خبرهای داغ:
زهراصمیمی

در آستانه یک انتخاب بزرگ، یک اقدام تحولی نیازمند انسان هایی از جنس سرداران شهید سلیمانی و حجازی

همایش بصیرتی و اربعین شهادت شهید سرلشکر جانباز سید محمد حجازی در اصفهان باحضور مسئولین و فرماندهان محترم بسیج شهر اصفهان در تاریخ 1400/3/6 در سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۵۹۲۵
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج حوزه 9 خواهران حضرت مریم از ناحیه امام صادق ؛مراسم بصیرتی و اربعین شهادت شهید سرلشکر جانباز سید محمد حجازی و شهیدرضا غضنفرپور با اجرای گروه سرود آغاز شد ، سپس سید محمد امین حجازی نوه شهید سردار حجازی به نمایندگی خانواده محترم شهید صحبت هایی را قرائت کرد و در ادامه نماینده مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران در این مراسم با درود خدا بر مردم پیشتاز و شهید پرور و برجسته اصفهان  و درود و سلام به شهدای اصفهانی و سرداران ممتاز اصفهان بویژه سردار پر تلاش ، پر کار و موفق اصفهان شهید سردار سرلشکر حجازی به ویژگی های شخصیتی این شهید بزرگوار پرداختند.

 حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی گفتند : شهید سردار حجازی مصداق جهاد در راه خدا چیست را بخوبی درک می کرد و برجسته ترین عملی که خدا از او می خواهد را می دانست و در برابر او قیام می کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به دو پیام  از ویژگی های شخصیتی این شهید پرداختند :

  1. شهید سردار حجازی اولین برجستگی اخلاقی ایشان بصیرت در شناخت هدف و شناخت مسیر و خوب تشخیص می داد ، هرگز منفعل نشد ، دچار تردید و متزلزل نشد به معنای واقعی دارای بصیرت در فتنه ها ، فتنه ها هرگز او را منفعل نکرد و در فتنه ها پیشتاز و به درستی فرماندهی می کرد.

 وی افزود: شهید حجازی در عمل هم مرد میدان بود و به معنای واقعی دنیا را مزرعه آخرت می دانست  و از همه شب و روزش  برای تقرب الی الله استفاده میکرد.

 ایشان اضافه کرد که  آیا ما هم اینجور هستیم .خوشابحال آنها که می دانند دنیا فرصت است .مسئولیت فرصتی برای تعالی انسانی برای تقرب الهی مصداق سوره مبارکه بقره آیه 218.

ان الذین آمنوا والذین هاجروا وجاهدوا فی سبیل الله اولئک یرجون رحمت الله والله غفور رحیم

کسانی که ایمان آورده و کسانی که هجرت کرده و در راه خدا جهاد نموده‌اند، آنها امید به رحمت پروردگار دارند و خداوند آمرزنده و مهربان است.

که شهید حجازی این هجرت بزرگ را انجام دادند ، از دفاع مقدس تا به الان یعنی دفاع از حریم اهل بیت در سوریه ودر لبنان .

 وی خاطرنشان کرد : حجازی از عهده مسئولیت ها به خوبی برآمد و چه افتخاری بالاتراز این که رهبر عزیزمان  رضایت خود را از فعالیت ها و مسئولیت های او اعلام کردند و پیامی دادند که نشان دهنده ی جامعیتش بود.

 نماینده ولی فقیه در سپاه: نگذاریم فرصت ها بسوزد ، فرصت ها تمام می شود اما خوشا به حال آنها که دنیا را مزرعه ای ، مسجدی برای آخرت خود قرار دادند  و خوشابحال آنها که فهمیدند که در دنیا زندگی کنند و نه برای دنیا و خوشابحال آنها که هم در تشخیص و هم در عمل تکلیف موفق بودند.و ما در آستانه انتخابات یک انتخاب بزرگ ، یک اقدام تحولی به انسان هایی از جنس حجازی و حاج قاسم نیاز داریم . برای تحول اینجور شخصیت ها را برای مدیریت نظام نیاز داریم که مسئولیت را فرصت خدمت بدانند نه طعمه و نه وسیله آبادانی دنیایشان .

وی در ادامه با اشاره به خدمات جناب سرهنگ غضنفرپور  و اینکه این شهید از آغاز کرونا به مجاهدت و فعالیت مشغول بودند افزود:  پیام این شهیدان که سبب شد از گرانقیمت ترین عمر و جان خود بگذرند این است که ما در مکتب امام حسین و در مکتب حضرت علی و مکتب حضرت فاطمه زهرا یاد گرفتیم که با خدا معامله کنیم و آن که جانمان را برای آن می دهیم حفظ دین خداست که نگذاریم آسیب ببیند . مثل امام حسین سر می دهیم ، فرزند می دهیم ، اما نمی گذاریم دین خدا آسیب ببیند.

پیام شهدا این است که مصیبت آن است که دین من و شما و ارزش ها آسیب ببیند . خوشا بحال آنان که جسم را سپر کردند تا گلوله ها به جانشان نرسد و ایمانشان بماند و ما امروز صحنه امتحان داریم . انقلاب باید به راهش ادامه دهد و در این مسیر انقلاب دشمن دارد و آن امریکا شیطان بزرگ است و از دشمن جز توقع دشمنی نداریم . آن چیزی که مهم است ما باید مثل این شهیدان ثابت قدم باشیم . عرصه ، عرصه جهاد اصغر و جهاد اکبر است ، عرصه فتنه دشمن است نورافکن شویم.

وی تصریح کرد : خوب فهمیدن ، بصیرت داشتن و با خوب عمل کردن به موقع با یک انتخاب درست نگذاریم دشمن اراده خود را تحمیل کند.

امروز ذلتی که می بینیم دشمنان ما دارند ،  کشورهای عربی که روزی رجز خوانی می کردند و الان به التماس افتادند برای این است که فهمیدند انقلاب اسلامی آمده است تا بماند و عالم را آماده نهضت ظهور امام زمان کند.

ایشان افزود : با بصیرت و درست عمل کردن در عرصه جهاد کبیر انتخاب هم حضور مجاهدانه داشته باشیم  و هم تک تک ما مبلغ باشیم ، هادی سیاسی باشیم تا انسان های دیگری را راهنمایی کنیم .بدانیم صندوق های رأی میدان جنگ است . امروز خرمشهرهای خطرناکتری داریم . ایران را به دست مدیرانی با روحیه انقلابی ، ولایتمدار و با فرهنگ شهادت که مدیریت را فرصت نوکری و خدمت مردم بدانند و نخواهند از نردبان مدیریت ، دنیا خود را آباد کنند .

نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران در پایان افزود : با حضور و انتخاب آگاهانه در انتخابات ، به شکل گیری دولت مقتدرانه و در امتداد ولایت مؤثر باشیم .

در ادامه همرزم شهید سرلشکر جانباز سید محمد حجازی ، سردار سرتیپ پاسدار دکتر اشتری به سخنرانی پرداختند.
فرمانده نیروی انتظامی با درود بر ارواح پاک و مطهر شهدای عزیز بخصوص شهدای اصفهان و شهید بزرگوار سرلشکر شهید حجازی و همه کسانی که در جبهه مقاومت شهید شدند و یاد و خاطره حضرت امام و پیروزی غرور آفرین مردم مظلوم فلسطین که آن را لطف الهی و مجاهدت مردم عزیز فلسطین و رزمندگان مقاومت و زحمات آنها بویژه شهید سردار سلیمانی و شهید سردار حجازی دانست و افزود : سرداران عزیز سلیمانی و حجازی چقدر مجاهدت کردند و برای امنیت مردم و منطقه و دفاع از مظلوم و مبارزه با ستمگران  فعالیت کردند.

سردار اشتری افزود: در وصف شهید حجازی بهترین تعابیر را مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا به کار بردند؛ عباراتی حکیمانه و مطابق با روحیات این شهید. ایشان بیان کرد : از ویژگی های این شهید اخلاص ایشان بود و شاید پیش برنده خیلی از امورات بخاطر اخلاص و ولایت مداری بود که در این شهید بزرگوار مشاهده می کردیم . مردمی بودن و تواضع از ویژگی های بارز ایشان بود. کسانی که از نزدیک با ایشان کار می کردند این خصوصیات را در ایشان بسیار مشاهده می کردند.

وی گفت : تفکر ایشان و هوشمندانه تصمیم گرفتن هایشان  بسیار حائز اهمیت بودند. در مسئولیتهایی که داشتند با تدبیر ، بافکر و برنامه عمل می کردند . واقعا یک انسان برنامه ریزی بود و هر کجا که مسئولیت داشت موفق بیرون می آمد.

فرمانده نیروی انتظامی از ویژگیهای  دیگر شهید سردار حجازی را تفکر سیستمی ایشان در راهبرد عملیاتی ، تاکتیکی و مدیریت انجام همزمان  همه آن ها را با هم ، توانمندی ، روحیه جهادی ، انقلابی ، مردم داری همراه با هوشمندی و عقلانیت و ایمان و دین داری عنوان کرد و افزود : اگراین خصوصیات این شهدا بخصوص شهید سردار حجازی و شهید سردار سلیمانی را مسئولین ما داشتند حوائج مردم ما را برآورده می کردند و بسیاری از مشکلات حل می شد.

ایشان اضافه کرد : اگر شهید حجازی بودند توصیه شان این بود که دست از ولایت بر ندارید و در این مقطع کنونی یعنی در انتخابات پیش رو همه مشارکت کنید و هم دیگر را پای صندوق های رأی بیاورید و یک فرد اصلح با معیارهایی که مقام معظم رهبری  فرمودند انتخاب کنید تا ادامه دهنده راه شهدا باشید .     

ارسال نظرات
آخرین اخبار