خبرهای داغ:
دومین همایش ملی ادبیات مقاومت با محوریت ویژه شهید «حاج قاسم سلیمانی» صبح امروز چهارشنبه هفدهم دی ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۳۱۰۷۷۳
|
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، «علیرضا حسینی» امروز چهارشنبه (17 دی ماه) در مراسم آغاز به کار دومین همایش ملی ادبیات مقاومت با محوریت ویژه شهید «حاج قاسم سلیمانی» که با جمعیت محدود در سالن اجتماعات بانک ملی بجنورد برگزار شد، با بیان اینکه ما ملت حماسه ایم و صبر و استقامت ملت ما در دوران دفاع مقدس به بهترین شکل متجلی شده است، «شهید حاج قاسم سلیمانی» را نمونه بارز و مهمی از حماسه سازی ها معرفی کرد.

 

رییس دانشگاه کوثر بجنورد با استناد به سخن حاج قاسم مبنی بر اینکه «ما ملت امام حسین هستیم» گفت: این سخن یعنی عمل امام حسین (ع) که بر خاسته از روح حماسی و انقلابی بود، عمل مقدسی است.

 

وی با بیان اینکه هر که روحیه حماسی و انقلابی داشته باشد عمل او تأثیرگذار خواهد بود، چرا که دارنده این عمل خود را نمی بیند و جاه طلبی، غرور و خودمحوری ندارد، اظهارکرد: این روحیه از آن کسانی است که عملیات کربلای 5 و عاشورا را خلق کردند.

 

حسینی با بیان اینکه رسالت ادبیات مقاومت، رساندن صدای مظلومان و برقراری آزادی و عدالت است و خودمحوری و عافیت طلبی در این ادبیات جایگاهی ندارد، افزود: همانگونه که شهید حاج قاسم عمل مقدس را فراموشی خود می داند.

 

رییس دانشگاه کوثر بجنورد در بخش دیگر سخنان خود در خصوص مقالات دریافت شده با بیان اینکه 220 مقاله از ایران و چهار کشور منطقه به دبیرخانه این همایش رسیده است، افزود: از این تعداد، 15 مقاله از کشورهای لبنان، سوریه، عراق و بحرین دریافت شده است.

 

وی با بیان اینکه این همایش در دو بخش ویژه «شهید حاج قاسم سلیمانی» و بخش عام برگزار می شود، اظهارکرد: در شروع کار، بخش ویژه نداشتیم اما پس از شهادت سردار سلیمانی بنا شد با توجه به شخصیت والا و بزرگوار این شهید والامقام و ضرورت فعالیت پژوهشی در این راستا، بخش شهید سلیمانی را به عنوان بخش ویژه این همایش اضافه کنیم.

 

حسینی با اشاره به اینکه در این همایش 20 مقاله ارائه خواهد شد که در نهایت چهار مقاله برتر انتخاب و معرفی می شود، افزود: مقاله های برتر این همایش در پایگاه اسنادی علوم جهان اسلام ISC ثبت می شود ضمن اینکه مقالات برتر در قالب کتاب هم به چاپ می رسد.

   

گفتنی است؛ این همایش که تا عصر امروز ادامه دارد، با توجه به شرایط کرونایی و ضرورت عدم تجمع، تعداد محدودی برای این همایش دعوت شده اند و مابقی علاقه مندان از طریق فضای اسکای روم به آدرس https://www.skyroom.online/ch/farhangi.kub1/icrl بیننده این برنامه هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار