سردار مسلمی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج:

مصداق امر به معروف و نهی از منکر در سپاه،گره گشایی از مشکلات مردم است

ساری-فرمانده سپاه کربلا مصداق امر به معروف و نهی از منکر در سپاه را گره گشایی از مشکلات مردم و سلامت سازمانی دانست و گفت:این مجموعه خدمات رسان قطعا به نیاز‌های واقعی مردم پاسخگو است.
کد خبر: ۹۳۶۳۶۶۶
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
 
خبر
 
خبرگزاری بسیج، سردار سیاوش مسلمی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار بسیج در ساری  ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم الحرام، با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: یکی از پیام‌های بسیار ارزشمند و مهم ماه محرم، امربه معروف و نهی از منکر است؛ که امر به معروف آن دسته از کار‌های پسندیده مورد تائید شرع و اسلام و نهی از منکر، کار‌های ناپسند از منظر اسلام، می‌باشد.

فرمانده سپاه کربلا امر به معروف و نهی از منکر را پیام جهانی ماه محرم دانست و افزود:امیرالمومنین علی (علیه السلام) در حدیثی می‌فرمایند  امربه معروف و نهی منکر برای اصلاح امور جامعه واجب است و عمل به این فرضیه برای ترویج خوبی‌ها و کلید دینداری بوده و  جامعه را از زشتی مصون میدارد.

سردار مسلمی با تاکید بر اینکه در امر به معروف و نهی از منکر مطالبه گری بوجود می‌آورد، اضافه کرد: اگر جامعه‌ای به این امر بپردازد مطالبه گری در احاد مردم به وجود می‌آید که رهاورد آن نظارت مردمی بر عملکرد مسئولان بوده و  پاسخگویی درست مسئولین را در بردارد و باعث می‌شود عملکرد مسئولان به سمت کار‌های پسندیده سوق داده شود.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه با تصریح بر اینکه آنچه فریضه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی به دنبال آن است، نهادینه کردن فرهنگ مطالبه گری می‌باشد، خاطرنشان کرد: اگر  بتوانیم فرهنگ مطالبه گری که به دنبال آن نظارت درست برخلاف سیاه نمایی وتخریب ارزش‌ها را در جامعه نهادینه کنیم، یقینا یک جامعه تعالی بخش خواهیم داشت.

سردار مسلمی افزود: اگر مردم به سمت فرهنگ مطالبه گری درست سوق داده شوند، شفافیت در امورات هم به طبع آن در جامعه نهادینه خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه به شفافیت و گردش آزاد اطلاعات هم اشاره و تصریح کرد: شفافیت در امور یکی از دستاوردهای مهم امر به معروف و نهی از منکر است که اگر به آن توجه شود قطعا اثرات مطلوب و مثبت در جامعه می‌گذارد.

سردار مسلمی با یادآوری این مطلب که امروزه دشمنان در تلاش هستند تا ناهنجاری را به عنوان هنجار به جامعه قالب کنند، بیان کرد:دشمن  سعی میکند تا ارزش‌ها و باور‌های دینی را تبدیل به ناهنجار کند که بر یکایک امت اسلامی واجب است در همه امورات چه شخصی وعمومی این فرضیه را که باعث اصلاح امور می‌شود، را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به کم فروغ بودن فرضیه امر به معروف و نهی از منکر گفت: امروزه مردم هوشمند ایران باید به فرضیه امر به معروف و نهی از منکر در ادارات، نهادها،  ارگان‌ها  و حتی در خانواده‌ها به عنوان یک امر رایج به آن بپردازند که  قطعا  رشد و تعالی جامعه را در پی دارد.

سردار مسلمی با تاکید براینکه فرضیه امر به معروف و نهی از  منکر یک فرضیه کارآمد در جامعه اسلامی است، افزود: دشمن درحال کم رنگ کردن این فرضیه است و ما باید به این امر توجه بیشتر داشته باشیم.

فرمانده سپاه کربلا درادامه با تصریح براینکه مسئولان هم باید نسبت به فرضیه امربه معروف و نهی از منکر، دغدغه داشته باشند، خاطرنشان کرد: مسئولان باید پاسخگوی مطالبه گری مردم باشند چرا که مردم، ولی نعمت هستند.

سردار مسلمی ادامه داد: مردم سرمایه جامعه اسلامی هستند  و در تمامی شرایط پای نظام ایستادند پس حق آنان است که در جامعه اسلامی از بهترین‌ها برخوردار باشند.

به گفته فرمانده سپاه کربلا مسئولان باید در مقابل مردم گوش شنوا داشته باشند و پاسخگوی خواسته به حق آنان بوده و خدمتگزار صادق باشند.

سردار مسلمی در بخش‌های پایانی سخنان خود، با تاکید براینکه مطالبه گری منطق بر واقعیت، به دور از سیاه نمایی و ارائه راهکار میتواند جامعه را به سمت کمال هدایت کند، اضافه کرد: مسئولان باید پاسخگو، خدمتگزار دارای روحیه جهادی، دشمن شناس و مردم شناس باشند.

فرمانده سپاه کربلا در همین رابطه اضافه کرد: پاسخگویی مسئولان هم  باعث ارتقاء و گسترش حوزه عملکردی آنان می‌شود؛و باعث رشد جامعه می شود.

سردار مسلمی شکل گیری یک جامعه اسلامی متعالی برای ظهور حضرت حجت (اروحناه له فداه)  را اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود:  فراگیر کردن فرضیه امر به معروف و نهی از منکر  در بین آحادجامعه با رویکرد تبیینی یکی از اقدامات مجموعه سپاه است که توجه و پرداختن به مسائل و مشکلات مردم را در پی دارد.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه دو کلیدواژه مردم مطالبه گر و مسئولان پاسخگویی باید مورد توجه باشد، افزود: باید این دوکلید واژه را در جامعه نهادینه کرد و در مقابل مردمی که در شرایط سخت همواره پای نظام و انقلاب بودند، پاسخگو بود.

به گفته سردار مسلمی امر به معروف و نهی از منکر در سپاه یعنی سلامت سازمانی و گره گشایی برای مردم که  این مجموعه  خدمات رسان قطعا به نیاز‌های واقعی مردم پاسخگو است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار