خبرهای داغ:
گروه جهادی/

فعالیت گروه جهادی شهید رضازاده برای درمان رایگان دام ها در خوسف

شریفی، رییس دامپزشکی خوسف گفت: ۱۰ جهادگر گروه جهادی شهید «محمدعلی رضازاده» خوسف با حضور در روستاهای محروم خوسف برای درمان دام و طیور فعالیت دارند.
کد خبر: ۹۳۸۰۶۴۷
|
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خوسف، وحید شریفی رییس اداره دامپزشکی خوسف گفت: گروه جهادی شهید محمد علی رضازاده خوسف با همکاری دامپزشکی، بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور ۱۰ نفر به مدت یک روز به مردم دو روستا محروم بخش مرکزی روستا همچ و همند خدمت رسانی کردند.

 

رئیسی دامپزشکی خوسف افزود: این گروه جهادی اقدام به واکسیناسیون دام سبک، درمان رایگان دام و طیور، سمپاشی دام ها، برگزاری کلاس آموزشی بیماری های مشترک انسان و دام و پایدارسازی طرح های اشتغال کردند.

 

وی با بیان اینکه در این اردوی جهادی یک روزه هزار دوز واکسن طیور بومی توزیع شد، ادامه داد: همچنین هزار دوز واکسن مبارزه با بیماری های دامی به دام های این دو روستا تزریق شد.

 

شریفی با بیان اینکه به همت این گروه جهادی حدود ۲۰ جایگاه دامی به ابعاد هزار مترمربع سم پاشی شده است، گفت: همچنین ۲۰ راس دام سبک در روستاهای محروم همند و همچ خوسف درمان رایگان شدند.

 

رئیسی دامپزشکی خوسف تصریح کرد: گروه جهادی تخصصی دامپزشکی به اسم «سید محمد علی رضازاده» از شهدای روستای سیوجان خوسف از سال گذشته فعالیت جهادی خود را شروع کرده است و این دومین اردو بود که در مناطق عشایری و محروم شهرستان خوسف برگزار می شد.

 


وی با بیان اینکه پیشگیری از بیماری دامی از طریق واکسیناسیون، معاینه و درمان رایگان، سمپاشی و بهسازی جایگاه های دام، آموزش و افزایش سطح آگاهی جامعه روستایی و مبارزه و پیشگیری از طیور بومی از اقدامات این گروه جهادی در مناطق محروم است، گفت: در این گروه جهادی به صورت تخصصی به دامداران کمک می کنند.

 


شریفی گفت: گروه جهادی شهید رضازاده خوسف سال گذشته در منطقه درح شهرستان سربیشه در روستاهای مشکوکی، درخت توت و لانو  نیز خدماتی ارائه داده بود.

 

منبع: شبستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار