استاندار همدان خبر داد

رشد ۳۰۰ درصدی استان همدان در حوزه صنعت

همدان-استاندار همدان از رشد ۳۰۰ درصدی استان همدان در حوزه صنعت در کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۹۰۶۰
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸
رشد ۳۰۰ درصدی استان همدان در حوزه صنعتبه گزارش خبرگزاری بسیج، سیدسعید شاهرخی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری و ستاد فرماندهی، اقتصاد مقاومتی استان همدان و شورای برنامه‌ریزی که در استانداری برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک سال نو و بهار طبیعت، اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع و زمان و شرایط خاصی که داریم همه منابع را باید تجهیز کنیم تا بیشترین تأثیرگذاری و نفع را به مردم برساند.

وی افزود: تنظیم سند بالادستی تا ۱۴۰۰ به ما مسیر را نشان داد که چه کاری انجام دهیم و این کار مورد اقبال قرار گرفت.

استاندار همدان گفت: شیوه حرکت ما در استان منطق قوی بود و برنامه محور و بر اساس اصول علمی حرکت کردیم و برای دولت‌های بعدی هم مسیر استان مشخص است و با این کار اجازه روزمرگی به مدیر دستگاهی را ندادیم.

وی با بیان اینکه استان همدان در حوزه‌های مختلف جهش کرده است، بیان کرد: رتبه دوم، سوم و چهارم را در کشور دارا هستیم و نگاه سازمان برنامه و بودجه نسبت به استان همدان ویژه است.

شاهرخی با اشاره به اینکه ما نگاه به استان را تغییر دادیم، عنوان کرد: ما ۴.۵ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی را به بالای ۵ میلیون تن رساندیم و نگاه برنامه‌ای و همه جانبه را در همه بخش‌ها در استان داشتیم.

وی ابراز داشت: در حوزه صنعت، استان همدان در کشور ۳۰۰ درصد رشد کرده است و در حوزه سنگ بالای ۴ هزار میلیارد در حال ساخت و فرآوری سنگ هستیم و در حوزه صنعت تحول جدیدی ایجاد کردیم.

استاندار همدان در خصوص مطالبه‌گری گفت: امروز عده‌ای کارشان مطالبه‌گری است، این نظام با رأی مردم بر سرکار آمده است و مدیران باید اقداماتی را که انجام شده در اختیار مردم قرار دهند و اقدامات دستگاه‌ها رسانه‌ای شود.

وی با بیان اینکه امسال خط راه آهن شمال و جنوب را از طریق همدان به ملایر وصل می‌کنیم، گفت: این کار یک کار تاریخی است، نگاه ما باید بلند باشد تا شتاب پیشرفت استان بیشتر شود.

شاهرخی با بیان اینکه در استان همدان در زمینه سدسازی یک انقلاب اتفاق افتاده است، عنوان کرد: قطار شهری برای همدان دنبال می‌شود و توانستیم در بودجه سال ۹۹ قرار دهیم و این یک تحول عظیم در شهرنشینی همدان است و تمام این کار‌ها در شرایط سخت اقتصادی، فشار‌های حداکثری دشمن و در سایه شوم کرونا اتفاق افتاده است.

وی در خصوص قیمت مرغ در بازار گفت: ما اجازه ندادیم مرغ بیشتر از کیلویی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار به فروش رود، ما هر روز قیمت مرغ را کنترل می‌کنیم تا به دست مصرف کننده برسد.

استاندار همدان ضمن تقدیر ویژه از کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی ابراز داشت: همدان در ایام کرونا در کشور خوش درخشید و جانانه و فداکارانه ورود پیدا کرد و این استان یکی از استان‌های شاخص در حوزه بهداشت و درمان است.

وی در خصوص اقدامات بنیاد مسکن عنوان کرد: این بنیاد در سال ۹۸، ۱۹ هزار واحد مسکونی ساخته و بازسازی کرده و در سال ۹۹، ۳ هزار مسکن محرومین را در حال ساخت دارد که ۲ هزار مسکن در حال تکمیل است که افراد به بانک معرفی شده‌اند.

شاهرخی بیان کرد: در حوزه تولید نیز مسیر مشخص است و در دولت تدبیر و امید «شهر جهانی لالجین و ملایر» را مشخص کردیم.

وی با بیان اینکه سال آینده انتخابات را پیش رو داریم، گفت: انتخابات یک فرصت برای آینده‌ای بهتر و توسعه و اعتلای کشور است چراکه انتخابات یک امر واقعی است و مانند دیگر کشور‌ها نیست و با رأی مردم است که در انتخابات سبک اداره کشور تعیین می‌شود، هرچه مشارکت بیشتر باشد خاری در چشم دشمن است و با این انتخاب، فرد اصلح انتخاب می‌شود بنابراین باید همه سعی کنیم تا موانع برداشته شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار