مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل آباد خبر داد:

تزریق بیش از ۷۱ هزار دز واکسن کرونا/وجود ۵ بستری و ۱۰۳ قرنطینه خانگی در خلیل آباد

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل آباد گفت: در حال حاضر با ۵ بستری و ۱۰۳ قرنطینه خانگی در وضعیت زرد کرونایی قرار داریم که بیش از ۷۱ هزار دز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده که ۶۹ هزار دز مربوط به شهروندان خلیل آبادی است.
کد خبر: ۹۳۹۸۶۸۵
|
۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی در خلیل آباد، محمد حسین زاده در هفتاد و ششمین نشست ستاد کرونایی شهرستان که در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان، با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، اظهار کرد: بیماری کرونا علیرغم خطراتی که داشت یک سری از جلوه های ایثار پرستاران را نشان داد؛ پرستارانی که در کنترل بیماری و مراقبت از بیماران زحمات زیادی کشیدند.

وی با بیان اینکه سویه جدید کرونا به نام اُمیکرون سرایت پذیری بالایی دارد و باید پروتکل های بهداشتی شامل ماسک زدن و فاصله اجتماعی رعایت شود تا بتوانیم با درگیری کمتری با این بیماری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: کنترل محیط خدمت، خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان در کنترل هوشمند مدنظر است و کارکنانی می توانند در اداره حضور داشته باشند که واکسن کرونا را تزریق کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل آباد با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۵ بستری و ۱۰۳ قرنطینه خانگی در شهرستان داریم که خلیل آباد را در وضعیت زرد کرونایی قرار داده است، تصریح کرد: بیش از ۷۱ هزار دز واکسن کرونا در شهرستان خلیل آباد تزریق شده که ۶۹ هزار دز مربوط به شهروندان خلیل آبادی و الباقی مهمانی بودند که برای دریافت واکسن کرونا به شهرستان خلیل آباد مراجعه کرده‌اند.

وی ادامه داد: بالغ بر ۸۵ درصد جمعیت هدف، نوبت اول ، ۷۳ درصد نوبت دوم و ۹۷ درصد افراد بالای ۶۰ سال نوبت سوم، ۸۶ درصد دانش آموزان و ۹۷ درصد مادران باردار در  واکسن کرونا را دریافت کرده اند

وضعیت کرونایی شهرستان خلیل آباد شکننده است

 فرماندار خلیل آباد در این نشست اظهار کرد: تقاضایی که از مردم خلیل آباد داریم این است که همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند چون رنگ بندی شهرستان واقعا شکننده است و اگر تغییر رنگی داشته باشیم باید محدودیت هایی را اجرایی کنیم و این می تواند به اقتصاد شهرستان آسیب بزند.

ابراهیم قاسم‌پور، از اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: مطابق با این هوشمند سازی ها باید نظارت ها را ادامه دهیم تا طرح مدیریت هوشمند خروجی خوبی در شهرستان داشته باشد.

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه ۱۵ درصد باقیمانده از مردم خلیل آباد همچنان در برابر تزریق واکسن مقاومت می کنند و اقناع سازی این افراد مطمئنا کار سختی است ولی باید آگاه سازی لازم انجام شود، تصریح کرد: واکسیناسیون در شهر خلیل آباد و کندر عقب هستیم و باید شهرداران و شورای شهر باید در نشست ستاد کرونا حضور فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه اسامی افرادی که واکسن کرونا در شهر خلیل آباد و کندر دریافت نکرده اند در اختیار مجموعه سپاه قرار گیرد تا طرح خانه به خانه به صورت جدی تری دنبال شود، اذعان کرد: ۸۷ درصد دانش آموزان در خلیل آباد واکسن را دریافت کرده اند و تزریق واکسن به باقیمانده دانش آموزان باید با قید فوریت دنبال شود.

قاسم پور با اشاره به اینکه میزان رعایت ماسک در شهرستان از حد متوسط عقب تر است و باید اقناع سازی لازم صورت گیرد، عنوان کرد: احتمال برگزاری نمایشگاه هایی در سطح شهرستان وجود دارد و این برگزاری ها باید با مصوبه ستاد کرونا باشد و در صورت تایید برگزاری نمایشگاه ها بلامانع است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار