خبرهای داغ:
مدیر آموزش و پرورش نهاوند:

اولیای آگاه بهتر می‌توانند با مسائل تربیتی و آموزشی مدرسه هماهنگ باشند

نهاوند-مدیر آموزش وپرورش نهاوند گفت: اولیای آگاه و توانمند بهتر می‌توانند با مسائل تربیتی و آموزشی مدرسه هماهنگ باشند.
کد خبر: ۹۳۸۷۰۱۵
|
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸
اولیای آگاه بهتر می‌توانند با مسائل تربیتی و آموزشی مدرسه هماهنگ باشند

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسین دارایی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان نهاوند اظهار داشت: هرچقدر اولیا باسوادتر و آگاه تر باشند، این اولیای آگاه و توانمند می‌توانند بهتر با مسائل تربیتی و آموزشی مدرسه هماهنگ باشند.

وی با بیان اینکه بحث سوادآموزی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) بوده است، گفت: کسب رتبه اول استان توسط اداره سوادآموزی نهاوند حاصل کار جمعی و همکاری دیگر ادارات با آموزش وپرورش است.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند افزود: آموزش بزرگسالان و اولیایی که در کودکی به هر دلیلی موفق به تحصیل نشده‌اند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که این وظیفه بر عهده اداره سوادآموزی است.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف ما در اداره سوادآموزی علاوه بر آموزش سواد، مهارت‌آموزی است که یادگیری این مهارت‌ها می‌تواند هم به تقویت بنیه اقتصادی خانواده‌ها و هم اشتغالزایی کمک کند.

رئیس اداره سوادآموزی نهاوند نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های اداره سوادآموزی شهرستان در سال تحصیلی گذشته، گفت: در سال تحصیلی گذشته حجم ابلاغی استان به شهرستان نهاوند ۵۵۰ نفر بود که ما توانستیم با جذب ۵۸۵ سوادآموز از حجم ابلاغی نیز تعداد بیشتری را جذب کنیم.

علیرضا سوری ادامه داد: حجم ابلاغی استان برای سال تحصیلی جدید تعداد ۶۳۰ نفر است که امیدواریم با همکاری حداکثری دیگر ادارات بتوانیم تا موعد مقرر نسبت به شناسایی، جذب و نگه‌داشت آنان اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آموزش نیروی انسانی و توانمندسازی آنان از اهداف مهم اداره سوادآموزی است که در سال گذشته با جدیت پیگیری شده است و در سال تحصیلی جدید نیز برنامه ریزی خوبی برای توانمندسازی آموزش‌دهندگان و سوادآموزان داریم که ان شاءالله به همت اداراتی که با ما همکاری می‌کنند، تحقق یابد.

رئیس اداره سوادآموزی نهاوند همچنین با اشاره به برگزاری طرح‌ها و مسابقات مختلف در سال تحصیلی گذشته تاکید کرد: اجرای این گونه برنامه‌ها و آموزش مهارت‌هایی همچون گلیم بافی، قالی بافی، خیاطی و... در سال تحصیلی جدید نیز با جامعه آماری بیشتر، دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات