فرمانده سپاه ایلام:

نام و یاد شهیدان تضمین کننده عزت و افتخار ملت ایران است

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: آرمان روشن و پرچم پایدار شهیدان و ایثارگران تا قیام قیامت تضمین کننده افتخار و سرافرازی برای ملت است.
کد خبر: ۹۳۸۸۶۹۳
|
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،سردار جمال شاکرمی روز سه شنبه در یادواره شهدای آبدانان ضمن تجلیل از نقش موثر مردم این شهرستان در جریان دفاع مقدس اظهار داشت: ساکنان سربلند این دیار دانش پرور با مشارکت بی نظیر در جبهه های جنگ و تقدیم بهترین فرزندان فرهیخته خود به اسلام و قرآن ، مراتب عشق و وفاداری خود را به ولایت امر و امام عزیز در نهایت شایستگی ابراز و اثبات کردند.

وی شهدا را مشعل داران ایثار و آزادگی دانست و افزود: آبدانان واژه زیبایی است که با شهیدانش زیباتر و ماندگارتر شده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام، رهبری را ستون سترگ و خیمه اقتدار عنوان و تاکید کرد: آمریکای متجاوز که روزی نماد قدرت در جهان بود، با اعجاز اندیشه ایثار و شهادت، هوشیاری و هدایت رهبری انقلاب، امروز به منفورترین و بی آبروترین نظام سیاسی در منطقه تبدیل شده است.

شاکرمی به اشراف و برتری نظامی جمهوری اسلامی در منطقه اشاره و اضافه کرد: آرمان و استراتژی نظامی ما با تاسی از اخلاق اسلامی و منویات مقام معظم رهبری شکل گرفته و از اول تا آخر یاور مظلوم و ضد ظالم و متجاوز در اقصی نقاط دنیاست.

وی تضعیف آرمان شهدا در فضاهای مجازی را خیانت به کشور و نشانه ضعف دانست و یادآور شد: شهید رضایی نژاد و دیگر شهیدان جان برکف در آبدانان و همه استان آبروی ایران، اسلام و انقلاب اسلامی هستند و حفظ مسیر آنان نیز بر همه افراد جامعه واجب و لازم است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام حضور مردم در عرصه های مختلف را بسترساز قیام حضرت حجت (عج) برشمرد و بیان داشت: کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان ایلام یک حماسه باعظمت و ماندگار است که اجر و اثر آن کمتر از رزم شهیدان و پایداری جانانه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس نیست.

شهرستان آبدانان با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۷۰ کیلومتری جنوب شرق ایلام قرار دارد و در دوران دفاع مقدس ۲۲۰ شهید گلگون کفن، ۸۴۰ جانباز سلحشور و ۳۶ آزاده ایثارگر به انقلاب اسلامی تقدیم اسلام و استمرار این نظام الهی کرده اند.

قرائت شعر و دکلمه، اجرای نمایش، راه اندازی نمایشگاه شهیدان، تجلیل از فرزندان شاهد و توزیع بسته های فرهنگی و بهداشتی از دیگر برنامه های یادواره شهدای آبدانان بود که با حضور اقشار مختلف مردم در سالن شهید رجایی این شهرستان برگزار شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات