تا انتخابات| کارشناس امور سیاسی در گفت و گو با «بسیج»:

وضع موجود نتیجه یک انتخاب بود / ظرفیت‌های اقتصادی با تشکیل دولت کارآمد شکوفا می‌شود

ساری-تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: وضع موجود نتیجه یک انتخاب بود لذا ظرفیت‌های عظیم اقتصادی بالقوه‌ای در کشور وجود دارد که یک دولت کارآمد انقلابی می تواند این ظرفیت‌ها را به فعلیت برساند.
کد خبر: ۹۳۴۶۵۸۴
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
خبر
 
به گزارش خبرگزاری بسیج ازمازندران، سلسله نشست‌های بصیرتی و روشنگری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در دفتر خبرگزاری بسیج مازندران با حضور کارشناسان مسائل سیاسی حول محور‌های حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب درست، راه اندازی شد.
 
حمید جعفری کارشناس مسائل سیاسی در این نشست، با تبیین مسئله انتخابات و حضور حداکثری مردم در انتخابات پرداخت و در پاسخ به این شبهه که برخی‌ها معتقدند که با رای دادن تغییری در روند مدیریتی کشور ایجاد نمی‌شود، گفت:در وهله اول باید دانست که انگیزه مشارکت مردم و رای دهندگان در انتخابات چیست لذا در اصل قانون اساسی  اداره کشور از طریق آرای عمومی در انتخابات است.
از همین رو بخشی از جامعه میخواهند از این حق خود استفاده کنند و عده دیگر نیز نگاه تکلیف محور دارند.

جعفری با بیان اینکه  بخشی نیز از جامعه بر این باور هستند که نظام اسلامی بر پایه خون شهدا تشکیل شد، ادامه داد: بخش اعظمی از جامعه بر این باور هستند تداوم  مسیر جمهوری اسلامی با حضور حداکثری و انتخاب اصلح  برای تحقق آرمان‌های انقلاب است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه دلایل مشارکت در انتخابات متفاوت است، خاطرنشان کرد: بخش قلیلی از واجدین شرایط در هیچ انتخاباتی شرکت نکردند، و بخشی نیز به خاطر شرایطی که در کشور اعم از مشکلات معیشتی، تورم، گرانی وجود دارد، مشارکت در انتخابات را عامل تغییر بر وضع موجود نمی‌دانند؛ و برخی نیز عدم شرکت در انتخابات را اعتراض به وضع موجود میدانند.

جعفری با تصریح بر اینکه در دو قوه قضائیه و مقننه  که منابع و امکانات محدودی دارند، تحولات بزرگی صورت گرفته است، افزود:با تلاش قوه قضائیه ۲ هزار واحد تولیدی به چرخه تولید برگشت. در قوه مقننه هم برای نمونه با اصلاح برنامه و بودجه، و مالیات بر خانه‌های خالی، شاهد تحولات هستیم.

تحلیلگر مسائل سیاسی د رادامه با اشاره به اینکه تمام پست‌های مدیریتی در اختیار قوه مجریه است، گفت: وضع موجود نتیجه یک انتخاب بود لذا با ظرفیت‌های عظیم اقتصادی بالقوه‌ای که در کشور است نیازمند ان هستیم که یک  دولت کارآمد انقلابی به مفهوم واقعی ما می‌توانیم برسر کار بیاید و بتواند این ظرفیت‌ها را به فعلیت برساند.

جعفری با یادآوری ظرفیت‌های ژئوپلیتیکی کشور گفت: ایران محل اتصال سه قاره است، و اگر ترانزیت و حمل و نقل درست شود، ۲۶ میلیارد در آمد از آن حاصل و یک و نیم فرصت شغلی ایجاد میشود. سهم ما از تجارت ۱۵ کشور همسایه فقط ۱/۷ درصد می‌باشد، که اگر ظرفیت را به بالای ۵ درصد برسانیم ،۴ میلیون فرصت شغلی ایجاد خواهد شد. در بخش معادن نیز ایران دارای ۶۴ ماده معدنی است که نتوانستیم از آن بهره برداری کنیم. همچنین از ۳۷ میلیون هکتار زمین قابل کشت فقط نیمی از آن  زیر بار کشت میرود که همه این‌ها با یک مدیریت درست و کارآمد میتواند باعث بهبود وضع اقتصادی کشور شود.
 
این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود با یادآوری این مطلب که صندوق ذخیره بین المللی پول گفته است که ۲۵ درصد مشکلات کشور ناشی از تحریم است ما بقی عدم توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور می‌باشد، افزود: ظرفیت های اقتصادی زمانی شکوفا میشود که دولت کارآمد شکل بگیرد.
 
جعفری با تصریح بر وجود نیرو‌های جوان و مستعد، اضافه کرد:  آیا عدم حضور به وضع موجود کمکی میکند؟ قطعا کمکی به دولتی که در حال شکل گیری است نمی‌کند لذا  اگر دولت با مشارکت حداکثری، شکل بگیرد در صحنه‌های بین المللی مقتدرانه وارد خواهد شد.
 
 این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه هیچ وقت کف خیابان سرنوشت یک ملت را تعیین نمی‌کند، یادآور شد: در کشور سوریه شاهد  بودیم که در سال ۲۰۱۲ گروهی از معترضین به کف خیابان آمدند و  گرگ‌های در کمین گرفته را ندیده بودند لذا ۱۰ سال ویرانی برای کشور سوریه اتفاق افتاد حالا بعد از ۱۰ سال این تجربه را با بهای گزافی که پرداخت کردند در انتخابات یک هفته پیش نشان دادند که تغییر وضع موجود در پای صندوق رای است.
 
جعفری  رشد و تعالی با ظرفیت‌های  اقتصادی کشور را در  انتخاب اصلح  دانست و گفت: عملکرد‌ها و برنامه‌های کاندیدا باید رصد شود و نباید درگیر دوقطبی‌های کاذب شد.
 
 این تحلیلگر امور مسائل سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود  به تعامل با دنیا هم اشاره کرد و گفت: جریانی که دم از تعامل با دنیا و مذاکره زدند، عمده وقت ایران را به  تعامل با چند کشور خلاصه کردندکه نتیجه‌ای در برنداشت؛ لذا در تاریخ مشاهده می‌کنید دکتر مصدق در یک موضوع با آمریکا تعامل کرد، اما نتیجه آن چه شد.  

جعفری در ادامه با بیان اینکه شعار‌های داده شده باید به مرحله عمل برسد، گفت: سابقه مدیریتی نامزد‌ها باید مورد بررسی قرار بگیرد و باید عملکرد‌ها را دید لذا سابقه مدیریتی دولت فعلی هم دیده شد.

 این تحلیلگر امور مسائل سیاسی در پایان سخنان خود تصریح کرد: برای آینده فرزندان و پیشرفت و تعالی کشور و نیز برای بهبود معیشت راهی جز حضور حداکثری نداریم چرا که سازوکار قانونی مسالمت آمیزی که برای تغییر جریان قدرت اجرایی کشور در اختیار مردم قرار داده شد، در پای صندوق رای رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار