خبرهای داغ:
امام جمعه درمیان

وحدت در ایران یک ایدئولوژی است نه تاکتیکی و موقتی

وحدت در ایران اسلامی و از ابتدای انقلاب به عنوان یک ایدئولوژی بوده نه موقتی و تاکتیکی  نظام اسلامی ثابت کرده که در ظاهر و باطن منادی وحدت در جهان اسلام است و انقلاب ما وحدت عملی را در جهان اسلام نشان داده است.
کد خبر: ۹۳۸۴۰۱۸
|
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در شهرستان درمیان حجت الاسلام خزاعی امام جمعه شهرستان درمیان در همایش علما بزرگان و منتفذین شیه و سنی گفت:اکثر علما وبزرگان تشیع و تسنن دنبال وحدت و تقریب مذاهب بوده اند در عصر ما نیز حضرت امام خمینی (ره) ایام ولادت حضرت محمد(ص) که در تاریخ آن بین شیعه و سنی اختلاف نظر وجود دارد و خود شاید می تواند باعث اختلاف شود را به عنوان هفته وحدت اعلام کردند که ما هم اکنون شاهد نعمات و منفعت های آن برای جامعه اسلامی هستیم.

امام جمعه شهرستان درمیان در ادامه به سیره و روش مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و گفت:مقام معظم رهبری  در جلسه بیان داشتند که در زمان تبعید در ایرانشهر سیستان و بلوچستان علی رغم این که امکان ارتباطات به دلیل تبعید کم بود اما هسته و تفکر هفته وحدت با علمای تسنن این شهر را برنامه ریزی کردند ایشان بعد از این نیز با دستور به ایجاد مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تلاش در ایجاد وحدت در سطح امت اسلامی کردند.

حجت السلام خزاعی ادامه داد: کسانی که ر سطح جهان اسلام دنبال تفرقه و اختلاف هستند  کار آنها کار شیطانی و فرعونی است و به نوعی با جنگ در برابر خداوند متعال برخواسته اند.

امام جمعه شهرستان درمیان به بحث وحدت در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:وحدت در ایران اسلامی و از ابتدای انقلاب به عنوان یک ایدئولوژی بوده نه موقتی و تاکتیکی  نظام اسلامی ثابت کرده که در ظاهر و باطن منادی وحدت در جهان اسلام است و انقلاب ما وحدت عملی را در جهان اسلام نشان داده است.

وی در پایان به لزوم بحث تبیین اشاره کرد و بیان داشت:امروز وظیفه علما و بزرگان است که بحث امنیت و ایننعمت را برای مردم تبیین کنند درست است که شایط به لحاظ اقتصادی مردم دچار رنج  و ناراحتی باشند اما همچه چیز در گرو امنیت پدیدار می شود  امروز نماز گزاران در افغانستان برای ادای واجب الهی به خاک و خون کشیده می شوند و برای دینداری نیز امنیت ندارند اقتصاد ،اعتقاد و دینداری در سایه امنیت به دست می آید و ما باید این نعمت امنیت را همواره به خود و مردم یادآور شویم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار