مدیرکل بهزیستی استان البرز خبر داد؛

ارائه یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی به معلولان به منظور ایجاد اشتغال پایدار

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: ایجاد اشتغال پایدار با ارائه یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی به هر معلول از جمله خدمات ارائه شده به آن هاست.
کد خبر: ۹۳۹۶۱۶۷
|
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی استان البرز به مناسبت آغاز هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت گفت: هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت از ۸ آذر با شعار پیش به سوی دنیایی فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت آغاز شده است و تا 14 همین ماه ادامه دارد.

ارائه یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی به معلولان به منظور ایجاد اشتغال پایدار

وی با اشاره به خدمات معاونت توانبخشی به معلولین استان مطرح کرد: معاونت توانبخشی بهزیستی استان البرز خدمات خود را در دفترهای تخصصی مراقبتی، مراکز شبانه روزی، روزانه و امور توانپزشکی، توانمندسازی امور معلولان، دفاتر شورای ساماندهی سالمندان و مناسب سازی ارائه می دهد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز ادامه داد: دفتر مراقبتی مراکز شبانه روزی نظارت بر ۵۴ مرکز شبانه روزی، اعصاب و روان، ذهنی، جسمی و حرکتی و سالمندان را بر عهده دارد که اکنون سه هزار و ۲۰۰ نفر در این مراکز به طور شبانه روزی نگهداری می شوند که از این تعداد ۷۲۰ نفر فاقد سرپرست و یا مجهول الهویه هستند.

وی افزود: این دفتر در زمینه ارائه خدمات و مراقبت در منزل نیز فعالیت و به ۱۶ هزار و ۸۲۴ مددجو در سطح استان کمک هزینه مستمر پرداخت می کند. در مجموع ۲۸ مرکز روزانه خدمات آموزشی و توانبخشی را ارائه می دهند و یک هزار و ۸۹۹ نفر معلول ذهنی، جسمی، حرکتی، کم شنوا، اختلافات بلع، دهان و چند معلولیتی در این مراکز از خدمات آموزشی و توانبخشی بهره مند هستند.

حیدری گفت: امسال اعتبارات تجهیزات توانبخشی 8 میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال و اعتبار کمک هزینه ارتز و پروتز یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال بوده که تاکنون ۲ هزار و ۲۹۰ وسیله کمک توانبخشی از قبیل ویلچر، سمعک و تشک خریداری شده است. یک هزار و ۴۴۵ معلول در روستاهای این استان در اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه شناسایی شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار با ارائه یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی به هر معلول از جمله خدمات ارائه شده به آن هاست، از تقدیر دستگاه های اجرایی از معلولین کارمند، تقدیر از معلولان مدال آور و شاخص، رایگان شدن تردد و حمل و نقل معلولان در سرویس های درون شهری اتوبوس رانی با ارائه کارت معلولیت و رایگان شدن ورودی پارک ایران کوچک و پارک گل های چمران با ارائه کارت معلولیت، از جمله خدماتی است که در هفته معلولین به این افراد ارائه می شود.

وی ادامه داد: رایگان شدن سینماهای شهر کرج، پردیس سینمایی اکومال و رایگان شدن بازدید کاخ سلیمانی با ارائه کارت معلولیت و تقدیر از خانواده های دارای دو فرزند معلول به بالا از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای گرامیداشت هفته معلول از ۸ تا ۱۴ آذر در استان البرز است.

بهزیستی البرز ۵۰ هزار معلول را زیر چتر حمایتی خود دارد.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها