فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام:

تجربه دفاع مقدس راه رسیدن به قله های ترقی است/ ۷۳ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می شود

سردار شاکرمی با بیان اینکه ۲۳ برنامه شاخص با ۷۳ عنوان و ۴۰۰ ریزبرنامه در هفته دفاع مقدس اجرا می شود، گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس یک قله برای دست یابی به قله های ترقی و پیشرفت در عرصه های مختلف است.
کد خبر: ۹۳۷۴۳۱۸
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، صبح امروز(۲۹ شهریور) در دیدار نیروهای مسلح استان ایلام با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: برای تببین برنامه های دفاع مقدس جلسات متعددی در سطح نیروهای مسلح استان برگزار شد و در نهایت ۲۳ برنامه شاخص با ۷۳ عنوان برنامه و ۴۰۰ ریزبرنامه برای این هفته در نظر گرفته شده است.


سردار« جمال شاکرمی» با بیان اینکه شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال «ما مقتدریم» است، افزود: ما معتقدیم جاودانگی اسلام، انقلاب و نظام اسلامی به برکت حضور زنان و مردانی است که در موقفگاها برای دفاع از حریم اسلام و انقلاب ایستادند و مقاومت کردند، در میدان حضور پیدا کردند و البته نقش مردم  در دوران هشت سال دفاع مقدس نقشی بی بدیل است.

وی با اشاره به اینکه دفاع در یک پروسه خاص نمی گنجد، یادآور شد: دوران هشت سال دفاع مقدس یک قله برای دست یابی به قله های ترقی و پیشرفت در عرصه های مختلف  است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع ) استان ایلام، با بیان اینکه نیروهای مسلح برای ریشه کن کردن ویروس کرونا در کنار دانشگاه‌ علوم پزشکی و خدمات درمانی و کادر درمان قرار گرفته است، تصریح کرد: این امر در راستای تداوم فرهنگ  دفاع مقدس بوده است.

وی با بیان اینکه حادثه دفاع مقدس مستندی از صحنه  عاشورا است، یادآور شد: به واسطه دوران هشت سال دفاع مقدس، فرهنگ  شهادت طلبی در کشور و نظام اسلامی به الگوی برتر تبدیل شده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با اشاره به اینکه امروز  در جغرافیای جهان  اسلام نگاه جهادی نشات گرفته از دفاع مقدس است، افزود: هفته دفاع مقدس هفته ایثار و ازخودگذشتگی است و یکی از ثمرات دفاع مقدس فرهنگ سازی است.

وی با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح کشور، یادآور شد: اگر  امروز نیروهای مسلح کشور در اوج  اقتدار قرار دارند، به خاطر روحیه جهادی و دانشگاه عظیم دفاع مقدس است.

سردار شاکرمی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس امسال با توجه به تقارن دفاع مقدس با اربعین حسینی  با عظمت است، افزود: تقارن اربعین حسینی با دفاع مقدس و سپس کنگره ملی سه هزار شهید استان، تقارن مبارک و میمونی  است، امسال در استان و در راستای کنگره ملی ۳ هزار شهید استان ایلام از۳ هزار خانواده شهید استان  تجلیل می شود و بنا داریم ۳۰ هزار رزمنده استان در دوران دفاع مقدس نیز  تجلیل شوند‌.

وی دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام،  تجلیل از یک میلیون رزمنده دوران دفاع مقدس با حضور ریاست محترم جمهوری که  سهم ایلام ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است، غبارروبی مزار شهدا و افتتاح برنامه های عمرانی، تجلیل از فعالان و پیشقراولان مبارزه با کرونا، بازگشایی مجموعه دیگر برای واکسیناسیون در سالن شهید غیوری و ۸ نقطه دیگر  برای خدمات پزشکی از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در استان ایلام است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ابراز کرد: خدمات  رسانی در همه موضوعات و رزمایش کمک های مؤمنانه، سخنرانی فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس، افتتاح و اجرای پروژه های محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مردم و اعزام گروه های جهادی به مناظق از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان است.

سردار شاکرمی بیان کرد: نیروهای مسلح در کنار مردم هستند و قرار دارند و افتخار دارند تمام قد و در حد مقدورات و توان در کنار مردم هستند، هر جا مردم باشند و نیاز باشد، ما هم خواهیم بود‌.

وی با اشاره به اینکه اگر این گفتمان نبود نمی توانستیم از پس حوادث مختلف بیرون بیاییم، تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح در اوج اقتدار قرار دارند و با اقتدار در مرز انجام وظیفه می کنند و اجازه نمی دهیم هیچ پدیده ناامنی، مرزهای ما را تهدید کند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام خاطرنشان کرد: فضای همدلی بر نیروهای مسلح کشور حاکم است و همین امر نقش تعیین کننده ای در اقتدار کشور دارد و  نهایت هم افزایی و همکاری بین نیروی نظامی و مسلح کشور مشهود است.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار