خبرهای داغ:

حضرت زینب (س) با عزت از حق دفاع کرد

سرگروه حلقات صالحین در سرخه گفت: حضرت زینب (س) هرچند که به اسارت رفت، اما با عزت و غرور دینی از حق دفاع کرد که یزید هم ترسید.
کد خبر: ۹۳۶۸۵۰۴
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ ویژه برنامه عزاداری و روضه خوانی امام حسین (ع) و 72 تن از یاران شهیدش به همت پایگاه مقاومت بسیج خواهران حضرت زینب (س) با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با سخنرانی فاطمه اختری سرگروه حلقات صالحین و معلم قرآنی برگزار شد.

فاطمه اختری در جمع خواهران بسیجی اظهار کرد: ماجرای اسارت زنان و کودکان کربلا بخشی جدانشدنی از این واقعه عظیم است که فاجعه کربلا و قیام عاشورا بدون آن معنا نمی‌شود.

او افزود: اگر امام حسین (ع) می خواست رازهای قیام او پنهان بماند، هرگز زن و کودکان را همراه خود نمی برد. اما قرار بود پیام کربلا جهانی شود، در ذهن تاریخ ثبت شده و برای همیشه بماند.

سرگروه حلقات صالحین در ادامه افزود: حضرت زینب (س) هرچند که به اسارت رفت و همه عزیزان خود را از دست داد، اما چنان با عزت و غرور دینی از حق دفاع کرد که یزید هم ترسید.  عبارت «ما رأیت الا جمیلا» آن‌قدر کوبنده بود که کاخ یزید را لرزاند.

اختری خاطرنشان کرد: این اسارتی نیست که اسیر را در موضع ضعف قرار بدهد. در حالی که سخنرانی کوبنده و آگاه‌کننده حضرت زینب سلام‌الله علیها، نشان داد که یزیدیان چه جنایت بزرگی مرتکب شده‌اند و ضعف آن‌ها را برای همه آشکار کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار