شنیده‌ایم که تحریم‌ها نهایتا ۲۰ درصد در وضعیت اقتصادی ایران تأثیر دارد و دولت به طور جدی در پی رفع تحریم‌ها است و اساسا تمرکز خود بر مذاکره را رفع تحریم قرار داده است.

وی گفت: اظهارات ضدایرانی اخیر مقامات صهیونیستی، بیش از آنکه نشان‌گر تهدید از جانب صهیونیست‌ها باشد، نمایان‌گر عجز و ناتوانی آنان در این مرحله از بازی است. صهیونیست ها اکنون بیش از هر زمان دیگر آشفته و سراسیمه هستند. آنان نشان داده‌اند که برای حمله نظامی، هیچ‌گاه پیش آگاهی نمی‌دهند. برآوردهای عملیاتی آنان از خرابکاری‌های ممتد در دو سال گذشته نشان می‌دهد که این عملیات‌های پنهان نه تنها نتایج مدنظرشان را محقق نکرده بلکه باعث تسریع در فرآیندهای هسته‌ای ایران شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی تأکید کرد: مسئولین بدانند چه در نماز جمعه شرکت کنند چه نکنند، نماز اقامه می شود و منظور این نیست که آن ها بیایید و صرفا در نماز جمعه بنشینند بلکه منظور این است که در نماز جمعه ها حضور داشته باشند، میز خدمت برپا کنند و مطالبات مردم را پاسخ دهند. نظام ما نظام مردم سالاری دینی است و مردم مسئولین را بر روی کار آورده اند و با حضور خود در پای صندوق رای باعث شده اند که آن ها اکنون شهردار، عضو شواری شهر، فرماندار و استاندار و مدیرکل فلان اداره باشند.

امام جمعه مهرشهر بیان کرد: استاندار انقلابی البرز باید رویه ای را که در پیش گرفته و در بین مردم حاضر می شود را در بین مسئولین هم جاری کند و اینکه مسئولین را زودتر انتخاب کنند تا تکلیف مدیریت شهر روشن شود. این بحث حضور در بین مردم باید در بین مسئولین هم عملی شود و نه اینکه دلشان خوش باشد و در نماز جمعه حاضر شوند و وسط هم بنشینند و صرفا خودی نشان دهند. نماز جمعه می تواند پایگاهی برای مردمداری و احساس اینکه شما معتقد به مردم سالاری دینی هستید، باشد.

وی در پایان عنوان کرد: مسئولانی که می آیند و در منطقه هایی وعده هایی می دهند اقدام کنند و این نباشد که بیایند و در شهرک های کم برخورداری همچون شهرک قائم برنامه هایی را اعلام کنند اما هیچ اقدام خاصی صورت نگیرد، آنگونه که در مواقعی مسئولین رده بالا و رده وسط برای انجام کاری دستور دهند و آن رده سومی بگوید من این کار را انجام نمی دهم حتی اگر استاندار دستور دهد.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار