خبرهای داغ:
رئیس شورای عالی بسیج ادارات خراسان جنوبی:

فعالیت کارمندان در 206پایگاه بسیج ادارات/ موانع و لوازم تحقق دولت اسلامی برگرفته از بیانیه گام دوم

نوفرستی: بیش از 70درصد کارمندان دستگاه های اجرایی عضو پایگاه های بسیج هستند و در قالب 206 پایگاه وظایف خودشان را انجام می دهند.
کد خبر: ۹۳۶۷۲۳۱
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، ابوالفضل نوفرستی رئیس شورای عالی بسیج ادارات خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان (اعضای شورای اندیشه ورز بسیج ادارات استان) با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت هفته دولت و روز بسیج کارمندان با اشاره به اینکه شهید رجایی فرمودند " ما این انقلاب را از سینه زنی ها برای امام حسین(ع) بدست آوردیم" اظهار داشت: بسیج افتخارات بسیار زیادی در طول بیش از 40 سال در کارنامه خودش دارد از سال 58 که فرمان امام مبنی بر تشکیل بسیج صادر شد تا امروز ما آثار و برکات زیادی از این پیام و دستاوردهای آن داریم.

وی عنوان داشت: بخشی در دفاع مقدس به منصه ظهور گذاشته شد تا اینکه تعداد شهدای ارتش 22درصد و سپاه همین تعداد و بیش از شهدای ارتش ، سپاه و جهاد سازندگی آن مقطع، شهدای بسیجی هستند معنا و مفهومش این است که دفاع مقدس را مردم با کمکها و شهدای خودشان اداره کردند یک نمونه از افتخارات بسیج تشکیل سپاه 100هزار نفری محمدرسول الله بود.

نوفرستی افزود: در طول این 40سال تغییر و تحولاتی در این مجموعه انجام شده و گردانهایی تحت عنوان  امام علی(ع)، امام حسین(ع)، بیت المقدس و غیره که هر کدام رسالت خاص خودش را دارد و اقشار 22 گانه تشکیل دادند که به صورت تخصصی دنبال کارهای بر زمین مانده در این مقطع باشند یکی از اقشار 22 گانه بسیج ادارات است که وظیفه هر قشری بر اساس نوع تهدیدات نرم ، نیمه سخت و سخت دستورالعمل  و مشخص شده است.

وی بیان داشت: مهمترین رسالت بسیج کارمندان کمک به اسلامی کردن دولت بویژه دستگاه های اداری است و بنا به فرموده رهبری تا دولت اسلامی نشود امکان اسلامی شدن جامعه وجود ندارد.

رئیس شورای عالی بسیج ادارات خراسان جنوبی افزود: بیش از 70درصد کارمندان دستگاه های اجرایی عضو پایگاه های بسیج هستند و در قالب 206 پایگاه وظایف خودشان را انجام می دهند و مسئولیت اصلی ما در این پایگاه ها رشد و ارتقائ جامعه کارمندی در حد کارمند طراز نظام جمهوری اسلامی ایران با توجه به فرامین امامین انقلاب است.

وی با بیان اینکه کارمندان در سه ضلع فعالیت خودشان را در پایگاه های بسیج ادارات انجام می دهند گفت: در بحث سلامت فکری، جسمی و روحی در بسیج ادارات کار می کنند.

 نوفرستی ادامه داد: یکی از مسائل بسیار مهم که با آن رو به رو هستیم موانع و لوازم شکل گیری تحقق دولت اسلامی در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است که در بیانیه گام دوم رهبری بحث اقشار بسیجی و نقش اساسی که برای اقشار مشخص و احصاء شده که منجر به تهیه سند اعتلای بسیج و بیانیه گام دوم شده که بر این اساس باید وظیفه خودمان را انجام دهیم.

علی اصغر خنجری مسئول بسیج ادارات خراسان جنوبی نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی و تبریک روز بسیج کارمندان (چهارم شهریور) اظهار داشت: در مجموعه دستگاه های اجرایی اعم از ادارات دانشگاه ها و بانک ها در سطح استان 206پایگاه بسیج داریم که 74پایگاه در مجموعه ادارات کل استان فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: در بین فرماندهان پایگاه‌های بسیج از مدیران ادارات، معاونین‌شان، مسئولین حراست‌ها و کارمندان سعی شده بهترین افراد از تمام جهات و تأثیرگذارترین عضو هر اداره و مجموعه به‌عنوان فرماندهان پایگاههای بسیج منصوب شود.

 خنجری افزود: در گذشته بیشتر تلاش پایگاه‌های بسیج ادارات این بوده که کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای تحقق ارتش ده‌ها میلیونی جذب بسیج شوند اما امروزه دنبال این هستیم که این روحیه و تفکر بسیجی احیا و در سطح ادارات و دستگاه اجرایی پیاده شود چون روحیه جهادی و بسیجی که در سطح ادارات بن‌بست شکن است و خیلی کارایی اش بیشتر از این است که آمار دهیم.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایطی که درحال‌حاضر روبرو هستیم دشمن تلاش می‌کند در فضای مجازی و فضای حقیقی نظام را ناکارآمد جلوه دهد و القاء کند نظام به بن‌بست رسیده و مردم را ناامید کند بر اساس فرمایشات رهبری وظایف دیگری در کلان برای ما تعریف‌شده که برای کمک در کنار مدیران دستگاه‌های اجرایی هستیم و وظیفه داریم به مدیران کمک کنیم که کارآمدی و کارآیی نظام اداری ارتقاء پیدا کند و سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد محقق شود.

 مسئول بسیج ادارات خراسان جنوبی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه ما افزایش رضایتمندی مردم و تکریم ارباب‌رجوع و مهمترین مطالبه ما از ادارات و دستگاه‌های اجرایی است گفت: مردم ما ثابت کردند از ابتدای انقلاب و در هر میدانی حاضر شدند خیلی از مشکلات و بحران‌ها بدست همین مردم حل شده است بنابراین مردم ما شایسته بهترین خدمات و پاسخ‌گویی هستند. تبعات نارضایتی مردم به بدنه نظام و انقلاب برمی گردد ما دنبال این نیستیم که مردم را از نظام و انقلاب جدا کنیم و تلاش خواهیم کرد که افزایش رضایتمندی مردم از مجموعه ادارات و دستگاه‌های اجرایی حاصل شود.

وی بیان داشت: یکسری اقدامات در مجموعه پایگاه بسیج انجام می‌شود که اولویت برنامه‌ها تربیتی است که در آن قالب صالحین در پایگاه ها انجام می‌شود مدیران ادارات همکاری خوبی دارند و در خصوص برگزاری میزهای خدمتی که بنا به درخواست در مناطق حاشیه شهر، روستاها و مناطق کم برخوردار انجام می‌شود از سال گذشته شروع شد و یکسری اردوهای جهادی و تخصصی با هم‌کاری اداره‌کل فنی‌حرفه‌ای استان و ادارات شهرستان‌ها شروع کردیم.

خنجری افزود: حضور فعال کارمندان و جامعه پایگاه‌های بسیج ادارات در رزمایش کمک‌های مؤمنانه از زمان شیوع ویروس کرونا شکل‌گرفته است و دو مرحله بحث رزمایش دفاع و خودمراقبتی از ادارات را با کمک مدیران و مسئولین حراست‌های ادارات انجام‌شده است.

وی ادامه داد:  اخیراً برنامه کشوری ابلاغ‌شده بود در بحث کاهش مصرف برق و بهینه‌سازی مصرف برق یک سری اقداماتی هماهنگ و همراه با ادارات برق شهرستان‌ها توسط پایگاه‌های بسیج و بسیج ادارات شکل‌گرفته است.

مسئول بسیج ادارات استان اظهار داشت: اهدای خون در مناسبت‌های مختلف توسط کارمندان ادارات و  کمک به کادر درمان انجام شده و تعدادی از بسیجیان پایگاه‌های ادارات بنابه درخواست بیمارستان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: پیگیری موضوعات مختلفی در حوزه معیشت مردم از نان، تخم‌مرغ، روغن، شکر و نهاده های دامی انجام شده است و فرمانده سپاه استان بارها در ادارات مختلف در این خصوص حضور پیدا کردند و این موضوعاتی که مرتبط با معیشت مردم بوده پیگیری شده است.

 خنجری خاطرنشان کرد: یک‌سری مشکلات باید در حوزه ادارات و دستگاه‌های احصاء شود  که در استان حل نمی شود در کلان باید پیگیری شود می‌طلبد که این مشکلات از طریق نماینده‌های شهرستان‌ها در مجلس به‌جد پیگیری شود که در این دوره جدید ریاست‌جمهوری فرصت خوبی است.

 وی ادامه داد: استان ما مشکل آب دارد و بیش‌از پانصد روستا با تانکر آب‌رسانی می شود و بحث اشتغال ، کشاورزی و  راه‌آهن  موضوعاتی است که جدا از  پیگیری مدیران از طریق نماینده‌ها پیگیری شود.

مسئول بسیج ادارات استان گفت: متاسفانه یکسری موضوعات در حوزه ادارات مغفول واقع شدند و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر فقط یک اسمی و برگزاری چند جلسه شاهد هستیم و در زمینه عفاف و حجاب و نماز در بعضی از جاها کمرنگ است و همچنین تکریم ارباب رجوع که می طلبد مدیران و مسئولین توجه ویژه ای به این امر در راستای اسلامی کردن ادارات داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها