خبرهای داغ:
خدمت به مردم حاشیه نشین

خدمت رسانی گروه جهادی قائم آل محمد در حاجی آباد بیرجند/تهیه تجهیزات دندان پزشکی نیازمند مشارکت خیرین

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی: مبلغ 400 میلیون تومان به غیر از هزینه احداث ساختمان تجهیزاتی برای این مکان اختصاص یافت که هنوز به صورت کامل تجهیز نشده و نیازمند کمک خیرین برای این امر هستیم.
کد خبر: ۹۳۷۰۱۴۷
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ، یکی از مهمترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب کمک به محرومان در همه مناطق کشور است لذا جهادگران اردوهای جهادی در مناطق محروم روستایی، کم برخوردار، عشایری و حاشیه شهرها چندین سال است که کمر همت را بسته و فعالیت های جهادی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و درمان، آموزشی، علمی و غیره را انجام می دهند.

گروهی به نام امام عصر(عج) که خود را خدمتگذار مردم می دانند

در این میان خراسان جنوبی یکی ازمحرومترین استانهای کشور است که بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) با همکاری همه اقشارو رده های بسیج  و برخی از سازمانها در سراسر خراسان جنوبی به همت جهادگران اردوهای جهادی فعالیت و خدمات جهادی ارائه می کنند.

گروه جهادی قائم آل محمد(عج) که از سال 1397فعالیت خود را با همکاری بسیج جامعه پزشکی سپاه انصارالرضا(ع) آغاز کرده و به صورت غیر متمرکز در سراسر استان خدمات بهداشتی درمانی بخصوص دندانپزشکی به افراد محروم جامعه ارائه می کند.

فعالیت 30 جهادگردرعرصه داندانپزشکی به مردم مناطق محروم استان

بهناز آرشی پرستار و مسئول این گروه جهادی در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری اظهارداشت: گروه جهادی قائم آل محمد(عج) حدود 4سالی است که فعالیت های خود را در عرصه دندانپزشکی به اقشار مختلف محروم  در مناطق شهری و روستایی استان ارائه می کند.

وی با بیان اینکه گلوباغ سربیشه ، مرز گزیک درمیان، تخته جان قهستان ، خوسف از فعالیت های این گروه جهادی است، گفت: هر اردو جهادی در منطقه محروم استان میرفتیم بیش از ده روستا را به صورت متمرکز توسط جهادگران خدمات درمانی انجام می گرفت.

آرشی با اشاره به اینکه درهراردوجهادی نزدیک به ۳۰ نفر اعم از دندان پزشک، دستیار، پرستار و پشتیبان همکاری داشته اند، افزود: هدف خدمت رسانی به محرومین در زمینه دندان پزشکی شامل کشیدن، جرم گیری، ترمیم و عصب کشی است.

مسئول گروه جهادی قائم آل محمد(عج) بیرجنند با بیان اینکه با توجه به هزینه های بالای دندانپزشکی کلیه  پزشکی خدمات درمانی؛ رایگان به محرومین داده می شود.

آموزش یکی از اهداف گروه جهای است

وی ادامه داد: آموزش های لازم نیز در زمینه پیشگیری دراین اردوها جهادی توسط کادر درمان انجام می شود که این امر باعث افزایش آگاهی مردم در حفظ دندان بوده است.

آرشی گفت: مناطق محروم بشدت درعرصه های بداشت، درمان و پزشکی نیازمند خدمات هستند.

این بانوی جهادگریادآورشد: در حال حاضر درمانگاه خیریه دندان پزشکی در حاجی اباد بیرجند با کمک خیرین، شورا و دهیاری حاجی اباد، کمیته امداد امام خمینی(ره) تاسیس و با کمک بسیج جامعه پزشکی سپاه انصارالرضا(ع) و کمیته امداد بیرجند تجهیز شده است.

وی بیان داشت: در این درمانگاه خدمت رسانی بهتر از لحاظ کیفی و کمی انجام میشود، زیرا مکان استریل تر و دسترسی به یکسری امکانات و افراد راحت تراست.

آرشی تصریح کرد: هم اکنون درمانگاه خدمات ترمیم و کشیدن انجام میشود ولی متاسفانه هنوز رادیوگرافی و عصب کشی دندان نداریم که برای این امر نیازمند کمک خیرین هستیم تا بتوانیم این درمانگاه را تجهیزش کنیم.

400میلیون تومان تجهیزات دندانپزشکی برای درمان اقشار آسیب پذیرحاجی آباد بیرجند

هاشم هیهات مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهارداشت: در گذشته شهدای باقریه مقری ثابت برای خدمات گروه جهادی قائم آل محمد(عج) بود.

وی ادامه داد: با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) بیرجند، اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند ، سپاه استان و دهیاری حاجی آباد محلی برای خدمات رایگان این گروه جهادی احداث شد.

هیهات گفت: حدود 400 میلیون تومان به غیراز هزینه احداث ساختمان تجهیزاتی برای این مکان اختصاص یافت که هنوز به صورت کامل تجهیز نشده و نیازمند کمک خیرین برای این امر هستیم.

وی با بیان اینکه این گروه جهادی به صورت غیر متمرکز فعالیت جهادی رایگان در مناطق محروم وحاشیه شهر بیرجند ارائه می کند، عنوان کرد: خوشبختانه خیلی از پزشکان و خیرین به صورت جهادی با بسیج همکاری دارند.

نیازمند کمک خیرین هستیم

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه انصارالرضا(ع) گفت: یکی ازمهمترین ومشکل ترین حاشیه شهرها ، محرومیت آن است و امید واریم بتوانیم خدمات جهادی بیشتری در این مناطق ارائه کنیم.

گفتنی است: یکی از مهمترین اهداف گروه های جهادی خدمات رسانی درهمه عرصه ها است که برای این امر لازم است مسئولین، سازمانهای مردم نهاد و ... برای کمک به خدمت بهتر و بیشتر با جهادگران همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ 

علم و فناوری

ارسال نظرات
پر بیننده ها