خبرهای داغ:
مسئول فضای مجازی بسیج سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان جنوبی:

فضای مجازی بستری برای مقابله با اندیشه و فرهنگ غرب/شبکه فعالان فضای مجازی بسیج ظرفیتی مردم محور است

رضایی: ظرفیتی را در فضای مجازی مهیا کردند که ما در معرض تهدید همه‌جانبه قرار گرفتیم تذکرات رهبری برای مقابله با سیل ویرانگر است مدیریت در فضای مجازی به سمتی ببریم که به هم ریختگی و لا ابالی گری در فضای مجازی به حداقل ممکن برسد.
کد خبر: ۹۳۹۱۹۴۹
|
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، در دومین روز از هفته بسیج همایش مجاهدان سایبری با هدف تقدیر از رتبه‌های برتر سومین مرحله استانی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان با حضور نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان، مدیرکل صدا و سیمای استان و سایر مدیران و فعالان فضای مجازی صبح امروز یکشنبه (۳۰ آبان) در مجتمع غدیر بیرجند برگزار شد.


سجاد رضایی مسئول فضای مجازی بسیج سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان در این همایش مجاهدان سایبری با گرامیداشت یاد رشادت، ایثارگری و دلاورمردی شیر زنان و دلاورمردان بسیجی اظهار داشت: ذهنیت بین مردم وجود دارد که هدف از تشکیل بسیج در ایام جنگ تحمیلی برای دفاع در جنگ سخت بوده‌است در حالیکه بسیج یک‌سال قبل‌از آغاز جنگ تشکیل شد و بعد از تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان تشکیل بسیج رخ داد. زمانی که آمریکا، ایران را تهدید به حمله نظامی کرد در این‌جا پیام امام با فرمان تشکیل بسیج در ۵ آذر ۵۸ فرمودند" کشوری که ۵میلیون جوان دارد باید ۵ میلیون ارتشی و تفنگ‌دار داشته باشد".


وی بیان داشت: امام چند ماه بعد فلسفه تشکیل بسیج را به کل جهان تعمیم دادند و بسیج جهانی اسلام و بسیج جهانی مستضعفین را مطرح کردند و یک نگاه و ماموریت جهانی برای بسیج ترسیم کردند امروز رهبری در حفظ ایران اسلامی و برای مقابله با استکبار جهانی ماموریت ویژه‌ای دادند در بستر فضای مجازی برای انجام مأموریت اول فراهم است و مقابله با اندیشه و فرهنگ غربی و در مقابله با استکبار جهانی در فضای مجازی بستر آماده‌است.

رضایی افزود: طبق دستور فرمانده معظم کل قوا دشمنان در فضای مجازی آرایش جنگی در مقابل ملت ایران گرفته است آحاد مختلف بشر را برای مقابله با استکبار جهانی آماده شویم و نیز قوت در عرصه فضای مجازی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیتی را در فضای مجازی مهیا کردند که ما در معرض تهدید همه‌جانبه قرار گرفتیم تذکرات رهبری برای مقابله با سیل ویرانگر است مدیریت در فضای مجازی به سمتی ببریم که به هم ریختگی و لا ابالی گری در فضای مجازی به حداقل ممکن برسد.

مسئول فضای مجازی بسیج استان گفت: نگاه آرمانی به این‌موضوع است که نه‌تن‌ها باید سنگر‌های فعالان فضای مجازی در جبهه‌های انقلابی شکل بگیرد بلکه آمادگی پیدا کنیم نگاه و هدف ما این باشد که حرف حق اسلام را به گوش آحاد بشر برسانیم و این ظرفیت فضای مجازی قادر به انجام اینکار است. چطور داعش در سوریه می‌جنگید و نیرو از اروپا جذب می‌کرد این ظرفیت فضای مجازی است.


وی بیان داشت: ابزار فضای مجازی می‌تواند برای تحقق آرمانی که امام (ره) برای بنیان‌گذاری بسیج در نظر گرفتند در تشکیل بسیج جهانی مستضعفین و جریان تمدن سازی اسلامی مورد نظر رهبری موثر است. رهبر انقلاب می‌فرمایند " ابزاری برای تودهنی به دشمنان در داخل و خارج کشور باشد. "

رضایی گفت: در بسیج با نگاه استفاده از ظرفیت‌های گسترده مردمی و فضای مجازی که شبکه مردم محور است و شبکه فعالان فضای مجازی بسیج خودش را نشان می‌دهد در موضوعات شبکه‌های اجتماعی، سواد رسانه، تولید محتوا، تحقیق و پایش بررسی اطلاعات، زیرساخت و فنی شبکه فعالان فضای مجازی بسیج را راه‌اندازی کردیم.

وی اظهار داشت: فعالیت موثر در فضای مجازی نشان دهنده عزم و اراده بسیجیان است در سواد رسانه‌ای ۶ ماه اول امسال بیش‌از ۵۶هزار نفر ساعت آموزش حضوری دادیم، ۶۳هزار نفرساعت در سواد رسانه‌ای در مجازی بیش از ۴۱هزار نفر ساعت و در تولید محتوا بیش‌از سه هزار تولید محتوا و بیش از ۱۷۰ دستور کاری مشخص برای جبهه سازی و فعالیت یت هماهنگ درنظر گرفته شده است.

مسئول فضای مجازی بسیج استان افزود:، چون از نظر زیرساخت‌های پلتفرم‌های خارجی، فناوری‌ها و استارت‌آپ‌ها سرفصل‌های جدی کار ما است هدف‌گذاری ما این است که در استان خراسان‌جنوبی با تمام مشکلات اساسی در حوزه کشاورزی و صنعت از راه‌های اقتصاد دیجیتال دنبال کنیم. نیروی انسانی توانمند و تحصیل‌کرده وجود دارد استان خراسان‌جنوبی این پتانسیل را دارد که در زمینه هوش مصنوعی جزء پنج استان برتر کشور قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: رویداد تولید محتوای بسیج انجام‌شده است و در سه قالب بازی موبایلی، نرم‌افزار موبایلی و انیمیشن فعالیت انجام شده است امروز از برگزیدگان این رویداد تقدیر می‌شود.

رضایی در پایان از مسئول بنیاد نخبگان، صندوق حمایت و توسعه کشاورزی، پارک علم و فناوری استان، دانشگاه صنعتی و ستاد اجرایی فرمان امام تقدیر و تشکر کرد.


گفتنی است، در این مراسم از برترین‌های فضای مجازی و تیم‌های برتر مرحله استانی رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج استان تقدیر شد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار