خبرهای داغ:
حجت الاسلام عدالتی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز؛

نماز تيرگی غفلت را از روح و روان انسان پاک می سازد

کد خبر: ۹۳۸۹۷۲۶
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

حجت الاسلام عدالتی گفت: نماز مظهر ارتباط با خداوند متعال است و تيرگی غفلت را از روح و روان انسان پاک می سازد.

 

قزوین_به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عدالتی مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز بیان کرد: نماز نیایش یا عملی است که با هدف برقراری ارتباط نزدیک با معبود انجام می‌شود. از وظیفه مومنان در قبال نماز پاسداشت حریم نماز است و در شریعت اسلام جایگاه ویژه ای برای نیکوداشت نماز قائل است. به جاى آوردن نماز با آداب واجب و مستحب از مصادیق آن است.

وی گفت: نگهدارى حریم نماز نقطه مقابل استخفاف است. یعنى سبک شمردن نماز و شأن و منزلتى براى آن ندیدن! که دراین مورد امام صادق(ع) فرموند: «به شفاعت ما نرسد هر کس که نماز را سبک بشمارد».

حجت الاسلام عدالتی با اشاره به سخن خداوند متعال در سوره مبارکه عنکبوت آیه شریفه ۴۵ عنکبوت:«نماز را برپا دار، که نماز (انسان را) از زشتیها و گناه بازمی‌دارد و یاد خدا بزرگتر است؛ و خداوند می‌داند شما چه کارهایی انجام می‌دهید!» بیان کرد: انسان غافل از خدا در عاقبت اعمال و كردار خود نمي‏انديشد و براي ارضاي تمايلات و غرايز سركش خود حد و مرزي را نمي‏شناسد و اين نماز است كه او را در شبانه روز پنج بار به ياد خدا مي‏اندازد و تيرگي غفلت را از روح و روانش پاک مي‏سازد.

وی افزود: شواهدی در قرآن وجود دارد که نماز از ابتدای خلقت به خصوص خلقت آدم یک فریضه دینی بوده است و کثرت سفارش خداوند به نماز در قرآن نشانه این است که نماز مظهر پیوند با خداوند و ارتباط با خداوند متعال است به همین دلیل از ارتکاب به اعمال ناپسند و کارهای ناروا انسان را بازمی دارد و به واسطه آن آتش دوزخ خاموش می شود و موجب تقرب و ترقی انسان به درجات بالاتر می شود.

حجت الاسلام عدالتی اضافه کرد: نماز گناهان را می شوید و انسان روزانه که نماز بپا می دارد به خدا نزدیکتر می شود، باید همه بتوانیم عامل به نماز و عبادات باشیم تا برکات برپایی نماز در زندگی جاری و ساری شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار