مسئول بسیج اصناف سپاه روح‌الله استان مرکزی به مناسبت هفته بسیج اصناف تشریح کرد:

ازتحویل دستگاه‌های اکسیژن به بیماران کرونایی در قالب پویش «نذر نفس» تا اجرای رزمایش عاشقان ثار الله

مسئول بسیج اصناف سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: یکی از اقدامات بسیج اصناف در ذیل رزمایش عاشقان ثارالله تحویل دستگاه‌های اکسیژن به بیماران کرونایی است که در قالب نذر نفس به شکل امانی و چرخشی داده می‌شود.
کد خبر: ۹۳۶۸۳۲۵
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار محمد فراهانی مسئول بسیج اصناف سپاه روح‌الله استان مرکزی به مناسبت هفته بسیج اصناف در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه اقدامات سازمان بسیج اصناف و در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا رزمایش عاشقان ثارالله توسط بسیجیان اصناف هم‌زمان با سراسر کشور در استان مرکزی و در ایام محرم و صفر در دستور کار قرار گرفت.

فراهانی اظهار کرد: عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق آنها در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های بیماری کرونا مهم‌ترین هدف رزمایش عاشقان ثارالله اصناف است که کلیه ظرفیت‌ها در این راستا به‌کارگیری خواهند شد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم در ذیل رزمایش عاشقان ثارالله تحویل دستگاه‌های اکسیژن به بیماران کرونایی است که در قالب نذر نفس به شکل امانی و چرخشی داده می شود، همچنین با توجه به احساس نیاز در خصوص اکسیژن یک دستگاه اکسیژن ساز برقی پیشرفته در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته و در مجموع برای اقدام موثر در این راستا پویش نذر نفس در دستور کار است که امیدواریم با حمایت خیرین اقدامات قابل توجهی انجام شود.

مسئول بسیج اصناف سپاه روح الله استان مرکزی افزود: تهیه و توزیع بسته های معیشتی از برنامه های مهم بسیج اصناف در طول بیماری کرونا بوده که در کنار آن بسته های بهداشتی و ماسک نیز در اختیار نیازمندان قرار گرفته و در دهه دوم محرم حدود یک هزار بسته معیشتی و ۵ هزار بسته بهداشتی در اختیار جامعه هدف قرار میگیرد.

فراهانی گفت: همچنین در راستای رفع محرومیت زدایی و کمک به ولی نعمتان در مناطق محروم و حاشیه نشین ساماندهی گروه های جهادی تخصصی در دستور کار قرار گرفته که بیش از ۷ گروه جهادی تخصصی در سطح استان فعالیت می کنند ودر قالب اردوهای جهادی یک روزه به مردم خدمات فنی و تخصصی ارایه می کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به شروع سال تحصیلی دانش آموزان طرحی به عنوان یک کاسب یک دانش آموز در دستور کار قرار گرفته که کاسبان بسیجی و خیرین برای تامین لوازم التحریر دانش آموزان بی بضاعت تلاش می کنند.

مسئول بسیج اصناف سپاه روح الله استان مرکزی افزود: در راستای کنترل و نظارت بر بازار طرح همیاران بازرسی توسط بسیج اصناف در حال انجام است که بیش از ۱۰ بازرس نقش آفرینی می کنند و همچنین ۵ بازرس دیگر در راستای اجرا و نظارت بر پروتکل های بهداشتی در اصناف فعالیت دارند.

فراهانی بیان کرد: بسیج اصناف در اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله و کاهش آسیب ها همواره در میدان بوده و در سطح شهرستان اراک برای کمک به واکسیناسیون عمومی در مرکز واکسیناسیون شهید سلیمانی خدمات ارائه می دهند و همچنین در راستای رفع نیازهای مهم در این راستا همچون بارکد خوان و سایر تجهیزات مربوط به اصناف نقش آفرینی می کند.

وی ادامه داد: اقدامات سازندگی در مناطق محروم یکی دیگر از اقدامات بسیج اصناف است که دو گروه جهادی در روستای مرزیجران اراک برای ساخت دو واحد مسکونی تلاش می کنند و همچنین با کمک خیرین و اتاق اصناف و همت جهادگران بسیجی در تلاش هستیم پایگاه اورژانس اصناف را احداث کنیم.

مسئول بسیج اصناف سپاه روح الله استان مرکزی افزود: بسیج اصناف در طول بیماری کرونا با حضور در بیمارستان ها و مراکزدرمانی از تلاش ها و مجاهدت های خالصانه کادر درمان و مدافعان سلامت تقدیر کرده که در طی روزهای آینده تقدیر از مدافعان سلامت را نیز در دستور کار خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین نقاط قوت بسیج اقشار هیئت های اندیشه ورز بسیج است که بسیج اصناف همچون سایر رده های قشری بسیج این هیئت ها را به طور مستمر و با حضور جمع نخبگانی برگزار می کند و در راستای حل مشکلات مردم و جامعه با استفاده از توان و ظرفیت های بسیج اصناف و البته با مشارکت سایر اقشار بسیج در صورت نیاز اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار