امام جمعه فارسان:

عضویت ایران در اجلاس شانگهای شکست راهبردی آمریکاست

امام جمعه فارسان، عضویت جمهوری اسلامی ایران در اجلاس شانگهای را شکست راهبردی آمریکا عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۷۶۶۴۹
|
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛  میقات صالحین با حضور حلقه های صالحین بسیج شهرستان فارسان در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد.

در آدینه این هفته جمعی از بسیجیان، رزمندگان، ایثارگران، اقشار مختلف مردم و نیروهای نظامی و انتظامی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس به صورت نمادین در نمازجمعه حضور یافته بودند،  تا به همه اعلام کنند که همچون شهدا در راستای اهداف امام خامنه ای و انقلاب و در دفاع از کیان اسلام ثابت قدم و استوارند.

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر فارسان گفت: یکی از نشانه‌های انسان باتقوا و انسان مؤمن زیارت اربعین است که ازنظر حجمی زیارتی مختصر و کوتاه است که توسط امام حسن عسکری علیه‌السلام از نشانه‌های مؤمن، معرفی‌شده است. زیارت اربعین اعتقاد قلبی شیعیان را بیان می‌دارد.

وی افزود: به بیانی دیگر زیارت اربعین آن چیزهایی که هر مؤمنی باید قلبا بدان‌ها معتقد باشد تا در زمره مؤمنینی در آید را بیان می‌دارد. هر چیزی که در زمان غیبت اعتقاد به آن ممکن است در میان جوامع ایمانی سست و کم‌رنگ شود. خواندن این زیارت یعنی مرور نمودن آن معتقداتی که هر شیعه‌ای باید تا زمان ظهور با خود همراه داشته باشد و خواندن زیارت اربعین در حقیقت تجدیدعهد است. عهدی که در عالم ذر شیعیان با امام خویش بسته‌اند. عهدی که باید تا زمان ظهور شیعیان بر آن باقی بمانند.

وی تصریح کرد: دهه آخر ماه صفر با اربعین امام حسین علیه‌السلام آغاز مى‏شود. اربعین زنده کننده حماسه عاشورا و یادآور شرافت، عزت، ایثار، جوانمردی، روح آزادگی و عدالت‌خواهی است. اربعین یعنی ادامه‌ی ارتباط با امام حسین علیه‌السلام و انقلاب حسینی. اربعین حرکتی سیاسی علیه مستکبرین است که بدانند در مقابل جبهه سازش، جبهه مقاومت همیشه ایستاده و مقاوم است.

وی بیان داشت: در روز اربعین به زیارت امام حسین علیه‌السلام می‌رویم. این زیارت نماد و نشانه‌ی ارادت است و تجدید پیمان. زیارت در این روز بیان عمق ارتباط با امام علیه‌السلام و مسیری است که برای رسیدن به هدف طی می‌شود. به بعضی فرازهای زیارت‌نامه اشاره می‌کنم.

امام‌جمعه فارسان به حذف امضاهاى طلایى؛ گام بزرگ براى شفافیت‌ اشاره داشت و گفت: از اهداف اصلى این طرح، حذف دیوان‌سالاری و خریدوفروش مجوزها است. در صورت اجرایى شدن این طرح توسط دولت، مدت صدور مجوزها- که اکنون بین شش ماه تا دو سال طول مى‌کشد! حداکثر به سه ماه کاهش خواهد یافت.

وی افزود: بر اساس این طرح مجوز مشاغلى مانند داروخانه‌ها، سونوگرافى‌ها، نانوایى‌ها، مراکز آموزش رانندگى، وکالت، سر دفترداری‌ها، کارگزارى بورس، تحت تأثیر آن قرار گرفته و جلوى بسیارى از سوءاستفاده‌ها و انحصارطلبى‌ها گرفته خواهد شد؛ و... البته در روزهاى اخیر فضاسازى‌هاى سنگینى علیه این طرح انجام شد که بیشتر صاحبان همان امضاهاى طلایى و انحصارطلبان اقتصادى هستند.

وی به عضویت ایران در شانگهاى؛ فصلى نوین در ائتلاف‌سازى راهبردى‌ هم اشاره داشت و بیان داشت: یکى از اضلاع سیاست راهبردى آمریکا برعلیه ایران منطقه‌گرایی تهاجمى از راه ائتلاف‌سازى با مرتجعان منطقه و ائتلاف سوزی بین ایران و هم‌پیمانان او بود. این اتفاق مهم یک پیروزى دیپلماتیک براى ایران انقلابى و افتخارى براى دولت سیزدهم در آغاز کار اوست.

وی در پایان تصریح کرد: طبیعى است آمریکا و صهیونیست‌ها و ارتجاع عرب از این اتحاد و اتفاق منطقه‌اى بسیار عصبانى‌اند. این واقعه فصلى نوین در تکمیل ائتلاف‌سازى ایران و شکست بزرگ و راهبردى براى آمریکا و رژیم صهیونیستى است. حضور ایران در این سازمان مى‌تواند فواید بسیار مهمى براى کشورمان در پی داشته باشد ان شا الله...

ارسال نظرات
آخرین اخبار