مدیر مخابرات منطقه مرکزی:

ارائه خدمات اینترنتی به ۲۵ درصد از روستاهای استان مرکزی

لطفی گفت: در خصوص ارتباطات روستایی بالای یک هزار روستا در استان و بیش از ۹۰ درصد ارتباط مخابراتی فعال است و تلفن خانگی در یک هزار روستا نیز فعال هست که ۲۵ درصد از روستاها خدمات اینترنتی نیز ارائه می‌شود.
کد خبر: ۹۳۸۶۹۶۰
|
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛علیرضا لطفی مدیر مخابرات منطقه مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مسائل مهمی که امروز در دستور کار مخابرات منطقه مرکزی قرار دارد مدل تعرفه گذاری تلفن ثابت است و مخابرات به دنبال منطقی شدن تعرفه‌ها و خدمات مخابراتی در تلفن ثابت است.

لطفی اظهار کرد: بیش از ۱۸ سال تعرفه‌های خدمات تلفن ثابت بدون متغیر است و علیرغم وجود تورم‌های چند ده برابری در طی این سال‌ها تعرفه‌های تلفن ثابت تغییری نداشته و این ثابت ماندن هم برای مردم و هم برای کشور از بابت هزینه‌های نگه‌داری، سرمایه‌گذاری، بهسازی و توسعه شبکه‌ها به مصلحت نیست.

وی با اشاره به اینکه بهسازی و توسعه خدمات از جنس ارزی است بیان کرد: در طی این سال‌ها علیرغم اینکه ارز چندین برابر شده اما تعرفه تلفن ثابت بوده و متأسفانه شرکت مخابرات با توجه به هزینه‌های نگه‌داری برای توسعه ، بهسازی و مدرنیته کردن ناتوان است.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی افزود: همه حوزه‌های کسب‌وکار در همه حوزه‌ها در بستر مخابرات اتفاق می‌افتد و لذا عدم توانایی مجموعه مخابرات در توسعه فناوری کشور آسیب وارد می‌کند و قطعاً همه حوزه‌ها را متأثر می‌کند.

لطفی یادآور شد: در استان مرکزی ۶۰۰ هزار خط تلفن ثابت داریم که بانک‌ها از مجموعه مخابرات به ازای هر خط تلفن ۲۴۰۰ تومان کارمزد دریافت می‌کنند و ۵۰ درصد از خطوط تلفن ثابت در استان زیر ۲۴۰۰ تومان مصرف دارند که در این شرایط ترجیح می‌دهیم برای ۵۰ درصد از مشترکین صورت‌حساب صادر نکنیم.

وی ادامه داد: از ۶۰۰ هزار مشترک بیش از ۱۳۰ هزار مشترک کارکرد ندارند و بیش از ۲۰ درصد از مشترکین حتی یک‌بار هم استفاده نمی‌کنند ولی ما متعهد به ارائه خدمات هستیم و همچنین ۵۶ هزار خط تلفن و ۱۰ درصد آنها کارکرد کم دارند که متوسط پرداختی در ماه به ازای برای ۶۰۰ هزار مشترک ۶ هزار تومان است که در صورت وصول باید ۲۴۰۰ تومان را پرداخت کنیم.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی  گفت: به ازای هر خط تلفن ثابت در ماه ۲۳ هزار تومان هزینه نگه‌داری پرداخت می‌کنیم و علیرغم اینکه تعرفه همان ۴ تومان به ازای هر یک دقیقه است ولی تعرفه موبایل ۶۲ تومان است که ۱۵ برابر تعرفه تلفن ثابت است و لذا برای هزینه‌های نگه‌داری ناتوان هستیم.

لطفی بیان کرد: در طرح جدیدی که در شورای رقابت مورد تصویب قرارگرفته به ازای هر خط تلفن ثابت یک هزینه نگه‌داری مشترک دریافت خواهیم کرد و هزینه تعرفه همان میزان باشد و این طرح در کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی مطرح و در دستور کار قرار خواهد گرفت و البته هزینه نگه‌داری در مناطق مختلف بستگی به هزینه‌های نگه‌داری تلفن ثابت دارد که در این طرح می‌توان به سطح کیفیت مطلوب رسید و رضایت مردم را جلب و به تعهدات نیز عمل نمود.

وی یادآور شد: در استان مرکزی ۶۰۰ هزار خط تلفن ثابت با ضریب نفوذ ۴۶ درصد، ۲ میلیون ۱۰۰ هزار مشتری همراه اول با ضریب نفوذ ۹۵ درصد و ۱۵۰ هزار مشترک اینترنت با ۳۳ درصد از سهم بازار ۸۳ درصدی داریم که شرایط مطلوبی است.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی گفت: در خصوص ارتباطات روستایی بالای یک هزار روستا در استان و بیش از ۹۰ درصد ارتباط مخابراتی فعال است و تلفن خانگی در یک هزار روستا نیز فعال هست که ۲۵ درصد از روستاها خدمات اینترنتی نیز ارائه می‌شود.

لطفی یادآور شد: در ۹۰۰ روستا پوشش تلفن همراه برقرار و یکصد روستا از پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول برخوردار هستند و امروز این شرکت نه تنها رقمی از دولت دریافت نمی کند بلکه سالیانه میلیاردها تومان داده می شود که اگر این روال ادامه پیدا کند قطعا به مصلح مردم و نظام نخواهد بود.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی اظهار کرد: احداث کابل های فیبر نوری در بیش از ۳۶ منطقه اراک، توسعه شبکه کابل در ۲۶ نقطه ساوه، تقویت شبکه در ۳ محله نیم ور،توسعه شبکه های روستایی در ۳ منطقه مهم از جمله اقدامات مهم در آینده است و همچنین بیش از ۵۰ کیلومتر فیبر نوری در روستاها ایجاد شده که تا پایان سال به یکصد کیلومتر می رسد و دسترسی روستاها به فیبر نوری یعنی هدایت کلیه امکانات ارتباطی به روستا که قطعا رضایتمندی مشتریان  را دنبال دارد.

لطفی افزود: در طی ۸ ماه گذشته ۱۵۷ سایت را ارتقا دادیم که ۸ سایت دیگر نیز در دستور کار است و با توجه به از دست رفتن کارکرد شبکه سیمی باید به سرعت به سمت هوشمندسازی حرکت کنیم و یکی از ابزارهای توسعه همه جانبه در کشور مجهز کردن همه جانبه در حوزه فناوری است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ میلیارد تومان از مجموع مشترکین مطالبات داریم که بیش از ۸۰ درصد آنها از ادارات، سازمان های خصوصی و دولتی و نهاد است و خصوصی شدن این شرکت، باعث کاهش سودآوری و مخابرات ایران را با زیان های جبران ناپذیری مواجه ساخته است و همچنین مصوبات و قوانین ناقص و یک طرفه و عدم تغییر تعرفه‌ها و افزایش بی رویه قیمت تجهیزات مخابراتی را به همراه داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها