خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با بسیج عنوان کرد

شناخت فتنه و بصیرت‌افزایی دو شاخص مهم دشمن‌شناسی

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه راه نجات از فتنه بصیرت است، گفت: شناخت فتنه و فتنه‌گران و بصیرت‌افزایی در جامعه دو شاخص مهم دشمن‌شناسی است.
کد خبر: ۹۳۰۸۲۵۷
|
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
شناخت فتنه و فتنه‌گران و بصیرت‌افزایی دو شاخص مهم دشمن‌شناسیمحمود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت حماسه ۹ دی اظهار داشت: ۹ دی سال ۸۸ مردم با حضور آگاهانه و تجدید بیعت با آرمان‌های امام و رهبری حماسه‌ای عظیم خلق کردند و به فرموده مقام معظم رهبری ۹ دی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت یوم الله است و در تاریخ انقلاب ماندگار شد.

وی با تبیین ابعاد مختلف حماسه ۹ دی با تاکید بر لزوم توجه به محتوای این حماسه بیان کرد: باید مراقب باشیم که حماسه ۹ دی همچون دهه فجر و دیگر مناسبت‌های مهم و تاریخی تنها در حد فضاسازی در جامعه تبیین و معرفی نشود.

این کارشناس مسائل سیاسی با ابراز تاسف از عدم تبیین واقعیت‌های دهه فجر و شکل‌گیری انقلاب در جامعه عنوان کرد: امروز دهه فجر در ذهن دانش‌آموزان و دانشجویان تنها تداعی کننده عکس، ریسه و آذین‌بندی و چند سرود انقلابی است و متاسفانه برخی دولت‌ها نخواستند که به موضوع شکل‌گیری انقلاب از خرداد ۴۲ تا بهمن ۵۷ بپردازند در صورتی در جریان شکل‌گیری انقلاب انسان‌های بسیاری کشته، شکنجه و تبعید شدند و برخی از آن‌ها در غربت به شهادت رسیده و هیچ‌گاه پیکرشان به دست خانواده‌هایشان نرسید و انقلاب با زحمات و ایثارگری‌های بسیاری شکل گرفت که در جامعه تبیین نشده است و دهه فجر بدون محتوا معرفی می‌شود که اگر همچنان به آن توجه نشود این بلا ممکن است بر سر روز قدس، ۹ دی و دیگر مناسبت‌های مهم نیز بیاید.

وی با بیان اینکه حماسه ۹ دی نباید از محتوا خالی باشد، بر ضرورت تبیین ابعاد مختلف حماسه تاریخی ۹ دی در جامعه تاکید و بیان کرد: باید ریشه‌ها، پیامد‌ها و چگونگی شکل‌گیری حماسه نهم دی به خوبی در جامعه تبیین و محتوای مناسب ارائه داده شود چراکه تبیین صحیح این حماسه و اینکه چه محتوایی را در آن تبیین کنیم، از اهمیت بالایی برخوردار است.

قاسمی با بیان اینکه موضوع بصیرت بسیار مهم و کلیدی است، تصریح کرد: بصیرت همچون یک واکسن و دارو است که باید در جامعه تزریق و ترویج داده شود به گونه‌ای که ابتدا باید نسبت به فتنه و فتنه‌گران شناخت کافی داشته و به خوبی آن را تبیین و به جامعه بشناسانیم تا مجدد بیماری و فتنه در جامعه شکل نگیرد و در مرحله بعد به دنبال بصیرت‌افزایی در جامعه باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت معرفی فتنه و فتنه‌گر در جامعه اضافه کرد: بنده با ۲۵ سال فعالیت سیاسی نگران این موضوع هستم که ۹ دی را صرفاً با پرداختن به بصیرت و مسائل این چنینی دنبال کنیم و فتنه و فتنه‌گر در جامعه معرفی نشوند و ۹ دی از محتوا خالی باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ پیچیده‌ترین چالش و فتنه پس از انقلاب اسلامی در کشور بود، بیان داشت: یکی از دلایلی که باعث شد فتنه ۸۸ به مدت ۸ ماه به طول بیانجامد بی‌بصیرتی خواص بود؛ چرا باید فتنه ۸ ماه طول بکشد و مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه صحبت کند و اشک بریزد؟

وی با بیان اینکه سکوت خواص در جریان فتنه ۸۸ کمک به فتنه بود، گفت: وقتی فتنه‌ای در کشور برپا می‌شود مردم به صورت طبیعی به دنبال یک راه مناسب و کشف حقیقت هستند و برای کشف حقیقت به مواضع خواصشان نگاه می‌کنند تا ببیند نظر او چیستو چه واکنشی به جریان دارد که ممکن است این خواص یک استاد دانشگاه، نویسنده، آیت الله و ... باشد و اگر در این شرایط خواص هیچ گونه واکنش یا موضعی نداشته باشند و سکوت اختیار کنند مشخص است که فتنه ۸ ماه طول می‌کشد.

قاسمی با اشاره به اینکه ۸ ماه فتنه ۸۸ برای ملت ایران از ۸ سال جنگ تحمیلی سخت و نظام را تا لبه پرتگاه برد، گفت: امروز باید تمام ابعاد مختلف این فتنه تبیین شود و موضوع ۹ دی جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند یکی از دلایل طولانی شدن فتنه که منجر به حماسه ۹ دی شد این بود که خواص جامعه سکوت کردند و دلیل سکوتشان این بود که بصیرتشان ضعیف بود و نمی‌توانستد اعلام موضع کنند و فتنه‌گران را از نیرو‌های نظام تشخیص نمی‌دادند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر لزوم بصیرت‌افزایی در جامعه، پادزهر فتنه را بصیرت‌افزایی در جامعه دانست و گفت: بر طبق آیه دوم سوره عنکبوت که می‌فرماید «آیا مردم گمان کرده‌اند، همین که بگویند ایمان آوردیم، رها مى‌شوند و آنان مورد آزمایش قرار نمى‌گیرند؟»؛ فتنه چیزی است که شخص با آن امتحان می‌شود و در جریان فتنه کسانی که فتنه را بشناسند و راه حق را طی کنند رو سفید و اهل بهشت هستند و کسانی که در فتنه افتادند و راه و مسیر را اشتباهی رفتند نتیجه آن عذاب الهی و جهنم است.

وی با تاکید بر اینکه راه نجات از فتنه بصیرت است، یادآور شد: شناخت فتنه و فتنه‌گران و بصیرت‌افزایی در جامعه دو شاخص مهم دشمن‌شناسی است، به طوری که شناخت فتنه و فتنه‌گران باید بر اساس آیات قرآن کریم و اندیشه امام و رهبری باشد نه بر اساس تحلیل دیگران و مسئولین.

قاسمی با بیان اینکه شخصی که فتنه را اشتباه تبیین می‌کند خود فتنه‌گر است، خاطرنشان کرد: در جریان فتنه ۸۸ برخی از مسئولین که جزو سران فتنه بودند و به آن‌ها شناسنامه انقلاب می‌گفتند حتی تا آخرین روزی که از دنیا رفت فتنه‌گران را هیچ‌گاه فتنه‌گر ندانست و آن‌ها را معترضین می‌دانست که وقتی چنین فردی اصحاب فتنه را که آن همه به کشور خسارت وارد کردند، اماکن عمومی را به آتش کشیده و باعث شدند عده‌ای از مردم کشته شوند تنها معترضین می‌داند، خودش فتنه‌گر است که فتنه را اشتباه تبیین می‌کند.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار